Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

Software as a Service

w skrócie SaaS, z ang. oprogramowanie jako usługa – jeden z modeli chmury obliczeniowej, którym aplikacja jest przechowywana i wykonywana na komputerach dostawcy usługi i jest udostępniana użytkownikom przez Internet. Eliminuje to potrzebę instalacji i uruchamiania programu na komputerze klienta. Model SaaS przerzuca obowiązki instalacji, zarządzania, aktualizacji, pomocy technicznej z klienta na dostawcę usługi. W efekcie użytkownik oddaje kontrolę nad oprogramowaniem dostawcy i obowiązek zapewnienia ciągłości jego działania. Istotą biznesową oprogramowania w modelu SaaS, decydującą o jej rosnącej popularności jest to, że użytkownik kupuje działające rozwiązanie o określonej funkcjonalności bez konieczności wchodzenia w zagadnienia związane z infrastrukturą informatyczną oraz zapleczem technicznym. W wielu przypadkach SaaS umożliwia dostęp do najnowszych technologii informatycznych bez długotrwałych wdrożeń i dużych inwestycji. Model SaaS zakłada najczęściej cykliczne opłaty (abonament) za dostęp do programu, staje się to dla użytkownika wydatkiem stałym, a nie jednorazowym w momencie zakupu. Z punktu widzenia dostawcy SaaS zapewnia lepszą ochronę jego własności intelektualnej, producent może we własnym zakresie udostępniać swoją aplikację, lub przekazać to zadanie wyspecjalizowanej firmie
ZGŁOŚ TEMAT

Daj nam CYNK :)

Microsoft nagrodzony w konkursie "Najlepszy dostawca IT dla przemysłu 2012"

Firma Microsoft otrzymała wyróżnienie w konkursie „Najlepszy dostawca IT dla przemysłu 2012” w kategorii ERP (system zagraniczny) – reprezentant producenta w Polsce za rozwiązanie Microsoft Dynamics AX.
Organizatorem szóstej już edycji konkursu jest redakcja MSI Polska. Wyróżnienia były przyznawane w 12 kategoriach: ERP (system zagraniczny), ERP (system polski), ERP (system zagraniczny) – integrator, CRM[1], BI[2], MES, SCADA, PLM, EAM/CMMS, APS, outsourcing IT oraz usługi cloud computing.

W każdej kategorii ERP znalazło się około 10 nominowanych firm wytypowanych przez redakcję na podstawie zebranych materiałów. Firmy pretendujące do tytułu miały za zadanie wytypowanie po trzech klientów z sektora przemysłowego, u których w latach 2011-2012 przeprowadzono wdrożenia rozwiązań z danej kategorii. Zwycięzców wybrano na podstawie referencji udzielonych przez klientów, którzy brali pod uwagę takie kryteria jak: elastyczność (dopasowywanie oferty do potrzeb), jakość usług, stosunek jakości usług do ceny, współpraca na etapie wdrażania, obsługa posprzedażna (okres gwarancji), szkolenia użytkowników oraz rozwój oferty zgodnie z potrzebami użytkowników.

– Tytuł „Najlepszego dostawcy IT dla przemysłu 2012” jest dla nas dużym wyróżnieniem, szczególnie, że oceniali nas sami klienci, czyli bezpośredni użytkownicy systemu. Cieszymy się, że wyróżnienie w kategorii ERP zostało przyznane Microsoft Dynamics AX, ponieważ możemy się pochwalić wieloma ciekawymi wdrożeniami w branży przemysłowej. Serdecznie dziękujemy naszym klientom za docenienie rozwiązań biznesowych Microsoft – mówi Adam Komorowski, dyrektor działu aplikacji biznesowych Microsoft Dynamics w polskim oddziale firmy Microsoft.

Ceremonia wręczenia dyplomów odbyła się 20 marca br. podczas targów AUTOMATICON, w Centrum EXPO XXI.

Słownik
1. CRM. inaczej Customer Relationship Management – system informatyczny, którego zadaniem jest automatyzacja oraz wspomaganie procesów na styku klient-organizacja w zakresie pozyskania…
2. BI. (lub Systemy Business Intelligence) – narzędzia realizujące proces przekształcania danych z różnych źródeł w informacje, a informacji w…
Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

Zendesk romansuje z generatywną sztuczna inteligencją

Firma Zendesk, Inc. ogłosiła integrację swojej platformy z rozwiązaniami w zakresie generatywnej sztucznej inteligencji dedykowanej obsłudze klienta i customer experience. Powstałe rozwiązania pozwalają firmom osiągnąć niemal natychmiastową wartość biznesową dzięki zwiększonej satysfakcji klientów, obniżonym kosztom i zwiększonej lojalności klientów.
Czytaj więcej

Jak skutecznie zwalczać wyzwania związane z wielochmurowością?

Automatyzacja, orkiestracja i optymalizacja są jak mantra dla dzisiejszych firm. Kładziemy coraz większy nacisk na wydajność, elastyczność i szybkość działania, a rozwiązania oparte na wielochmurowości wspierają sukces wielu branż. Motoryzacja staje się bardziej zautomatyzowana, handel detaliczny jeszcze szybszy, natomiast czas życia produktów hardwarowych jest coraz krótszy.
Czytaj więcej

Rynek usług w chmurze w Polsce może być wart 600 mln zł

Rozwiązania chmurowe to najszybciej rosnący segment rynku informatycznego w Polsce. Coroczny wzrost na poziomie ok. 20 proc. powoduje, że na koniec tego roku wartość rynku może sięgnąć 600 mln zł – szacuje Oktawave. Wydatki firm na usługi cloudowe stanowią coraz większą część budżetów na IT. Do chmury przekonała się już część dużych przedsiębiorstw, ale to sektor MŚP będzie napędzał rynek.