Od minionej środy (13.3) we Wrocławiu funkcjonuje centrum operacyjne linii Qatar Airways. Już teraz europejscy klienci przewoźnika korzystający z call center[1] linii obsługiwani są przez wielojęzyczne centrum znajdujące się w biurowcu “Epsilon” we Wrocławiu.
Centrum czynne będzie całą dobę przez 7 dni w tygodniu. Zatrudnienie tu znalazły głównie osoby perfekcyjnie posługujące się językami obcymi, niekoniecznie wyłącznie angielskim. Warto przy tym zaznaczyć, że rekrutacja wciąż trwa – do wakacji planuje się zatrudnić we Wrocławiu około 100 osób.
W otwarciu centrum udział wzięli m.in. prezydent miasta, ambasador Polski w Katarze i Kataru w Polsce. Wrocław przez wiele miesięcy zabiegał o wybór właśnie stolicy Dolnego Śląska na siedzibę biura, w finale walcząc z Edynburgiem. Szkockie miasto przegrało tę batalię właśnie z Wrocławiem. Prezydent Rafał Dutkiewicz nie krył swoich nadziei związanych z tym, że to nie ostatnie słowo linii Qatar Airways dotyczące Wrocławia i że marzy mu się nowy przewoźnik na wrocławskim lotnisku.
– Jako pięciogwiazdkowe linie lotnicze, jesteśmy zobowiązani obsługiwać naszych klientów na najwyższym poziomie nie tylko w powietrzu, ale na każdym etapie współpracy. Nasi klienci oczekują wygodnego i szybkiego dostępu do profesjonalnych usług i nasze nowe Centrum Obsługi odpowie na te oczekiwania – przekonuje cytowany przez Gazetę Wrocławską Akbar Al Baker, prezes katarskich linii lotniczych.
Baker twierdzi, że na siedzibę centrum wybrano Wrocław, ponieważ właśnie wrocławianie prezentują wysoki poziom umiejętności w dziedzinie obsługi klienta i znajomości języków obcych. O planach Qatar Airways związanych z ulokowaniem swojego europejskiego centrum obsługi klienta w Polsce pisaliśmy w październiku ubiegłego roku.
Przewoźnik z Qataru od grudnia obsługuje połączenie między Warszawą a Doha – obecnie codziennie.