Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

Software as a Service

w skrócie SaaS, z ang. oprogramowanie jako usługa – jeden z modeli chmury obliczeniowej, którym aplikacja jest przechowywana i wykonywana na komputerach dostawcy usługi i jest udostępniana użytkownikom przez Internet. Eliminuje to potrzebę instalacji i uruchamiania programu na komputerze klienta. Model SaaS przerzuca obowiązki instalacji, zarządzania, aktualizacji, pomocy technicznej z klienta na dostawcę usługi. W efekcie użytkownik oddaje kontrolę nad oprogramowaniem dostawcy i obowiązek zapewnienia ciągłości jego działania. Istotą biznesową oprogramowania w modelu SaaS, decydującą o jej rosnącej popularności jest to, że użytkownik kupuje działające rozwiązanie o określonej funkcjonalności bez konieczności wchodzenia w zagadnienia związane z infrastrukturą informatyczną oraz zapleczem technicznym. W wielu przypadkach SaaS umożliwia dostęp do najnowszych technologii informatycznych bez długotrwałych wdrożeń i dużych inwestycji. Model SaaS zakłada najczęściej cykliczne opłaty (abonament) za dostęp do programu, staje się to dla użytkownika wydatkiem stałym, a nie jednorazowym w momencie zakupu. Z punktu widzenia dostawcy SaaS zapewnia lepszą ochronę jego własności intelektualnej, producent może we własnym zakresie udostępniać swoją aplikację, lub przekazać to zadanie wyspecjalizowanej firmie
ZGŁOŚ TEMAT

Daj nam CYNK :)

Call center Qatar Airways we Wrocławiu otwarte

Od minionej środy (13.3) we Wrocławiu funkcjonuje centrum operacyjne linii Qatar Airways. Już teraz europejscy klienci przewoźnika korzystający z call center[1] linii obsługiwani są przez wielojęzyczne centrum znajdujące się w biurowcu “Epsilon” we Wrocławiu.

Centrum czynne będzie całą dobę przez 7 dni w tygodniu. Zatrudnienie tu znalazły głównie osoby perfekcyjnie posługujące się językami obcymi, niekoniecznie wyłącznie angielskim. Warto przy tym zaznaczyć, że rekrutacja wciąż trwa – do wakacji planuje się zatrudnić we Wrocławiu około 100 osób.

W otwarciu centrum udział wzięli m.in. prezydent miasta, ambasador Polski w Katarze i Kataru w Polsce. Wrocław przez wiele miesięcy zabiegał o wybór właśnie stolicy Dolnego Śląska na siedzibę biura, w finale walcząc z Edynburgiem. Szkockie miasto przegrało tę batalię właśnie z Wrocławiem. Prezydent Rafał Dutkiewicz nie krył swoich nadziei związanych z tym, że to nie ostatnie słowo linii Qatar Airways dotyczące Wrocławia i że marzy mu się nowy przewoźnik na wrocławskim lotnisku.

– Jako pięciogwiazdkowe linie lotnicze, jesteśmy zobowiązani obsługiwać naszych klientów na najwyższym poziomie nie tylko w powietrzu, ale na każdym etapie współpracy. Nasi klienci oczekują wygodnego i szybkiego dostępu do profesjonalnych usług i nasze nowe Centrum Obsługi odpowie na te oczekiwania – przekonuje cytowany przez Gazetę Wrocławską Akbar Al Baker, prezes katarskich linii lotniczych.

Baker twierdzi, że na siedzibę centrum wybrano Wrocław, ponieważ właśnie wrocławianie prezentują wysoki poziom umiejętności w dziedzinie obsługi klienta i znajomości języków obcych. O planach Qatar Airways związanych z ulokowaniem swojego europejskiego centrum obsługi klienta w Polsce pisaliśmy w październiku ubiegłego roku.

Przewoźnik z Qataru od grudnia obsługuje połączenie między Warszawą a Doha – obecnie codziennie.

Słownik
1. call center. Firma lub dział w firmie zajmujący się telefoniczną obsługą klienta realizowaną przez przeszkolonych pracowników (telemarketerów, konsultantów, agentów). Obsługa…
Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy