Najprawdopodobniej jeszcze w grudniu wrocławiacy będą mogli otrzymywać ze swojego magistratu wiadomości smsy z informacją o planowanych remontach, imprezach w mieście czy terminie odbioru dokumentów. W lipcu ruszy czat z pracownikami urzędu, dzięki któremu będziemy mogli zlecić wystawienie zaświadczenia czy odpisu aktów małżeństwa.
Mieszkańcy Wrocławia będą mogli również sprawdzić w internecie, nawet po godzinach pracy urzędu, status załatwianej sprawy. Te udogodnienia to efekt działania infolinii miejskiej. Wkrótce też centrum zostanie wyposażone w system zarządzania kontaktami z klientem firmy Outbox. Za 850 tys. złotych 14 konsultantów infolinii będą mogli sprawdzać, czy i kiedy konkretni mieszkańcy Wrocławia zgłaszają problemy.
System pozwoli też na analizę najczęściej występujących utrudnień w działalności służb miejskich. Dane będą trafiały do Centrum Zarządzania Kryzysowego, straży miejskiej, Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta, Zarządu Zieleni Miejskiej oraz Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji. Z systemu będą mogły skorzystać także firmy odbierające śmieci od mieszkańców. Będą – bo aktualnie nie działa infolinia spółki Ekosystem – firmy odpowiedzialnej za odbiór śmieci.
Jak stwierdziła Ewa Mazur – rzecznik prasowy spółki Ekosystem – wina temu jest firma Netia, która jeszcze nie uruchomiła infolinii.
Oproacowanie: własne
Źródło: Gazeta Wrocławska