Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

WFO

(inaczej Workforce Optimisation) to podejście do zarządzania zasobami ludzkimi w contact center, które ma na celu zoptymalizowanie wydajności pracowników i procesów obsługi klienta. W skład tego podejścia wchodzą różne narzędzia i technologie, które pozwalają na zwiększenie produktywności i efektywności pracy w call center.

Głównymi składnikami Workforce Optimisation są:

  1. Planowanie pracy - proces przydzielania zadań i planowania grafiku pracy dla pracowników contact center w oparciu o zapotrzebowanie na obsługę klienta.
  2. Zarządzanie wydajnością - narzędzia, które pozwalają na ocenę wydajności pracowników i wdrożenie działań naprawczych, aby zwiększyć ich produktywność.
  3. Zarządzanie szkoleniami - planowanie i wdrażanie szkoleń i szkoleń doskonalących dla pracowników contact center, które pozwalają na rozwijanie umiejętności i wiedzy.
  4. Optymalizacja jakości - narzędzia i procesy, które pozwalają na monitorowanie i ocenę jakości obsługi klienta, a także wprowadzenie działań naprawczych, aby poprawić jakość obsługi.
  5. Analiza danych - narzędzia analityczne pozwalające na zbieranie i analizowanie danych związanych z pracą pracowników contact center, aby uzyskać informacje na temat efektywności pracy i identyfikować obszary wymagające poprawy.

Wdrożenie Workforce Optimisation w call center pozwala na zwiększenie wydajności pracy pracowników, poprawę jakości obsługi klienta, zmniejszenie kosztów i zwiększenie lojalności klientów. Narzędzia i technologie wykorzystywane w ramach Workforce Optimisation pozwalają na zoptymalizowanie procesów i wykorzystanie w pełni potencjału zasobów ludzkich, co wpływa na zwiększenie efektywności całego contact center.

Startuje 5. edycja konkursu Telemarketer Roku

Już po raz 5. odbędzie się konkurs na Telemarketera Roku organizowany przez Grupę Call Center[1] przy Polskim Stowarzyszeniu Marketingu SMB.

Jak w ubiegłym roku, zgłoszeni do konkursu konsultanci telefoniczni będą rywalizowali w sześciu kategoriach.

  1. Sprzedaż inbound – rozmowy przychodzące zakończone sprzedażą produktu lub usługi;
  2. Sprzedaż outbound – rozmowy wychodzące zakończone sprzedażą produktu lub usługi;
  3. Obsługa Klienta – rozmowy wychodzące oraz przychodzące polegające na udzielaniu klientowi informacji o produkcie lub usłudze przy zachowaniu zasad profesjonalnej obsługi;
  4. Help desk – rozmowy przychodzące dedykowanych linii pomocy technicznej zakończone rozwiązaniem problemu;
  5. Windykacja – rozmowy wychodzące, prowadzone według podstawowych zasad akcji windykacyjnych, zakończone uzyskaniem deklaracji klienta o spłacie należności.
  6. Inne – rozmowy nie mieszczące się w pozostałych kategoriach

Organizator konkursu powołał Radę Programową i jury, w skład których weszli eksperci – praktycy branży call center.

Konkurs składa się z dwóch etapów. W pierwszym uczestnicy będą oceniani anonimowo tylko na podstawie przesłanych nagrań rozmów. Jury ocenia merytorykę rozmów wg opracowanych prze siebie kryteriów. Drugi etap to rozmowy symulacyjne z kandydatami wybranymi po I etapie oraz rozmowy indywidualne.

-„Co roku w konkursie bierze udział ponad 100 telemarketerów z całej Polski – powiedziała Katarzyna Swatowska, przewodnicząca Rady Programowej konkursu. – Jednak nadal zdarzają się firmy, które mają obiekcje dotyczące konkursu i zachowania poufności nadesłanych rozmów. Przypominam, że wszystkie przesyłane nagrania są szyfrowane, dane klientów, konsultantów i nazwy firm usunięte. Dzięki specjalnie przygotowanej aplikacji mamy pełną kontrolę nad tym, który z członków jury przesłuchuje dane rozmowy. W konkursie co roku startują banki, firmy ubezpieczeniowe I telekomunikacyjne. Trudno o lepszą rekomendację”.

Po raz drugi w ramach konkursu będzie przyznawana Złota Słuchawka 2013, jest to nagroda za najlepszy projekt wspierający biznes przedsiębiorstwa i wykorzystujący telefon.

Podsumowanie konkursu oraz uroczyste wręczenie nagród zwycięzcom Telemarketera Roku i Złotej Słuchawki odbędzie się podczas corocznej gali największego konkursu marketingu bezpośredniego Golden Arrow – spotkania, w którym uczestniczą przedstawiciele zwycięskich firm, ludzie związani ze światem call center, marketingu, reklamy i mediów.

Żeby przystąpić do konkursu, należy zapoznać się z regulaminem na stronie www.telemarketerroku.pl, pobrać stosowne formularze i wysłać zgłoszenie w Konkursie na „Telemarketer Roku„ do 19 kwietnia 2013 roku, a w konkursie „Złota Słuchawka” do 31 maja 2013 roku.

Rada Programowa:

  1. Katarzyna Swatowska, Szefowa Grupy Call Center SMB – przewodnicząca,
  2. Ewa Czarnecka, Dyrektor ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta Call Center Poland,
  3. Jacek Barankiewicz, Wiceprezes Zarządu SMB,
  4. Justyna Mikołajczak, Dyrektor ds. Telesprzedaży UPC Polska,
  5. Maciej Wielkopolan, Prezes Zarządu SMB.

Jury Konkursu:

  • Urszula Zarańska – Ekspert w Departamencie Rozwoju Organizacji Konfederacji Lewiatan, Customer Care & Sales Manager EFNI – przewodnicząca jury,
  • Rafał Brożyna – Właściciel BBP “Edukacja”/Trener /Coach /Konsultant,
  • Adam Pluciński – Kierownik Działu Szkoleń i Jakości Holicon
  • Barbara Chaber – Zarządzający Call Center Sygma Bank Polska
  • Daria Nawrat – Koordynator Trener Wewnętrzny Liberty
  • Dariusz Sawiński – Kierownik Wydziału Contact Center[2]
  • Kamila Krawczyk – Strawińska Dyrektor Zarządzający Europe Calling
  • Katarzyna Jedynak – Dyrektor Operacyjny 4Life Direct
  • Maciej Buś – Prezes Zarządu Instytut Zarządzania Contact Center
  • Magdalena Chojnacka – Trener kluczowych projektów sprzedażowych Call Center Poland,
  • Marzanna Grzechnik – Kierownik ds. Strategii Sprzedaży i Marketingu Bezpośredniego Bancassurance i Programy Partnerskie AXA Życie TU, AXA TUiR
  • Monika Wilczewska – Kierownik w Dziale Obslugi Klienta Polkomtel
  • Paulina Gucka – Manager ds. Jakości i Szkoleń Arvato Polska
  • Słownik
    1. Call Center. Firma lub dział w firmie zajmujący się telefoniczną obsługą klienta realizowaną przez przeszkolonych pracowników (telemarketerów, konsultantów, agentów). Obsługa…
    2. Contact Center. wydzielona z organizacji jednostka zajmująca się ogółem kontaktów z klientami przedsiębiorcy poprzez nieograniczoną ilość dostępnych kanałów kontaktu. Do…
    Total
    0
    Shares
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Artykuły na pokrewne tematy