Już po raz 5. odbędzie się konkurs na Telemarketera Roku organizowany przez Grupę Call Center[1] przy Polskim Stowarzyszeniu Marketingu SMB.
Jak w ubiegłym roku, zgłoszeni do konkursu konsultanci telefoniczni będą rywalizowali w sześciu kategoriach.
- Sprzedaż inbound – rozmowy przychodzące zakończone sprzedażą produktu lub usługi;
- Sprzedaż outbound – rozmowy wychodzące zakończone sprzedażą produktu lub usługi;
- Obsługa Klienta – rozmowy wychodzące oraz przychodzące polegające na udzielaniu klientowi informacji o produkcie lub usłudze przy zachowaniu zasad profesjonalnej obsługi;
- Help desk – rozmowy przychodzące dedykowanych linii pomocy technicznej zakończone rozwiązaniem problemu;
- Windykacja – rozmowy wychodzące, prowadzone według podstawowych zasad akcji windykacyjnych, zakończone uzyskaniem deklaracji klienta o spłacie należności.
- Inne – rozmowy nie mieszczące się w pozostałych kategoriach
Organizator konkursu powołał Radę Programową i jury, w skład których weszli eksperci – praktycy branży call center.
Konkurs składa się z dwóch etapów. W pierwszym uczestnicy będą oceniani anonimowo tylko na podstawie przesłanych nagrań rozmów. Jury ocenia merytorykę rozmów wg opracowanych prze siebie kryteriów. Drugi etap to rozmowy symulacyjne z kandydatami wybranymi po I etapie oraz rozmowy indywidualne.
-„Co roku w konkursie bierze udział ponad 100 telemarketerów z całej Polski – powiedziała Katarzyna Swatowska, przewodnicząca Rady Programowej konkursu. – Jednak nadal zdarzają się firmy, które mają obiekcje dotyczące konkursu i zachowania poufności nadesłanych rozmów. Przypominam, że wszystkie przesyłane nagrania są szyfrowane, dane klientów, konsultantów i nazwy firm usunięte. Dzięki specjalnie przygotowanej aplikacji mamy pełną kontrolę nad tym, który z członków jury przesłuchuje dane rozmowy. W konkursie co roku startują banki, firmy ubezpieczeniowe I telekomunikacyjne. Trudno o lepszą rekomendację”.
Po raz drugi w ramach konkursu będzie przyznawana Złota Słuchawka 2013, jest to nagroda za najlepszy projekt wspierający biznes przedsiębiorstwa i wykorzystujący telefon.
Podsumowanie konkursu oraz uroczyste wręczenie nagród zwycięzcom Telemarketera Roku i Złotej Słuchawki odbędzie się podczas corocznej gali największego konkursu marketingu bezpośredniego Golden Arrow – spotkania, w którym uczestniczą przedstawiciele zwycięskich firm, ludzie związani ze światem call center, marketingu, reklamy i mediów.
Żeby przystąpić do konkursu, należy zapoznać się z regulaminem na stronie www.telemarketerroku.pl, pobrać stosowne formularze i wysłać zgłoszenie w Konkursie na „Telemarketer Roku„ do 19 kwietnia 2013 roku, a w konkursie „Złota Słuchawka” do 31 maja 2013 roku.
Rada Programowa:
- Katarzyna Swatowska, Szefowa Grupy Call Center SMB – przewodnicząca,
- Ewa Czarnecka, Dyrektor ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta Call Center Poland,
- Jacek Barankiewicz, Wiceprezes Zarządu SMB,
- Justyna Mikołajczak, Dyrektor ds. Telesprzedaży UPC Polska,
- Maciej Wielkopolan, Prezes Zarządu SMB.
Jury Konkursu: