Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

Software as a Service

w skrócie SaaS, z ang. oprogramowanie jako usługa – jeden z modeli chmury obliczeniowej, którym aplikacja jest przechowywana i wykonywana na komputerach dostawcy usługi i jest udostępniana użytkownikom przez Internet. Eliminuje to potrzebę instalacji i uruchamiania programu na komputerze klienta. Model SaaS przerzuca obowiązki instalacji, zarządzania, aktualizacji, pomocy technicznej z klienta na dostawcę usługi. W efekcie użytkownik oddaje kontrolę nad oprogramowaniem dostawcy i obowiązek zapewnienia ciągłości jego działania. Istotą biznesową oprogramowania w modelu SaaS, decydującą o jej rosnącej popularności jest to, że użytkownik kupuje działające rozwiązanie o określonej funkcjonalności bez konieczności wchodzenia w zagadnienia związane z infrastrukturą informatyczną oraz zapleczem technicznym. W wielu przypadkach SaaS umożliwia dostęp do najnowszych technologii informatycznych bez długotrwałych wdrożeń i dużych inwestycji. Model SaaS zakłada najczęściej cykliczne opłaty (abonament) za dostęp do programu, staje się to dla użytkownika wydatkiem stałym, a nie jednorazowym w momencie zakupu. Z punktu widzenia dostawcy SaaS zapewnia lepszą ochronę jego własności intelektualnej, producent może we własnym zakresie udostępniać swoją aplikację, lub przekazać to zadanie wyspecjalizowanej firmie
ZGŁOŚ TEMAT

Daj nam CYNK :)

T-Mobile przenosi obsługę klienta do modelu chmury

T-Mobile Austria, spółka zależna Deutsche Telekom, wybrała rozwiązanie contact center[1] firmy Interactive Intelligence Group Inc. (Nasdaq: ININ) do wsparcia pracy 500 konsultantów obsługi klienta w dwóch lokalizacjach.

Platforma komunikacyjna Customer Interaction Center (CIC) została wybrana ze względu na elastyczność, dostępność europejskich centrów danych wspierających wdrożenia w chmurze oraz dobre świadectwo, jakie wystawia firmie ponad 5000 klientów z całego świata.

CIC wesprze projekt „European Routing Platform Customer Service”, wznowiony niedawno przez T-Mobile. Projekt ma na celu zwiększenie elastyczności, zintegrowanie kampanii wychodzących, zmniejszenie kosztów oraz dodanie możliwości połączeń innych niż głosowe. Według T-Mobile korzyści płynące z wykorzystania zaawansowanych funkcji technologicznych w obsłudze klienta stanowią podstawę sukcesu kanałów komunikacji firmy oraz współpracujących z nią outsourcingowych call center[2].

„Mamy bardzo wysokie standardy, a firma Interactive Intelligence trzymała się ich bardzo skrupulatnie” – powiedział Werner Weiss, project manager w T-Mobile. – „Przekonała nas elastyczność systemu CIC, możliwość wdrożenia w chmurze oraz dobry stosunek jakości do ceny. Jednak decydującym czynnikiem były świetne opinie klientów firmy, zebrane podczas wizyt referencyjnych, a także wyjątkowe podejście specjalistów Interactive Intelligence do planowania projektu.”

Uruchomienie systemu planowane jest latem 2013 r. Aktualnie trwają konsultacje specjalistów z różnych dziedzin oraz menadżerów projektu z T-Mobile i Interactive Intelligence, mające na celu dokładne określenie wymagań i przebiegu procesu wdrożenia. Odbyły się już pierwsze sesje treningowe zespołów z obu firm.

Słownik
1. contact center. wydzielona z organizacji jednostka zajmująca się ogółem kontaktów z klientami przedsiębiorcy poprzez nieograniczoną ilość dostępnych kanałów kontaktu. Do…
2. call center. Firma lub dział w firmie zajmujący się telefoniczną obsługą klienta realizowaną przez przeszkolonych pracowników (telemarketerów, konsultantów, agentów). Obsługa…
Total
0
Shares
2 komentarzy
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy