Altar – dostawca autorskich rozwiązań informatycznych – podpisał ze WSiP, największym w Polsce wydawcą podręczników szkolnych i publikacji okołopodręcznikowych, umowę na wdrożenie Altar Contact Center[1], nowoczesnego systemu do wielokanałowej obsługi klientów, rozbudowanego o innowacyjną funkcjonalność.
Spółka Altar – dostawca autorskich rozwiązań informatycznych w obszarze obsługi klienta masowego –podpisał ze WSiP, największym w Polsce wydawcą podręczników szkolnych i publikacji okołopodręcznikowych, umowę na wdrożenie Altar Contact Center, nowoczesnego systemu do wielokanałowej obsługi klientów. Z rozwiązania korzystają już m.in. Bank Pocztowy, PKO BP Finat, Multimedia Polska, Presscom, NordGlass, Telbridge, a także lider rynku wymiany informacji wspierającej bezpieczny obrót gospodarczy.
– Podpisana umowa ze WSiP przewiduje zakończenie wszystkich prac wdrożeniowych w II kwartale 2013 r. – mówi Arkadiusz Stefańczyk, wiceprezes Altar Sp.zo.o. – System został zaoferowany wydawcy w ciekawym i korzystnym dla pewnej grupy inwestorów modelu sprzedażowym Pay per use.
Planowany zakres prac obejmuje również wdrożenie, po raz pierwszy w Polsce, Altar Co-Surfing – aplikacji, która jest nowością na polskim rynku i pozwala na innowacyjne, aktywne wsparcie przez call center[2] klienta-użytkownika stron internetowych, serwisów i formularzy. Ze względu na możliwości, jakie stwarza Altar Co-Surfing, wykorzystaniem aplikacji jest zainteresowanych już kilka firm z sektorów: bankowości, ubezpieczeń, edukacji i e-commerce. Na czym zatem polega jej innowacyjność?
Altar Co-Surfing jest sprytnym narzędziem, które pozwala na wspólne poruszanie się agenta (konsultanta) i klienta po stronie internetowej firmy (klient widzi kursor agenta i odwrotnie). Komunikacja z klientem i jakość obsługi zyskują nowy wymiar. Agent nie musi już objaśniać, gdzie na stronie www znaleźć potrzebną informację, produkt lub jak uzupełnić formularz. Nie była to efektywna forma. Obie strony najczęściej traciły czas i cierpliwość, co niewątpliwie wpływało na ocenę jakości obsługi. Teraz można to zrobić szybciej, wygodniej i skuteczniej.
Agent i klient surfują wspólnie na stronie (wcześniej klient podaje agentowi wygenerowany przez siebie jednorazowy kod sesji), nie mając dostępu do zawartości swoich komputerów.
Agent ma do dyspozycji „wirtualny marker” do zakreślania informacji lub pól. Może też skorzystać z opcji wstawienia komentarza (w którym umieści instrukcję dla klienta) lub pomóc w uzupełnieniu formularza.
Na You Tube dostępna jest animacja prezentująca możliwości wykorzystania Co-Surfingu:
ALTAR 800×450 from CallCenterNews.pl on Vimeo.
Altar Co-Surfing oferowany jest w dwóch wariantach: jako nowa funkcjonalność Altar Contact Center lub samodzielna aplikacja umożliwiająca integrację z istniejącym już systemem CC.
Coraz większe zainteresowanie rozwiązaniami informatycznymi dla call center w branży wydawców oraz wdrożenia, świadczą o tym, że także na rynku książki edukacyjnej, obok jakości produktów, czy znanych nazwisk autorów-autorytetów, istotnymi elementami przewagi konkurencyjnej i większej skuteczności w działaniu są: efektywniejsza obsługa klientów przez call center, monitorowana jakościowo oraz wsparcie przez dział obsługi kluczowych obszarów firmy.
A jak wygląda oferta pay-per-use? To może być ciekawy produkt, bo to, czym dysponuje Altar Contact Center jest naprawdę interesujące…
Pay per use to jeden z modeli sprzedażowych, w którym oferujemy swój system Altar Contact Center do wielokanałowej obsługi klienta. Z kilku powodów jest on korzystny dla niektórych grup inwestorów. Przede wszystkim nie wymaga początkowych, dużych inwestycji w licencje, które często są znaczącym obciążeniem dla inwestora. Poza tym to model idealnie dopasowany do potrzeb tych firm, w których występuje zmienne okresowo obciążenie call center (inbound/outbound). Inwestor płaci tylko za rzeczywiste wykorzystanie systemu (czas rozlicza system billingowy).
Zmienność ma też korzystne przełożenie na opłaty, bo w okresach mniejszego obciążenia call center pozwala zachować dużą efektywność kosztową.
Jak rozumiem, dotyczy to modelu wdrożenia tradycyjnego, w siedzibie klienta – czyli wdrożenie tradycyjne, ale zamiast sprzedaży licencji, klient płaci jedynie za użytkowanie systemu? W jaki sposób opłaca się to dostawcy? W chmurze opłacalność tego typu elastycznego modelu rozliczania bazuje, jak rozumiem, na wirtualizacji systemu i możliwości udostępniania oprogramowania kilku klientom w architekturze multi-instance albo multi-tenant…