Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

Software as a Service

w skrócie SaaS, z ang. oprogramowanie jako usługa – jeden z modeli chmury obliczeniowej, którym aplikacja jest przechowywana i wykonywana na komputerach dostawcy usługi i jest udostępniana użytkownikom przez Internet. Eliminuje to potrzebę instalacji i uruchamiania programu na komputerze klienta. Model SaaS przerzuca obowiązki instalacji, zarządzania, aktualizacji, pomocy technicznej z klienta na dostawcę usługi. W efekcie użytkownik oddaje kontrolę nad oprogramowaniem dostawcy i obowiązek zapewnienia ciągłości jego działania. Istotą biznesową oprogramowania w modelu SaaS, decydującą o jej rosnącej popularności jest to, że użytkownik kupuje działające rozwiązanie o określonej funkcjonalności bez konieczności wchodzenia w zagadnienia związane z infrastrukturą informatyczną oraz zapleczem technicznym. W wielu przypadkach SaaS umożliwia dostęp do najnowszych technologii informatycznych bez długotrwałych wdrożeń i dużych inwestycji. Model SaaS zakłada najczęściej cykliczne opłaty (abonament) za dostęp do programu, staje się to dla użytkownika wydatkiem stałym, a nie jednorazowym w momencie zakupu. Z punktu widzenia dostawcy SaaS zapewnia lepszą ochronę jego własności intelektualnej, producent może we własnym zakresie udostępniać swoją aplikację, lub przekazać to zadanie wyspecjalizowanej firmie
ZGŁOŚ TEMAT

Daj nam CYNK :)

Generacja M zmieni biznes

Jak wynika z badań Jabra, producenta zestawów słuchawkowych, Generacja M to główne źródło spodziewanej rewolucji w środowisku biznesowym. Wprowadzone zmiany obejmą zarówno obszar komunikacji, jak i styl zarządzania oraz podejmowania decyzji inwestycyjnych. Do grona wiodących trendów analitycy zaliczają: konsumeryzację i koncepcję Bring Your Own Device (BYOD), wyparcie tradycyjnych e-maili przez wiadomości błyskawiczne oraz rosnące znaczenie opinii pracowników w procesie wyboru infrastruktury IT.

 

„Mobilne rozwiązania dają pracowników większą swobodę wykonywania obowiązków zawodowych. Tę elastyczność nie należy jednak postrzegać jako zagrożenie dla efektywności ich pracy. Nasze badania pokazują, że zmodernizowane środowisko pracy to nie tylko nowe możliwości dla pracowników, ale także ogromna szansa biznesowa dla firm” – stwierdza Tomasz Miller, Menedżer ds. Produktu w Jabra.

 

Raport Jabra przedstawia konsumeryzację infrastruktury jako jeden z wiodących trendów IT, który wpłynie na funkcjonowanie firm. Według badań popularność zjawiska wykonywania zadań służbowych w oparciu o prywatny sprzęt to domena przede wszystkim osób młodych, w wieku 25-34 lat. Jednocześnie 19 proc. z nich jest przekonanych, że taka forma pracy przyczyniłaby się do wzrostu ich produktywności. O tym, że obszar ten wymaga zmian, świadczy także opinia 20 proc. respondentów, którzy są niezadowoleni z urządzeń udostępnianych im przez pracodawców.

 

Rosnąca tendencja wdrażania aplikacji i sprzętów mobilnych do grona podstawowych narzędzi pracy, wpływa także na systematycznie wypieranie tradycyjnych kanałów komunikacji, przez te bardziej nowoczesne. Do niedawna wiadomości błyskawiczne czy social media były postrzegane jako ciekawa alternatywna, dziś, ich wdrażanie staje się rzeczywistością. Zdaniem 15 proc. respondentów stosowanie komunikatorów do kontaktach biznesowych jest bardziej skuteczne niż pisanie e-maili.

 

„Z badań jednoznacznie wynika, że środowisko pracy staje się coraz bardziej elastyczne.

 

Z tego powodu osoby odpowiedzialne za IT w firmach powinny brać pod uwagę przy wyborze sprzętu nie tylko jego funkcjonalność, ale również potrzeby użytkowników. Przykładem urządzenia spełniającego powyższe wymagania są wielofunkcyjne zestawy słuchawkowe, które pozwalają na łatwe korzystanie z różnych sposobów komunikacji, dzięki integracji z powszechnie używanymi urządzenia mobilnymi typu smartfon czy tablet. Tylko poprzez wsparcie mobilności, elastyczności oraz indywidualnych potrzeb pracowników, możliwe będzie pełne wykorzystanie potencjału Generacji M” – twierdzi Natasa Peric, Marketing Manager na Europę Środkową i Wschodnią w Jabra.

 

 

Generacja M to osoby, które charakteryzuje mobilność, jak również duża znajomość i powszechne używanie różnych kanałów komunikacji. Wyniki raportu opierają się na stacjonarnym oraz internetowym badaniu przeprowadzonym przez OnePoll na zlecenie marki Jabra na grupie 1000 pracowników biurowych w Wielkiej Brytanii. W badanej grupie znaleźli się pracownicy zajmujący różne stanowiska oraz wywodzący się z różnych sektorów – sprzedaży, marketingu, finansów, obsługi klienta. Celem badania było poznanie ich zachowań oraz rozwiązań IT używanych przez nich w miejscu pracy. Badanie zostało przeprowadzone na początku 2012 roku.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy