OMNINET innowatorem na rynku korporacyjnych produktów Service Desk

OMNINET, twórca systemu OMNITRACKER, został uznany za jednego z wiodących dostawców rozwiązań ITSM na świecie przez Info-Tech Research Group, firmę analityczną specjalizującą się w badaniu i doradztwie specjalistom IT.

 

Firma OMNINET, która jest reprezentowana w Polsce przez Koma Nord Sp. z o.o., została uznana za innowacyjną w ostatnim przeglądzie producentów korporacyjnych narzędzi Service Desk („Enterprise Service Desk Software”) opublikowanym przez Info-Tech Research Group. Po wstępnej ocenie firm zajmujących się oprogramowaniem, Info-Tech Research Group dokładniej przyjrzała się czołowym producentom systemów Service Desk na rynek korporacyjny. Badanie zostało przeprowadzone w dwóch kategoriach. ‘Ocena produktu’ obejmowała takie kryteria jak: funkcjonalność, użyteczność, dostępność oraz architektura. OMNITRACKER we wszystkich tych obszarach został określony jako dobry lub wzorowy. Druga kategoria, ‘ocena producenta’ obejmowała takie kryteria jak: witalność, strategia, zasięg oraz kanał dystrybucji. Ponownie OMNITRACKER uzyskał bardzo dobre oceny.

 

Niemiecka firma OMNINET, posiadająca ponad 500 aktywnych klientów, jest dobrze znanym graczem na europejskim i rosyjskim rynku systemów ITSM, a obecnie zdecydowanie wkraczającym na rynek w Ameryce Północnej. OMNITRACKER zapewnia elastyczne modele licencjonowania oraz kontraktową gwarancję zgodności wersji, zapewniając bezpieczeństwo inwestycji klienta. OMNINET wykorzystuje 40% rocznych obrotów na innowacje i rozwój.

 

Dodatkowo, OMNITRACKER został przez Info-Tech Research Group określony jako wzorowy wykonawca w kategorii „łatwości przejścia pomiędzy przetwarzaniem lokalnym a w chmurze”. Wraz z rozprzestrzenianiem się rozwiązań SaaS[1], nawet dla aplikacji krytycznych biznesowo, firmy słusznie zaczynają obawiać się zablokowania w rozwiązaniach chmurowych. Ważny aspekt architektury systemu OMNITRACKER, czyli fakt, że wszystkie modele używają dokładnie tego samego kodu sprawia, że przejście między modelami świadczenia takimi jak hosting SaaS i na zasobach lokalnych jest bardzo proste.

 

Justus Beek, odpowiedzialny za OMNINET USA mówi: „Coraz więcej firm rozumie, że ITIL definiuje najlepsze praktyki, ale te zmiany wymagają przystosowania do konkretnej sytuacji. Firmy te wyrosły ponad standardowe narzędzia ITSM, w których procesy ITIL zostały oprogramowane i umożliwiają jedynie ograniczone dostosowywanie. W razie potrzeby, zmiany mogą być realizowane przez zewnętrznych konsultantów. Dodatkowo, zmiany te są w pewnym stopniu kosztowne i ryzykowne, biorąc pod uwagę przyszłe aktualizacje produktu. OMNITRACKER natomiast zapewnia swoim klientom pełną elastyczność jakiej potrzebują, ponieważ procesy ITIL są skonfigurowane na bazie wyjątkowo elastycznej i łatwej do opanowania Platformy Procesów Biznesowych. Ponad tuzin procesów biznesowych, takich jak Zarządzanie Projektami czy Zarządzanie Magazynem i Zamówieniami można łatwo dodać do tego samego środowiska. Po podstawowym szkoleniu, administratorzy mogą dokonywać dowolnych wymaganych zmian, bowiem nie wymagają one programowania”.

 

Słownik
1. SaaS. Zobacz Software as a Service.
Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

ThinkAgile od Lenovo i Cloudistics

Dział Lenovo Data Center Group, jeden z dostawców infrastruktury hiperkonwergentnej (HCI) powiększa swoją ofertę ThinkAgile. Rozwiązanie Lenovo przeznaczone jest dla klientów, którzy potrzebują elastyczności chmury publicznej, a jednocześnie bezpieczeństwa chmury prywatnej. Odpowiadając na to rosnące zapotrzebowanie, firmy Lenovo i Cloudistics — dostawca platform oprogramowania chmurowego — opracowały komponowalną platformę chmurową ThinkAgile CP Series.