Zapowiada się bardzo dobry rok dla usług BPO w obszarze contact center[1] arvato. Przychody z usług świadczonych dla podmiotów zewnętrznych przekroczą 80 mln PLN. Stawia to firmę w pozycji lidera tego typu usług na rynku polskim.
– W okresie ogólnego zahamowania gospodarczego model outsourcingu jest idealnym rozwiązaniem dla firm, które dążą do optymalizacji kosztów prowadzonej działalności. Wartością dodaną do usług są światowe standardy jakościowe, według których – jako jedna z nielicznych na tym rynku firm – działamy. Firma realizuje swoją politykę jakości na bazie standardu COPC® Family of Standards, który jest najbardziej rygorystycznym, a zarazem prestiżowym systemem zarządzania jakością w branży call/contact center. Nałożony na nas obowiązek działania według tych standardów sprawia, że prowadzone przez nas projekty wyróżniają się gwarantowaną efektywnością kosztową i satysfakcją konsumentów – powiedziała Joanna Rada, Dyrektor Obszaru Contact Center arvato.
Zaowocowało to stabilnym przychodem z działalności contact center. Stabilność ta wynika przede wszystkim ze struktury przychodów. Aż 90% stanowią przychody z wieloletnich kontraktów związanych z obsługą klienta. W latach 2011-2012 firma pozyskała 10 nowych klientów z rynku polskiego, głównie w zakresie usług telesprzedaży z branż telekomunikacyjnej, energetycznej i finansowej.
Od 2012 roku arvato Polska jest również aktywnym uczestnikiem rynku obrotu wierzytelnościami nabywając portfele wierzytelności, których obsługę prowadzi we własnym imieniu jako nowy wierzyciel.
Prognozy na 2013 rok również są optymistyczne. W usługach contact center firma przewiduje ok. 15% wzrost, podczas gdy rynek usług call center[2] w krajach EMEA (Frost&Sullivan) będzie rosnąć średnio 3%. Wzrost ten będzie wynikać w głównej mierze z planowanej dalszej ekspansji firmy na rynek polski. W usługach windykacyjnych arvato przewiduje CAGR[3] rzędu 30-40% rocznie.
Ciekawie wygląda rzeczywista efektywność największych call centers:
zrobiłam sobie małe porównanie za 2011 rok przychody z usług cc vs liczba stanowisk (przychody na stanowisko na miesiąc) ciekawe wyniki ;-)))
1. arvato – 80 mln / 1100 = 6061 pln
2. CCP – 34,4 / 495 = 5791 pln
3. CP – 26 mln / 350 = 6190 pln
Holicon – 38,4 mln / 1100 = 2909!!! (przychody cc stanowią 80% wszystkich przychodów Holiconu w 2011 roku – 48 mln)
Bardzo dobre prognozy, gratulacje.
Czy w tych kalkulacjach był uwzględniony easyJet, który przenosi 250 stanowisk do Serco ?