Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

Software as a Service

w skrócie SaaS, z ang. oprogramowanie jako usługa – jeden z modeli chmury obliczeniowej, którym aplikacja jest przechowywana i wykonywana na komputerach dostawcy usługi i jest udostępniana użytkownikom przez Internet. Eliminuje to potrzebę instalacji i uruchamiania programu na komputerze klienta. Model SaaS przerzuca obowiązki instalacji, zarządzania, aktualizacji, pomocy technicznej z klienta na dostawcę usługi. W efekcie użytkownik oddaje kontrolę nad oprogramowaniem dostawcy i obowiązek zapewnienia ciągłości jego działania. Istotą biznesową oprogramowania w modelu SaaS, decydującą o jej rosnącej popularności jest to, że użytkownik kupuje działające rozwiązanie o określonej funkcjonalności bez konieczności wchodzenia w zagadnienia związane z infrastrukturą informatyczną oraz zapleczem technicznym. W wielu przypadkach SaaS umożliwia dostęp do najnowszych technologii informatycznych bez długotrwałych wdrożeń i dużych inwestycji. Model SaaS zakłada najczęściej cykliczne opłaty (abonament) za dostęp do programu, staje się to dla użytkownika wydatkiem stałym, a nie jednorazowym w momencie zakupu. Z punktu widzenia dostawcy SaaS zapewnia lepszą ochronę jego własności intelektualnej, producent może we własnym zakresie udostępniać swoją aplikację, lub przekazać to zadanie wyspecjalizowanej firmie
ZGŁOŚ TEMAT

Daj nam CYNK :)

W Warszawie powstało centrum danych Linxdatacenter

Linxdatacenter, międzynarodowy dostawca rozwiązań centrum danych, stosujący politykę neutralności operatorskiej, otworzył jeden z najnowocześniejszych obiektów w Warszawie. Nowe centrum danych, zajmujące powierzchnię 1 400 m2, o jakości TIER 3, oferuje szeroką gamę rozwiązań IT dla biznesu, operatorów telekomunikacyjnych i instytucji rządowych. Centrum danych w Warszawie zostało wybrane na siedzibę główną usługi LinxCloud – nowej usługi w portfolio firmy.

 

„Dziś, dzięki otwarciu obiektu w Warszawie, jednego z najbardziej zaawansowanych technologicznie centrów danych w regionie, możemy oferować naszym klientom jeszcze wyższy poziom obsługi[1]. Dostarczając niezrównanej jakości, sprawdzone rozwiązanie oparte na technologii cloudowej IaaS (Infrastruktura jako usługa), a także inne rozwiązania z zakresu IT, pomożemy firmom z Polski i Europy Środkowo-Wschodniej. Dzięki nam poszerzą się ich zasoby IT, zwiększy elastyczność biznesowa, a także ogólna produktywność.” – komentuje Jules Delahaije, Prezes Zarządu i Dyrektor Zarządzający Linx Group.

 

„Wybór rynku polskiego znakomicie wpisuje się w długofalową strategię rozwoju i ekspansji naszej firmy. Polska, lider środkowowschodniego rynku europejskiego dzięki swojej szybko rosnącej gospodarce, jest dla Linxdatacenter krajem ważnym strategicznie. Kraj ten tworzy swoisty pomost między Zachodem a Wschodem; tu każdego dnia przesyłane są wielkie ilości danych. Dlatego zdecydowaliśmy się, że to tutaj znajdzie się centrum usług w technologii cloudowej. Dzięki otwarciu obiektu Linxdatacenter w Warszawie, przyczynimy się do zwiększenia wartości polskiej gospodarki, zwiększając produktywność i konkurencyjność firm oraz sektora publicznego.” – mówi Arno Coster, Wiceprezes ds. Sprzedaży, Marketingu i Zarządzania Produktem w Linx Group.

 

Linxdatacenter w Warszawie oferuje pełen zakres rozwiązań z dziedziny bezpieczeństwa danych, pomagając klientom zarządzać ich ciągłością biznesową, całością infrastruktury IT i optymalizować koszty, pozostając w zgodzie z regulacjami wewnętrznymi i zewnętrznymi. Centrum danych ma powierzchnię 1 400 m2 i moc 2,5 MW. Jego znakomita lokalizacja w samym centrum Warszawy i bezpośrednia łączność światłowodowa z Międzynarodowym Węzłem Operatorskim w budynku LIM, stanowią o wyjątkowej atrakcyjności oferty dla przedsiębiorstw, operatorów oraz administracji publicznej. Obiekt Linxdatacenter jest w pełni zgodny ze standardami międzynarodowymi, przeszedł pomyślnie testy wydajnościowe i bezpieczeństwa przeprowadzone przez ekspertów w tej dziedzinie, między innymi z Politechniki Warszawskiej.

 

W skład oferowanych usług z zakresu IT wchodzą takie rozwiązania, jak praca w technologii cloudowej, wirtualizacja[3], kolokacja, hosting zarządzany, serwery dedykowane i wirtualne, usługi z zakresu przechowywania danych, usługi typu back-up, a także rozwiązania w zakresie disaster recovery[2] oraz usługi dodane. Dzięki wsparciu międzynarodowemu Linx Group, oferta wzbogacona jest o rozwiązania telekomunikacyjne, takie jak bezpośredni dostęp do Internetu, wirtualna sieć prywatna, usługi w zakresie tranzytu IP oraz łączności Ethernetowej.

 

Słownik
1. poziom obsługi. Zobacz SL.
2. disaster recovery. (używana także pod nazwą DR), czyli odzyskiwanie po katastrofie, to proces przywracania normalnego funkcjonowania systemów informatycznych i biznesowych…
3. wirtualizacja. (w j.angielskim virtualization) to technologia, która umożliwia uruchomienie wielu systemów operacyjnych (OS) i aplikacji na jednym fizycznym komputerze…
Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

Rynek kart sim M2M rośnie. Orange ma już 1 mln kart

Wraz z rozwojem internetu rzeczy (IoT) rośnie segment usług machine-to-machine (M2M), którego wartość PwC szacuje na około 800 mln zł. Rynek rozwija się w tempie sięgającym 15-proc. rocznie, a największym zainteresowaniem technologia umożliwiająca komunikację między urządzeniami cieszy się w branży bezpieczeństwa, energetycznej i transportowej.