Firma analityczna Frost & Sullivan po raz trzeci z rzędu uhonorowała Interactive Intelligence Group Inc. (Nasdaq: ININ) nagrodą “Firma Roku” w kategorii północnoamerykańskich dostawców systemów contact center[1].
Nagroda Frost & Sullivan jest przyznawana na podstawie bezstronnych badań z wykorzystaniem metodologii macierzy decyzyjnej. Producenci są oceniani według następujących kryteriów: (1) strategia rozwoju; (2) realizacja strategii rozwoju; (3) innowacyjność produktów i technologii; (4) korzyści dla klientów; oraz (5) penetracja rynku. Każda kategoria oceniana jest w skali od 1 do 10.
W ostatecznej klasyfikacji firma Interactive Intelligence pokonała dwóch najbliższych konkurentów*, uzyskując średnią punktację 8,8 w porównaniu z odpowiednio 8,4 i 7,6. Firma otrzymała najwyższą ocenę (9) w zakresie korzyści dla klientów oraz pełną „dziesiątkę” za strategię rozwoju.
„Jedną z charakterystycznych cech strategii rozwoju Interactive Intelligence jest konsekwencja” – powiedział główny analityk Frost & Sullivan, Nancy Jamison. – „W ostatnim roku firma zwiększyła obroty w trzech segmentach, w których większość jej konkurentów miała problemy: połączeń przychodzących, wychodzących i IVR[2].”
Frost & Sullivan zwrócił również uwagę na sukces Interactive Intelligence w zakresie oferty w chmurze – Communications-as-a-Service (CaaS).
„Interactive Intelligence prześcignęła rywali również na rynku CaaS” – powiedział Jamison. – „Konkurenci sprzedają aplikacje jedynie dostawcom usług hostingu, albo w ogóle jeszcze nie weszli na ten rynek. Śmiała ekspansja Interactive Intelligence na rynku CaaS pod wieloma względami przypomina sytuację sprzed 20 lat, kiedy firma postawiła na routing PC zamiast zastrzeżonych, sprzętowych systemów do automatycznej dystrybucji połączeń”.