Rzeszów dołączył do grona miast posiadających swoje telefoniczne biura obsługi mieszkańców. Teraz Rzeszów stoi w jednym z szeregu z Wrocławiem czy Warszawą. – Uruchamiamy teleinformatyczne centrum obsługi klientów. Zamiast biegać między wydziałami, rzeszowianie będą mogli zadzwonić pod bezpłatny numer telefonu, gdzie dowiedzą się, jak załatwić sprawę. Czasy się zmieniają, urząd jak sklepy musi wyjść naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów – mówi w wywiadzie dla dziennika „Nowiny” Marcin Stopa, sekretarz miasta Rzeszowa.
Centrum wystartować ma – wg zapewnień ratusza – jeszcze w tym roku. Termin startu zależy w głównej mierze od tego, kiedy uda się wybrać, zakupić i zainstalować system teleinformatyczny odpowiedzialny za kierowanie ruchem.
– Mieliśmy na próbę systemy łączności oferowane przez firmy telekomunikacyjne. Nie spełniły naszych oczekiwań. W tej chwili opracowujemy specyfikację oprogramowania, które będzie lepsze. Przetarg ogłosimy na przełomie września i października – mówi Lesław Bańdur, szef Biura Obsługi Informatycznej i Telekomunikacyjnej Urzędu Miasta Rzeszowa.
Koszt uruchomienia centrum na razie nie jest znany. Ratusz szacuje, że inwestycja zamknie się w kwocie ok. 1 mln zł.