Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

Software as a Service

w skrócie SaaS, z ang. oprogramowanie jako usługa – jeden z modeli chmury obliczeniowej, którym aplikacja jest przechowywana i wykonywana na komputerach dostawcy usługi i jest udostępniana użytkownikom przez Internet. Eliminuje to potrzebę instalacji i uruchamiania programu na komputerze klienta. Model SaaS przerzuca obowiązki instalacji, zarządzania, aktualizacji, pomocy technicznej z klienta na dostawcę usługi. W efekcie użytkownik oddaje kontrolę nad oprogramowaniem dostawcy i obowiązek zapewnienia ciągłości jego działania. Istotą biznesową oprogramowania w modelu SaaS, decydującą o jej rosnącej popularności jest to, że użytkownik kupuje działające rozwiązanie o określonej funkcjonalności bez konieczności wchodzenia w zagadnienia związane z infrastrukturą informatyczną oraz zapleczem technicznym. W wielu przypadkach SaaS umożliwia dostęp do najnowszych technologii informatycznych bez długotrwałych wdrożeń i dużych inwestycji. Model SaaS zakłada najczęściej cykliczne opłaty (abonament) za dostęp do programu, staje się to dla użytkownika wydatkiem stałym, a nie jednorazowym w momencie zakupu. Z punktu widzenia dostawcy SaaS zapewnia lepszą ochronę jego własności intelektualnej, producent może we własnym zakresie udostępniać swoją aplikację, lub przekazać to zadanie wyspecjalizowanej firmie
ZGŁOŚ TEMAT

Daj nam CYNK :)

Rzeszów z własnym call center jeszcze w tym roku

Rzeszów dołączył do grona miast posiadających swoje telefoniczne biura obsługi mieszkańców. Teraz Rzeszów stoi w jednym z szeregu z Wrocławiem czy Warszawą. – Uruchamiamy teleinformatyczne centrum obsługi klientów. Zamiast biegać między wydziałami, rzeszowianie będą mogli zadzwonić pod bezpłatny numer telefonu, gdzie dowiedzą się, jak załatwić sprawę. Czasy się zmieniają, urząd jak sklepy musi wyjść naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów – mówi w wywiadzie dla dziennika „Nowiny” Marcin Stopa, sekretarz miasta Rzeszowa.

 

Centrum wystartować ma – wg zapewnień ratusza – jeszcze w tym roku. Termin startu zależy w głównej mierze od tego, kiedy uda się wybrać, zakupić i zainstalować system teleinformatyczny odpowiedzialny za kierowanie ruchem.

 

– Mieliśmy na próbę systemy łączności oferowane przez firmy telekomunikacyjne. Nie spełniły naszych oczekiwań. W tej chwili opracowujemy specyfikację oprogramowania, które będzie lepsze. Przetarg ogłosimy na przełomie września i października – mówi Lesław Bańdur, szef Biura Obsługi Informatycznej i Telekomunikacyjnej Urzędu Miasta Rzeszowa.

 

Koszt uruchomienia centrum na razie nie jest znany. Ratusz szacuje, że inwestycja zamknie się w kwocie ok. 1 mln zł.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

Jak skrócić średnie AHT i poprawić przy tym CX?

O tym, że AHT (średni czas obsługi) jest jedną z kluczowych miar w contact center nie trzeba nikogo przekonywać. Może nie jest tak ważne, jak FCR, ale z pewnością należy do tych parametrów, na które zwracamy w codziennej pracy. Dzięki jemu skróceniu jesteśmy w stanie obsłużyć większą ilość klientów w krótszym czasie.
Czytaj więcej

Przykazanie jedenaste: optymalizuj

Tym chętniej kupujemy więcej, im bardziej czujemy się zadowoleni z jakości obsługi klienta. Lojalny klient pozostawia więcej pieniędzy w sklepie i chętniej poleca usługi lub produkty przez nią ofertowane innym. Świadomość tej zależności sprawia, że firmy częściej przykładają większą uwagę do jakości obsługi swoich klientów. Dbają o punkty styczności marki i klienta na mapie jego podróży (CX).