Firmy tracą kontakt nawet z 30% swoich klientów rocznie

Do prowadzenia skutecznych kampanii marketingu bezpośredniego konieczny jest dostęp do właściwych danych. O sukcesie akcji decyduje w dużej mierze stopień poprawności danych kontaktowych klientów. Niestety, w wielu firmach nie bierze się pod uwagę szybkiego spadku jakości danych – mimo coraz większych nakładów na marketing spersonalizowany, dane gromadzone w coraz szybszym tempie nie są regularnie oraz wystarczająco dokładnie weryfikowane.

 

Tymczasem dziś jak nigdy wcześniej dane konsumentów dezaktualizują się w zawrotnym tempie. Dla przykładu w Wielkiej Brytanii już po czterech latach cała baza danych klientów może praktycznie nie nadawać się do wykorzystania w kampanii marketingu bezpośredniego. W Polsce dane dezaktualizują się niekiedy nawet w tempie ponad 30% rocznie*.

 

Odpowiadając na potrzebę realizacji skutecznych i opłacalnych kampanii marketingowych, Acxiom wychodzi z ofertą wzbogacania baz danych klientów. Firma integruje dostępne źródła danych celem stworzenia jak najszerszego zasobu bazodanowego, z którego klienci mogą korzystać przy projektach wzbogacania własnych baz o dane kontaktowe czy profilowe. „W tego typu projektach chodzi zwykle o realizację dwóch celów. Jednym z nich jest obniżenie kosztów komunikacji z własnymi klientami i dodanie do bazy numerów telefonów czy adresów email, które umożliwią np. wysyłanie powiadomień o nowej ofercie drogą SMS/MMS czy poprzez email. Drugą potrzebą komunikowaną przez naszych klientów jest potrzeba powrotu do kontaktu z byłymi klientami” – powiedział Mikołaj Twardowski Szef Działu Analiz i Produktów Online w Acxiom Polska.

 

Możliwość odniesienia własnej bazy danych klientów do zasobów ponad 8 milionów rekordów dostępnych poprzez Acxiom daje szanse na znaczące wzbogacenie własnych danych. Dla wielu firm oznacza to duże oszczędności oraz wymierne podniesienie skuteczności działań marketingowych. Dla przykładu, wzbogacając bazę danych liczącą milion klientów o 10% numerów komórkowych i 8% adresów email, możemy obniżyć koszty komunikacji z tymi konsumentami kilkukrotnie przechodząc na media elektroniczne.

 

Dodatkowo, otwieramy nowe możliwości interakcji z klientami: dzięki nowym i efektywnym kosztowo kanałom możemy częściej kontaktować się z klientem oraz różnicować przekaz w zależności od jego profilu, a tym samym podnieść skuteczność sprzedaży. „We wszystkich naszych działaniach skupiamy się na optymalizacji modelu biznesowego naszych klientów. Wiedząc jak dużą wartość ma odzyskany lub zatrzymany klient, pomagamy naszym partnerom tak ułożyć strategię marketingową, żeby wykorzystać cały potencjał znajdujący się w zasobach firmy, zamiast koncentrować się wyłącznie na pozyskiwaniu nowych klientów.– powiedziała Agata Szeliga – Staszkiewicz, Dyrektor Zarządzająca Acxiom w Polsce. „Dużo się mówi o tym jak cenna jest lojalność i relacje klienta z marką, ale w praktyce rynek wciąż goni za kolejnym nowym klientem. Obserwując projekty realizowane przez Acxiom globalnie, widzę bardzo duży potencjał dla marketerów w Polsce w sięganiu do zasobów informacji o własnych klientach.” – dodała Agata Szeliga. Dodanie danych kontaktowych do własnej bazy to w końcu tylko pierwszy krok w odkrywaniu skutecznej drogi do zatrzymania klientów na dłużej; następnym może być dołączenie informacji profilowych o kliencie i np. jego preferencji dotyczących kanału komunikacji z marką. Im więcej wiemy o kliencie, tym skuteczniej przygotujemy kolejny przekaz marketingowy.

 

Acxiom Polska jeszcze we wrześniu planuje wprowadzenie na rynek nowej segmentacji konsumenckiej umożliwiającej wzbogacenie wiedzy o klientach w jeszcze szerszym zakresie niż dotychczas. Projekty wzbogacania danych realizowane są z kompleksową obsługą prawną zapewnianą przez Acxiom.

 

*wg Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego

 

Źródło: Acxiom Polska/SMB

Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *