arvato Polska jako pierwszy w kraju dostawca usług call center[2] oferuje specjalistyczne rozwiązania dla branży lotniczej.
Bazując na wieloletnim doświadczeniu w obsłudze zagranicznych linii lotniczych i realizowanych projektach wielojęzycznych, arvato stworzyła pakiet usług dedykowanych do obsługi ruchu lotniczego przy wykorzystaniu narzędzi call center.
Zakres świadczonych usług może obejmować – w zależności od potrzeb zleceniodawcy – połączenia przychodzące (sprzedaż i zmiany rezerwacji, informacja handlowa, wsparcie techniczne, reklamacje i transakcje finansowe), połączenia wychodzące, obsługę korespondencji mailowej, chat online czy działania w mediach społecznościowych.
Ofertę uzupełnia bogaty wachlarz usług specjalistycznych (korespondencja formalno-prawna, rezerwacje grupowe i czartery, korespondencja masowa email i sms). Wszystkie procesy mogą być realizowane w 8 językach europejskich z jednej lokalizacji. Firma posiada disaster recovery[1] center (tzw. „zapasowe” centrum obsługi) umożliwiające szybkie wznowienie realizowanych procesów w razie nieprzewidzianych przerw w procesie świadczenia usług.
Branża lotnicza charakteryzuje się dużą sezonowością i jest bardzo podatna na znaczące i nieprzewidziane zmiany wolumenów. Potrzebne są zaawansowane technologie umożliwiające rezerwacje, transakcje online, planowanie procesów czy specjalistyczne raportowanie. Stąd wynikają trudności uniemożliwiające realizację takiej usługi jako standardowej usługi oferowanej w każdym call center.
Obecnie contact center[3] arvato Polska obsługuje dla przewoźników lotniczych średnio około 150 tysięcy wszelkiego typu transakcji miesięcznie, co przekłada się na ponad 1 milion efektywnych minut poświęconych pasażerom. Stopień złożoności obsługiwanych procesów, ich zakres oraz skala świadczonych usług osiągnęły poziom, który przekłada się na efekty, jakimi są niezaprzeczalnie specjalizacja i unikatowość.
„Na polskim rynku działa obecnie ok 20 firm posiadających koncesję przewoźnika lotniczego. Istnieje też wiele przedstawicielstw zagranicznych linii lotniczych, których możemy wspomagać w obsłudze informacyjnej czy sprzedażowej (transakcyjnej) – powiedziała Joanna Rada, Dyrektor Obszaru Contact Center w arvato. – Jesteśmy jedyną na polskim rynku firmą, która ma kompetencje do tak kompleksowego wsparcia firm z tej branży w relacjach z ich konsumentami – pasażerami.”
Początkowo arvato Polska czerpało wiedzę od innych, zagranicznych podmiotów grupy kapitałowej arvato, m.in. z Niemiec i Francji. Z czasem wypracowało swój własny, unikalny know-how doprowadzając do realizacji usługi na najwyższym, europejskim poziomie, w zgodzie ze światowymi standardami (m.in. COPC).
Obecnie arvato Polska współpracuje z pięcioma podmiotami z tej branży, jest w trakcie wdrażania kolejnych projektów i bierze udział w kilku postępowaniach przetargowych.