W ciągu 6 miesięcy bieżacego roku, Grupa Kapitałowa Arteria S.A. zanotowała wzrost przychodów i zysku netto oraz znaczący spadek zadłużenia. Pod koniec września ruszy program skupu akcji własnych. WZA zostało zwołane na 25 września.
W I półroczu 2012 roku, Grupa Kapitałowa Arteria S.A. zanotowała wzrost kluczowych parametrów finansowych. Przychody osiągnęły na poziomie skonsolidowanym wartość 59 588 tys. zł, co w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego stanowi wzrost o 14,38 % tj. o 7 492 tys. zł. Zysk z działalności operacyjnej został utrzymany na zbliżonym poziomie do roku ubiegłego, notując nieznaczny spadek do kwoty 4 932 tys. zł (z 5 220 tys. zł), a więc o 5,52%. Zysk netto przypadający jednostce dominującej w okresie 6 miesięcy 2012 roku wyniósł 3 704 tys. zł i był wyższy o blisko 8 % w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Warty odnotowania jest widoczny spadek zobowiązań na poziomie skonsolidowanym. W przypadku zobowiązań długoterminowych o 37,46% (tj. w stosunku do stanu na dzień 31.12.2011 roku) o kwotę 2 161 tys. zł, natomiast w przypadku zobowiązań krótkoterminowych o odpowiednio 10,59% (kwotowo: 5 563 tys zł). Tym samym spadek zobowiązań razem wyniósł 7 724 tys. zł (13,25%).
„W pierwszym półroczu koncentrowaliśmy się na realizacji naszych głównych celów strategicznych: systematycznym wzroście sprzedaży i podnoszeniu zysku netto przy jednoczesnym obniżaniu poziomu zadłużenia, poszerzaniu oferty usług i zdobywaniu nowych klientów. Sprzyjała temu rosnąca skala realizowanych projektów oraz bardzo zaawansowany poziom integracji własnych zasobów Grupy Kapitałowej. Stabilna sytuacja finansowa skłoniła Zarząd – po raz pierwszy w historii- do wypłacenia w tym roku dywidendy z zysku osiągniętego w 2011 roku (23 grosze na 1 akcje). Teraz przyszedł czas na budowanie wartości oraz poprawę płynności naszych akcji. Dlatego WZA uchwali pod koniec września program skupu akcji własnych, na który chcemy przeznaczyć 2 miliony złotych- mówi Marcin Marzec, Prezes Zarządu Arteria S.A.
Strategia Zarządu Arteria S.A. zakłada koncentrowanie się na rynku, na którym działa obecnie, oferując korporacjom rozwiązania optymalizujące efektywność sprzedaży przy zachowaniu najwyższego standardu usług. Ryzyko klienta jest przy tym ograniczone dzięki uzmiennieniu kosztów sprzedaży oraz uzależnieniu ich od wymiernych efektów.
Ważnym kierunkiem rozwoju Grupy Kapitałowej jest oferowanie przedsiębiorcom własnej usługi abonamentowej. Usługa Business Care oferuje szereg wartościowych, komplementarnych usług z których korzystać musi każda firma, bez względu na skalę (usługi księgowe, prawne, kadrowe, marketingowe itp.).
Kolejnym z priorytetów Zarządu jest inkubacja nowych usług. Takie możliwości otwiera Mazowiecki Inkubator Technologiczny Sp. z o.o. (spółka zależna od Arteria S.A.), który jest beneficjentem 10 milionów złotych z przeznaczeniem na kapitałowe zaangażowanie w innowacyjne projekty. W początkowym etapie wielkość inwestycji nie może przekraczać 200 tyś euro w minimum 10 projektów. Najbardziej perspektywiczne z nich mają szansę na włączenie do Grupy Kapitałowej Arteria S.A. i dalszy rozwój z wykorzystaniem zasobów operacyjnych i kapitałowych Spółki.
W I półroczu 2012 roku, Zarząd Arteria S.A. kontynuował realizację łącznie kilkudziesięciu projektów dla dużych klientów z wielu branż.
Wśród umów o charakterze znaczącym, których realizacja rozpoczęła się w I półroczu 2012 roku, strategiczne znaczenie ma kontrakt na obsługę telefoniczną klientów Grupy Tauron. Przedmiotem umowy jest obsługa klientów detalicznych w zakresie sprzedaży i dystrybucji energii elektrycznej, w tym zarządzania całością infrastruktury Contact Center[1] oraz innych kanałów multimedialnych (m.in. Internet, e-mail, fax), wspierających tradycyjne Biura Obsługi Klienta Grupy Tauron. Umowa została zawarta na okres 3 lat, począwszy od 1 stycznia 2012 roku. Grupa Kapitałowa Arteria S.A. ma wieloletnie doświadczenie w obsłudze klientów z branży energetycznej oraz gazowej. Od 2003 roku, spółka zależna – Gallup Sp. z o.o. obsługuje klientów Vattenfall Poland, a od 2005 r. odbiorców gazu Grupy PGNiG. Swoją działalność koncentruje na skomplikowanych usługach dla klientów w ruchu przychodzącym (infolinie), realizowaną z wykorzystaniem multimedialnych kanałów komunikacji, a więc nie tylko telefonu, ale także poczty elektronicznej, faksów, kontaktów z formularzy na witrynach internetowych itp.
W połączeniu z zasobami infrastruktury i personelu Contact Center należącymi do Arteria S.A., pion Call Center[2] tworzy obecnie blisko 900 stanowisk w dwóch lokalizacjach (Warszawa, Ruda Śląska), co gwarantuje odpowiednią jakość i skalę obsługi klientów Grupy Tauron jak i pozostałych klientów Grupy Kapitałowej. Synergia posiadanych zasobów umożliwia lepszą obsługę klienta i pozyskiwanie kolejnych kontraktów, także w branży energetycznej. Przykładem takich rozwiązań jest integracja stanowisk konsultantów w Rudzie Śląskiej w połączeniu z magazynem spółki Arteria Document Solutions w Gliwicach – podmiotem specjalizującym się w obsłudze procesów back-office, co umożliwia prowadzenie zaawansowanych projektów BPO, realizowanych na masową skalę z wykorzystaniem call center, zasobów technologicznych, logistycznych oraz wsparcia sprzedaży.
W ostatnich dniach czerwca br., Arteria Document Solutions, realizując kolejny ze strategicznych kierunków rozwoju Grupy Kapitałowej Arteria S.A., zawiązała partnerstwo strategiczne ze spółką Inforsys, liderem korespondencji masowej w Polsce. Współpraca obu firm obejmuje między innymi archiwizację i składowanie dokumentów, elektroniczną archiwizację dokumentów orz rejestrację danych w systemach klientów. Wpisuje się to w światowy trend rozwoju firm z sektora BPO (Business Process Outsourcing) szukających nowych możliwości zwiększenia zakresu kompetencji i jeszcze wszechstronniejszej obsługi procesów biznesowych.
Źródło: Biuro Prasowe – Arteria S.A.
ale wam te stanowiska rosną w informacjach prasowych, raz 700, raz 900… szkoda, ze przychody z usług cc nie są współmierne do tego cudownego rozmnożenia..