Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

Software as a Service

w skrócie SaaS, z ang. oprogramowanie jako usługa – jeden z modeli chmury obliczeniowej, którym aplikacja jest przechowywana i wykonywana na komputerach dostawcy usługi i jest udostępniana użytkownikom przez Internet. Eliminuje to potrzebę instalacji i uruchamiania programu na komputerze klienta. Model SaaS przerzuca obowiązki instalacji, zarządzania, aktualizacji, pomocy technicznej z klienta na dostawcę usługi. W efekcie użytkownik oddaje kontrolę nad oprogramowaniem dostawcy i obowiązek zapewnienia ciągłości jego działania. Istotą biznesową oprogramowania w modelu SaaS, decydującą o jej rosnącej popularności jest to, że użytkownik kupuje działające rozwiązanie o określonej funkcjonalności bez konieczności wchodzenia w zagadnienia związane z infrastrukturą informatyczną oraz zapleczem technicznym. W wielu przypadkach SaaS umożliwia dostęp do najnowszych technologii informatycznych bez długotrwałych wdrożeń i dużych inwestycji. Model SaaS zakłada najczęściej cykliczne opłaty (abonament) za dostęp do programu, staje się to dla użytkownika wydatkiem stałym, a nie jednorazowym w momencie zakupu. Z punktu widzenia dostawcy SaaS zapewnia lepszą ochronę jego własności intelektualnej, producent może we własnym zakresie udostępniać swoją aplikację, lub przekazać to zadanie wyspecjalizowanej firmie
ZGŁOŚ TEMAT

Daj nam CYNK :)

Avaya przyspiesza w chmurze

Firma Avaya zapowiedziała podczas VMworld wprowadzenie nowych rozwiązań wirtualizacyjnych oraz ulepszonych produktów, które opierają się na Avaya Collaborative Cloud, strategicznej strukturze dla chmur publicznych, prywatnych i hybrydowych.

 

Wśród zapowiedzi na VMworld pojawiło się zintegrowane wsparcie VXLAN z Avaya VENA Fabric Connect, podstawowym komponentem Avaya VENA bazującym na standardzie Shortest Path Bridging (SPB). Fabric Connect zapewnia większą wydajność zmian w sieci i mniejszą podatność na błędy. Umożliwia bowiem wprowadzenie zmian tylko na obrzeżach sieci zamiast na każdym urządzeniu i każdym połączeniu. Podczas, gdy technologia VXLAN pomaga firmom maksymalizować efektywność wirtualizacji serwerów, integracja z Avaya Fabric Connect zapewni większą skalowalność, prostotę i wydajność w porównaniu z wdrażaniem VXLAN w tradycyjnych sieciach. Atrybuty Fabric Connect pomagają także przedsiębiorstwom w zwiększeniu skalowalności wdrożonych rozwiązań VXLAN w dynamicznych środowiskach centrów danych.

 

Rozwiązania Avaya Fabric Connect już teraz zapewniają klientom krótszy czas wdrożeń, ograniczenie przestojów oraz wyższą wydajność operacyjną. Wśród technologii sieciowych nowej generacji Fabric Connect wyróżnia się tym, że oferuje kompleksowe rozwiązanie, które wykracza poza zwykłą transmisję wielościeżkową, zapewniając transparentną łączność w warstwie drugiej, elastyczną łączność w warstwie trzeciej oraz prostą, skalowalną obsługę ruchu „multicast”.

 

Avaya Fabric Connect obejmuje wiele technologii, produktów i opcji wdrożeniowych, które umożliwiają łatwe adaptowanie rozwiązania do szerokiej gamy rzeczywistych potrzeb sieci. Przykładem tej elastyczności jest rozwiązanie Avaya VENA Distributed ToR (dToR), które Avaya oferuje dziś na platformie Avaya Virtual Services Platform (VSP) 7000. Rozwiązanie Avaya dToR, w połączeniu z licznymi przełącznikami Avaya VSP 7000, tworzy szybką, spłaszczoną wirtualną magistralę dzięki czemu może ograniczać aż 25-krotnie opóźnienia obecne w tradycyjnych sieciach1. Ma to kluczowe znaczenie dla wydajności aplikacji nowej generacji. Avaya dToR umożliwia tworzenie rozwiązań, które można rozwijać do setek węzłów, obsługując tysiące maszyn wirtualnych w ramach jednej autonomicznej, bardzo wydajnej sieci.

 

Rozwiązania Avaya Collaborative Cloud, w tym nowa rodzina chmurowych, zapowiedzianych dziś i gotowych do użytku rozwiązań określanych mianem Avaya Collaboration Pod, będą wystawiane na stoisku firmy Avaya (#1823) na konferencji VMworld 2012 od 26 do 30 sierpnia. Firma zademonstruje też szeroką gamę zwirtualizowanych rozwiązań chmurowych, w tym aplikacje Avaya Customer Experience[1] Management, immersyjny system współpracy internetowej Avaya Live Engage oraz rozwiązanie Hosted Avaya Notification, a także zgodność nowych rozwiązań Avaya Collaboration Pod z VXLAN.

Słownik
1. Customer Experience. to suma wszystkich doświadczeń jakie klient ma z naszą firmą we wszystkich możliwych kanałach kontaktu i punktach styku…
Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy