Mity w zatrudnianiu niepełnosprawnych

W ubiegłym roku prywatni przedsiębiorcy zapłacili 3,8 mld zł kary na rzecz PFRON za zbyt małe zatrudnienie osób niepełnosprawnych w firmie. Jednak niepełnosprawni wcale nie chcą pracować – wolą brać pieniądze i mieć święty spokój.

 

– Zainwestowałem ponad 200 tys. zł w specjalistyczny sprzęt call center[1] dla niewidomych – opowiada w wywiadzie z tygodnikiem Wprost anonimowy przedsiębiorca. – Dałem ogłoszenie, zgłosili się chętni. Podpisałem z nimi umowy. Wszystko było pięknie, ale do czasu. Gdy przyszło co do czego, wszyscy jak jeden mąż, poszli na zwolnienia lekarskie – denerwuje się.

 

Dlaczego tak się dzieje? Wszystko przez niekorzystne dla pracodawców przepisy, które zmuszają firmy zatrudniające powyżej 25 osób do zatrudnienia min. 6% pracowników niepełnosprawnych – jeśli nie, pracodawca płaci kary w postaci składek na PFRON.

 

Firmom – w tym call center – opłaci się więc zatrudniać pracowników tzw. słupy tylko na papierze. Dzięki temu oszczędności sięgają nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych.

 

Proceder znany jest także w branży call center. Tylko w Warszawie – jak ustaliła nasza redakcja – firm call center zatrudniających niepełnosprawnych na papierze jest przynajmniej siedem.

Słownik
1. call center. Firma lub dział w firmie zajmujący się telefoniczną obsługą klienta realizowaną przez przeszkolonych pracowników (telemarketerów, konsultantów, agentów). Obsługa…
Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *