Zarządzanie 50+: trzy kroki

Zwiększający się niedobór kadr i znana całej branży rotacja[2] pracowników wielu managerów call center[1] popchnęła do podjęcia decyzji, o zatrudnianiu pracowników starszych niż dotychczas. Dzisiaj „na słuchawkach” obok dwudziestoparoletniego konsultanta może zasiąść podchodząca pod sześćdziesiątkę babcia trójki wnucząt – i nie robi to takiego wrażenia, jak 10 lat temu.

 

Przy zatrudnianiu takich pracowników możemy spotkać się z problemem polegającym na umiejętnym zarządzaniu grupą takich telemarketerów. Ale nie jest to niemożliwe. Życie pokazało już nam w niejednym przypadku, że możliwe jest zarządzanie takimi pracownikami z pełnym sukcesem: Mark Zuckerberg (Facebook) czy Bis Stone (Twitter). I choć to tylko dwa nazwiska, to lista nie zamyka się wyłącznie na nich. Za plecami wielu młodych prezesów, kierowników działów etc. stoją doświadczeni starsi pracownicy.

 

Aby umiejętnie zarządzać zespołem – niezależnie od wieku jego członków – należy być pewnym siebie. Oczywiście przy starszych wiekiem i doświadczeniem pracownikach należy oprzeć się na mieszance trafnych przemyśleń, takcie i odpowiedniej strategii.

 

Pewność siebie

 

Niezależnie od stylu zarządzania należy być pewnym tego, co się robi. Nie należy na każdym kroku podkreślać swojego wieku, przekreślać nabytego doświadczenia – kompetencji. Słowa: „Może jestem w błędzie, ale…” są tutaj nie na miejscu, jak bawienie się dzwonkami telefonicznymi podczas kinowego seansu. W zarządzaniu starszymi pracownikami ważna jest umiejętność przemawiania. Wypowiedzi nasze powinniśmy rozpoczynać od przekazania swojej wiedzy, określenia celów zespołu i celów indywidualnych. Cele muszą być jednak objaśnione jasno i krótko. Będąc liderem zespołu należy dzielić się swoimi pomysłami, inicjatywami czy strategiami otwarcie. Tak budujemy zaufanie wśród starszej części zespołu…

 

Otwarty umysł

 

Podczas spotkań z zespołem nie pytaj nikogo o poradę. Owszem – twoim celem może być zebranie wskazówek od swojego zespołu, lecz to Ty, jako lider – przygotuj swoje własne pomysły. Dzięki temu w łatwy sposób zbierzesz potrzebną Ci informację zwrotną. Przede wszystkim naucz się słuchać. Daj każdemu z członków zespołu się wypowiedzieć. To ich dowartościuje, bo uwierzą, że na sukces zespołu pracuje każdy z jego członków. Pamiętaj jednak, że to Ty czuwasz nad agendą spotkania i to właśnie na Tobie spoczywa obowiązek bycia na nim liderem.

 

Feedback[3]

 

Staraj się cyklicznie zbierać informacje zwrotną od swoich przełożonych i podwładnych na temat wywiązywania się z Twoich własnych obowiązków. W ten sposób pokażesz otoczeniu, że zależy Ci na ciągłym podnoszeniu swoich kompetencji i umiejętności przywódczych.

 

Pewność siebie i otwarty umysł pokaże innym Twoje zaangażowanie przy jednoczesnym zjednaniu sobie otoczenia. Pamiętaj, że nawet jeśli czegoś nie wiesz, bądź pewny siebie – nawet udawana siła jest lepsza, od naturalnych lęków.

 

Słownik
1. call center. Firma lub dział w firmie zajmujący się telefoniczną obsługą klienta realizowaną przez przeszkolonych pracowników (telemarketerów, konsultantów, agentów). Obsługa…
2. rotacja. (rotacja personelu) zwana także rotacją kadr lub rotacją pracowników, to proces, w którym pracownicy zmieniają stanowiska pracy wewnątrz…
3. Feedback. przekazanie doradcy praktycznych wskazówek i propozycji do rozmowy przez trenera. Total 0 Shares Share 0 Tweet 0 Pin…
Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *