Genesys działa jako samodzielna firma od 1 lutego 2012 r. Tego dnia zawarta została finalna umowa przenosząca prawa własności do spółki Genesys z Alcatel-Lucent na firmę należącą do funduszy Permira i Technology Crossover Ventures.
Umowa zawierała zapis o przeniesieniu do nowej struktury ponad 1 800 pracowników Genesys, w tym kadry zarządzającej. Zachowanie istniejącej struktury Genesys pozwoliło na zapewnienie ciągłości obsługi klientów oraz udziałowców. Obecnie Genesys posiada ponad dwa tysiące klientów w 80 krajach. Oprogramowanie Genesys każdego dnia obsługuje ponad 100 milionów interakcji zarówno w centrach obsługi klienta jak i w organizacjach back-office. Genesys pomaga firmom obsługiwać klientów w sposób szybki i prosty, a jednocześnie dostosowany do indywidualnych potrzeb.
„W ciągu pierwszych 100 dni działania jako samodzielna firma, utrzymaliśmy dotychczasowy wzrost dochodów mierzony rok do roku. W pierwszym kwartale 2012 r., w skali globalnej osiągnęliśmy 13% wzrost rok do roku. W Polsce skupiamy się przede wszystkim na wsparciu klientów oraz lokalnych partnerów handlowych w zakresie maksymalnie efektywnego wykorzystania naszych produktów. Dążymy również do wprowadzenia alternatywnych sposobów dostarczania naszych rozwiązań na przykład poprzez SaaS[3]. Zamierzamy też zwiększyć liczbę klientów z sektora małych i średnich firm, dla których przygotowaliśmy rozwiązania dedykowane” – mówi Marcin Spychała, Senior Account Executive w polskim oddziale Genesys.
Roczne dochody Genesys wynoszą ok. 500 milionów dolarów. Nowo utworzona spółka utrzymuje pozycję lidera m.in. dzięki wprowadzeniu nowych rozwiązań mobilnych, a także dzięki nowym rozwiązaniom optymalizującym zasoby pracy (workforce optimization[1]) i do skutecznego zarządzania środowiskiem contact center[2]. Oferta Genesys uwzględnia też m.in. systemy zarządzające kanałami społecznościowymi, rozwiązania oparte na SIP (session initiation protocol) czy produkty dostarczane w modelu pay-per-use i SaaS.