Dotpay, Polska Kancelaria Brokerska oraz Synektik – to firmy, w których przeprowadzono wdrożenia systemów Microsoft Dynamics CRM[2], wyróżnione w raporcie „10 najciekawszych wdrożeń CRM w Polsce”, opublikowanym przez serwis decyzje-IT.pl. Celem publikacji jest zaprezentowanie najlepszych przykładów implementacji systemów CRM w naszym kraju, które mogą być inspiracją dla przedsiębiorstw inwestujących w nowoczesne rozwiązania informatyczne do zarządzania relacjami z klientem.
W konkursie ogłoszonym na stronie decyzje-IT.pl w wyniku głosowania czytelników portalu wybrano 10 wdrożeń, które uwzględniono w raporcie. Warunkiem uczestnictwa w konkursie było spełnienie kilku wymogów, m.in. zakończenie wdrożenia w ciągu ostatnich dwóch lat, przeprowadzenie integracji systemu z innymi aplikacjami informatycznymi czy zakres wdrożenia obejmujący co najmniej jeden obszar zarządzania relacjami z klientem.
– Cieszymy się, że wdrożenia naszych rozwiązań CRM zostały dostrzeżone i mogą posłużyć za przykład firmom, które zastanawiają się nad wyborem systemu do zarządzania relacjami z klientem. Mamy nadzieję, że przedstawione w raporcie przykłady zachęcą przedsiębiorstwa różnych branż do inwestowania w nowoczesne rozwiązania informatyczne, które pozwalają osiągać wymierne korzyści biznesowe. CRM to inwestycja, która naprawdę szybko się zwraca – mówi Monika Burdach, Business Solutions Marketing Manager, Microsoft Dynamics.
W raporcie znalazło się między innymi wdrożenie systemu Microsoft Dynamics CRM 2011 w firmie Dotpay SA – spółce tworzącej i obsługującej nowoczesne systemy płatności internetowych przy użyciu kart płatniczych oraz kanałów oferowanych przez polskie banki. Implementację systemu Microsoft Dynamics CRM 2011 w wersji online przeprowadziła firma Bonair SA – autoryzowany partner Microsoft o najwyższym statusie partnerstwa. Wdrożenie, zakończone w grudniu 2011 roku, pozwoliło Dotpay na szybki dostęp do kompletnej informacji o klientach, lepszy przepływ informacji pomiędzy pracownikami i działami w firmie, a przede wszystkim podniesienie jakości obsługi klienta.
Innym przykładem uwzględnionym w raporcie jest implementacja rozwiązania Microsoft Dynamics CRM 2011 Online w Polskiej Kancelarii Brokerskiej – firmie zajmującej się zarządzaniem ryzykiem z uwzględnieniem instrumentów ubezpieczeniowych. Implementacji dokonała firma SaaS[1] Solutions – partner Microsoft w zakresie rozwiązań biznesowych linii Dynamics specjalizujący się w implementacjach w modelu cloud computing. Wdrożenie, które trwało jedynie 4 miesiące, umożliwiło Polskiej Kancelarii Brokerskiej osiągnięcie takich celów jak wzrost satysfakcji klienta oraz uporządkowanie codziennej pracy poprzez automatyzację wielu czynności, a także integrację działalności całej firmy w jednym systemie.
Trzecim wyróżnionym przykładem jest wdrożenie systemu Microsoft Dynamics CRM 2011 w spółce Synektik, która jest dostawcą innowacyjnych produktów, usług oraz rozwiązań informatycznych z obszarów zaawansowanej diagnostyki obrazowej i medycyny nuklearnej. Implementacji dokonała spółka SIMPLE – certyfikowany i strategiczny partner w obszarze Microsoft Dynamics CRM. System pozwolił firmie Synektik na usystematyzowanie i zabezpieczenie pełnej wiedzy o klientach i realizowanych projektach, a także umożliwił usprawnienie przepływu informacji wewnątrz firmy i szybkie reagowanie na potrzeby rynku i użytkowników.