Koniec telemarketingu

Ministerstwo Komunikacji poinformowało, że od sierpnia 2012 do lipca 2015 roku firmy nie będą mogły wykorzystywać telemarketingu wobec nowych klientów oraz tej części dotychczasowych, którzy nie wyrażą na to zgody. Na szczęście nie dotyczy to Polski, a Finlandii…

 

Fiński odpowiednik UKE (Ministerstwo Komunikacji) poinformowało, że od 1 sierpnia firmy usługowe nie będą mogły wykorzystywać telemarketingu do kontaktów z użytkownikami telefonów komórkowych.

 

Zakaz ma być wprowadzony – w ramach pilotażu – na trzy lata i dotyczyć ma jedynie nowych klientów operatorów komórkowych. Oprócz starych klientów, zakaz nie będzie dotyczyć również tych, którzy wyrażą zgodę na otrzymywanie ofert na pomocą swojego telefonu komórkowego.

 

Od czerwca przyszłego roku w Finlandii zmianie ulegną również przepisy dotyczące zamawiania usług i płatności za pomocą telefonu. Zanim to nastąpi, klient będzie musiał wysłuchać bezpłatnie informacji na temat ceny usługi.

 

Total
0
Shares
3 komentarzy
  1. Nie żebym się czepiał, ale może podacie źródło newsa, to chłopakom z Telepolis się klikalność zwiększy.

  2. @Robur – nie tylko Telepolis o tym pisało. GW także ostatnio wspomniała o tym, ale poprzekręcali daty obowiązywania zakazu 🙂

  3. OK- nie chcę wyciągać kto był pierwszy- ale stawiam dolary przeciw orzechom, że redaktorzy CCN nie zaglądają na strony fińskiego UKE 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

Gdy call center się nie wiedzie – rusza projekt ostrzegania przed upadłością

Każdy baczny obserwator branży call center z pewnością zauważy, że rynek outsourcingowych call center jest najbardziej agresywny. Firmy powstają i wkrótce upadają. Nawet uknuto dawno temu stwierdzenie, które określa tego typu działalność – garażowe call center. I choć rynek jest dojrzały, to w przypadku tego typu firm często nie widać chwili, w której pracownikom – telemarketerom – grozi ryzyko szybkiej i niezawinionej utraty pracy.