Firma Interactive Intelligence wprowadza na rynek Interaction Edge – urządzenie łączące bramkę, serwer mediów i serwer SIP, zaprojektowane w celu uproszczenia wdrożeń korporacyjnej telefonii IP.
Interaction Edge to pojedyncze urządzenie, które działa jako bramka, umożliwiając połączenia między tradycyjnymi liniami telefonicznymi a sieciami VoIP[1], a jednocześnie pełni funkcje serwera mediów i serwera SIP.
„Integracja kilku funkcji w jednym urządzeniu pozwala przedsiębiorstwom i centrom kontaktowym uprościć zarządzanie środowiskiem IT i ograniczyć koszty” – powiedział Marcin Grygielski, dyrektor regionalny na rynek Europy Środkowej i Wschodniej, Interactive Intelligence. — „Interaction Edge zapewnia też redundancję sprzętową w razie awarii i dla administracji zdalnej, przez co nadaje się idealnie dla organizacji rozproszonych oraz firm, które rozważają wdrożenie systemu komunikacyjnego w modelu usługowym.”
Urządzenie Interaction Edge współpracuje z wielofunkcyjnym pakietem oprogramowania do komunikacji IP, Customer Interaction Center (CIC), który oferuje średnim i dużym firmom i centrom kontaktowym takie funkcjonalności jak: menu dostępowe IVR[2], automatyczna dystrybucja połączeń, wielokanałowe nagrywanie, automatyzacja kampanii wychodzących i inne.
Serwerów mediów Interactive Intelligence odciąża serwer aplikacji CIC, odpowiadając za przetwarzanie dźwięku, co zapewnia wyższą wydajność i niezawodność sprzętu. Serwer SIP przekierowuje połączenia między serwerami w środowiskach korporacyjnej telefonii IP, zwiększając wydajność operacyjną i umożliwiając kontynuację pracy w przypadku utraty łączności z centralą.