Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

Software as a Service

w skrócie SaaS, z ang. oprogramowanie jako usługa – jeden z modeli chmury obliczeniowej, którym aplikacja jest przechowywana i wykonywana na komputerach dostawcy usługi i jest udostępniana użytkownikom przez Internet. Eliminuje to potrzebę instalacji i uruchamiania programu na komputerze klienta. Model SaaS przerzuca obowiązki instalacji, zarządzania, aktualizacji, pomocy technicznej z klienta na dostawcę usługi. W efekcie użytkownik oddaje kontrolę nad oprogramowaniem dostawcy i obowiązek zapewnienia ciągłości jego działania. Istotą biznesową oprogramowania w modelu SaaS, decydującą o jej rosnącej popularności jest to, że użytkownik kupuje działające rozwiązanie o określonej funkcjonalności bez konieczności wchodzenia w zagadnienia związane z infrastrukturą informatyczną oraz zapleczem technicznym. W wielu przypadkach SaaS umożliwia dostęp do najnowszych technologii informatycznych bez długotrwałych wdrożeń i dużych inwestycji. Model SaaS zakłada najczęściej cykliczne opłaty (abonament) za dostęp do programu, staje się to dla użytkownika wydatkiem stałym, a nie jednorazowym w momencie zakupu. Z punktu widzenia dostawcy SaaS zapewnia lepszą ochronę jego własności intelektualnej, producent może we własnym zakresie udostępniać swoją aplikację, lub przekazać to zadanie wyspecjalizowanej firmie
ZGŁOŚ TEMAT

Daj nam CYNK :)

Nowe technologie nie tylko na EURO

EURO poruszyło machinę informatyzacji polskich urzędów. Od systemów dedykowanych poszczególnym służbom publicznym, po miejskie centra informacji. Nowe technologie coraz szerzej wkraczają do sfery publicznej.

 

Po licznych inwestycjach związanych z rozbudową infrastruktury IT na EURO 2012 polski rząd zapowiada kolejne zmiany w tym obszarze. Najbliższe lata mają upłynąć pod znakiem pełnej cyfryzacji i wzrostu nakładów finansowych na projekty związane z e-administracją, e-usługami, oraz szerokopasmowym internetem.

Zdaniem Tomasza Millera z Jabra plany informatyzacji sfery publicznej stanowią potencjał biznesowy dla dostawców nowych technologii. – Czas EURO to test oferty producentów IT dla sfery publicznej i rozwiązań, które mają realne zastosowanie w tak zróżnicowanym i specyficznym środowisku – twierdzi Tomasz Miller, Menedżer ds. Produktu w Jabra.

 

Jeszcze do niedawna rynek IT kojarzony był głównie z biznesem, jednak coraz częściej wdrażanie nowych technologii to również realne korzyści dla administracji państwowej. Jednym z takim rozwiązań jest komunikacja zintegrowana (Unified Communications[1], UC[3]).

 

Koncepcja UC polega na integracji wielu kanałów komunikacji, jakie obsługują poszczególne urządzenia IT. Za pomocą jednego interfejsu możemy łączyć się z komunikatorami internetowymi, wykonywać tradycyjne połączenia, wideokonferencje, telekonferencje, a także przełączać się na poszczególne sprzęty. – UC z pewnością możemy zaliczyć do grona rozwiązań, które mają szanse przynieść ogromne korzyści w przestrzeni publicznej. Wykorzystanie tej technologii znajdzie zastosowanie zarówno w takich obszarach, jak centra informacji miast, po wsparcie efektywności służb porządku publicznego – dodaje Tomasz Miller.

 

Jabra ma już na koncie wdrożenie sprzętów zoptymalizowanych pod kątem UC w łódzkim Centrum Kontaktu z Mieszkańcami. Na potrzeby miejskiego call center[2] zdecydowano się na inwestycję w 50 modeli zestawu słuchawkowego Jabra BIZ 2400. Punkt kontaktowy będzie działał od września w oparciu o jeden numer telefonu, dostępny także online. Zastosowanie technologii komunikacji zintegrowanej w tego typu miejscu, to możliwość lepszej organizacji pracy konsultantów, co pozwali na płynność kontaktu i szybsze udzielenie odpowiedzi na zapytania mieszkańców.

 

Ponadto Miller zauważa, że przewaga UC nad innymi technologiami tkwi także w jej intuicyjności.

„Problemem podczas wdrożeń w polskich urzędach lub innych instytucjach może być niski poziom wiedzy o IT potencjalnych użytkowników. To z kolei rodzi potrzebę szkoleń i generuje dodatkowe koszty. Na takim tle szczególnego znaczenia nabierają rozwiązania intuicyjne” – podsumowuje Tomasz Miller z Jabra.

 

Z badań marki wynika, że do 2015 roku liczba osób posługujących się UC wzroście do 49,5 mln. Podobna prognoza kreśli się z badań Frost and Sullivan, gdzie analitycy szacują, że będzie to 50 mln użytkowników.

 

Słownik
1. Unified Communications. (inaczej UC) to zestaw narzędzi i technologii umożliwiających integrację różnych form komunikacji, takich jak połączenia głosowe, wideokonferencje, wiadomości…
2. call center. Firma lub dział w firmie zajmujący się telefoniczną obsługą klienta realizowaną przez przeszkolonych pracowników (telemarketerów, konsultantów, agentów). Obsługa…
3. UC. (inaczej Unified Communications) to zestaw narzędzi i technologii umożliwiających integrację różnych form komunikacji, takich jak połączenia głosowe, wideokonferencje,…
Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

6 powodów, dla których warto wdrożyć Business Intelligence

Bieżące informacje dotyczące procesów zachodzących w firmie są podstawą dobrych decyzji biznesowych. Pozwalają zrozumieć zachodzące zmiany i usprawniają interpretację wyników działań przedsiębiorstwa. Ograniczony dostęp do istotnych danych może spowolnić lub zatrzymać rozwój organizacji. Tym bardziej warto poznać 6 oznak wskazujących na konieczność usprawnień w zakresie dostępu do danych oraz procesów podejmowania decyzji.
Czytaj więcej

Edukacja w 2025 roku pełna video

Pracownicy sektora edukacyjnego z krajów Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA) domagają się „dostępu do edukacji dla wszystkich”, ale uważają, że instytucje edukacyjne nie wykorzystują w pełni potencjału dostępnych dziś technologii. Tak wynika z sondażu „Edukacja w 2025 r. – Innowacje technologiczne”, przeprowadzonego na zlecenie firmy Polycom, dostawcy rozwiązań umożliwiających bezpieczny transfer wideo, głosu oraz danych.