Grupa Interactive Intelligence wprowadziła na rynek polską wersję językową oprogramowania komunikacji zunifikowanej CIC 4.0. CIC to pakiet oprogramowania komunikacji IP, zawierający funkcje komunikacji zunifikowanej, automatyzacji contact center[1] i zarządzania procesami biznesowymi. Udostępniona w drugiej połowie 2011 roku wersja 4.0 umożliwia m.in. analizę mowy w czasie rzeczywistym oraz wgląd w prowadzone działania przez portal webowy. Oprogramowanie jest również przystosowane do wdrożenia w modelu chmury prywatnej.
Projekt polskiej lokalizacji systemu objął tłumaczenie aplikacji użytkownika wraz z plikami pomocy, stworzono również polskojęzyczną wersję raportów systemowych. Wszystkie komunikaty głosowe zostały nagrane przez polskiego lektora i dostosowane do zasad polskiej gramatyki. Dotyczy to zarówno zapowiedzi systemowych w menu dostępowym IVR[2] – na przykład informujących dzwoniącego o zajmowanej pozycji w kolejce oczekujących na połączenie – jak i komunikatów głosowych dla użytkownika systemu, np. odczytujących informacje o ilość wiadomości w jego skrzynce głosowej.
Polska lokalizacja została wprowadzona wraz z aktualizacją SU1, w pierwszej grupie języków, obejmującej również m. in. język niemiecki, francuski i hiszpański. Docelowo system będzie obejmował 18 języków, w tym chiński i hebrajski.
Polska wersja systemu łatwo integruje się z najpopularniejszymi na naszym rynku syntezatorami mowy, wykorzystywanymi do odczytywania dynamicznych danych dostarczonych przez system CIC. W branży finansowej mogą to być na przykład odczyty stanu konta rachunku bankowego czy też historii ostatnich wykonanych transakcji; inny przykład to podawane automatycznie klientom spółek z branży energetycznej informacje o awariach lub planowanych przerwach w dostawie energii.
Polska wersja modułu do analizy mowy w czasie rzeczywistym, aplikacji Interaction Analyser, będzie dostępna pod koniec 2012 roku.