Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

Software as a Service

w skrócie SaaS, z ang. oprogramowanie jako usługa – jeden z modeli chmury obliczeniowej, którym aplikacja jest przechowywana i wykonywana na komputerach dostawcy usługi i jest udostępniana użytkownikom przez Internet. Eliminuje to potrzebę instalacji i uruchamiania programu na komputerze klienta. Model SaaS przerzuca obowiązki instalacji, zarządzania, aktualizacji, pomocy technicznej z klienta na dostawcę usługi. W efekcie użytkownik oddaje kontrolę nad oprogramowaniem dostawcy i obowiązek zapewnienia ciągłości jego działania. Istotą biznesową oprogramowania w modelu SaaS, decydującą o jej rosnącej popularności jest to, że użytkownik kupuje działające rozwiązanie o określonej funkcjonalności bez konieczności wchodzenia w zagadnienia związane z infrastrukturą informatyczną oraz zapleczem technicznym. W wielu przypadkach SaaS umożliwia dostęp do najnowszych technologii informatycznych bez długotrwałych wdrożeń i dużych inwestycji. Model SaaS zakłada najczęściej cykliczne opłaty (abonament) za dostęp do programu, staje się to dla użytkownika wydatkiem stałym, a nie jednorazowym w momencie zakupu. Z punktu widzenia dostawcy SaaS zapewnia lepszą ochronę jego własności intelektualnej, producent może we własnym zakresie udostępniać swoją aplikację, lub przekazać to zadanie wyspecjalizowanej firmie
ZGŁOŚ TEMAT

Daj nam CYNK :)

Biznes na telefonie

Chociaż okres urlopowy zbliża się wielkimi krokami, to współczesne prawa rynku coraz rzadziej pozwalają na odpoczynek od codziennych obowiązków. Jak zatem wypocząć nie zaniedbując spraw zawodowych? Na pomoc śpieszą najnowsze technologie, jak Cloud Computing oraz Unified Communications[1].

 

Im wyższe stanowisko, tym większa odpowiedzialność i więcej pracy – z tą zasadą muszą się zmierzyć wszyscy menedżerowie i biznesmeni, którzy marzą o chwili wytchnienia.

 

– Problem wypoczynku bez wyrzutów sumienia to bolączka wszystkich pracowników wyższego szczebla. Zwłaszcza w przypadku firm o profilu produkcyjnym, nie da się tak po prostu zaprzestać realizacji zamówień. Elastyczność w prowadzeniu firmy i możliwość zdalnego zarządzania nią, to tylko niektóre argumenty przemawiające za wdrożeniem systemów IT w modelu chmurowym – mówi Piotr Krzysztoporski, Dyrektor ds. Konsultingu IT z Epicor.

 

Technologia Cloud Computing polega na przeniesieniu wszystkich procesów biznesowych do tzw. „chmury”, czyli Internetu. Dzięki temu możemy nadzorować przebieg poszczególnych działań z każdego miejsca, logując się do systemu online.

 

– Powszechne korzystanie ze smartphonów czy tabletów z łączem internetowym, sprzyja wdrożeniom systemów w „chmurze”. Nawet będąc na urlopie uzyskujemy szybki dostęp do danych firmowych, a wykorzystując odpowiednie aplikacje możemy je również edytować

i zapisywać naniesione zmiany – dodaje Krzysztoporski.

Drugim kierunkiem rozwoju IT dla zdalnego zarządzania firmą jest koncepcja komunikacji zintegrowanej (Unified Communications). – To od jakości naszych kanałów komunikacji zależy szybkość załatwienia danej sprawy. Na czasie zależy nam nie tylko w codziennej pracy, ale i na urlopie. Wizja spędzenia kilku godzin obdzwaniając poszczególne osoby, które będą w stanie rozwiązać za nas problem zamiast odpoczywania, nie jest zbyt zachęcająca. UC[2] jest po to, żeby ten proces uprościć i zaoszczędzić czas – wyjaśnia Tomasz Miller, Menedżer ds. Produktu z Jabra.

 

Ideą Unified Communications jest obsługa różnych kanałów za pomocą jednego interfejsu.

 

W dobie rosnącej mobilności pracowników oraz dynamiki pracy rozwiązania Unified Communication & Collaboration pozwalają dzięki jednej platformie przesyłać dane, prowadzić tele- czy wideokonferencji, nawet wtedy, gdy przebywamy poza biurem.

 

Popularność Cloud Computing oraz UC potwierdzają także raporty ośrodków badawczych. „Chmura” to według analityków Gartnera jeden z wiodących kierunków rozwoju rynku teleinformatycznego, natomiast Frost & Sullivan prognozuje, że do 2015 liczba użytkowników UC wzrośnie aż do 50 mln w skali świata. Podobne dane wypływają z badań Jabra, która szacuje, że będzie to liczba bliska 49,5 mln osób.

 

Słownik
1. Unified Communications. (inaczej UC) to zestaw narzędzi i technologii umożliwiających integrację różnych form komunikacji, takich jak połączenia głosowe, wideokonferencje, wiadomości…
2. UC. (inaczej Unified Communications) to zestaw narzędzi i technologii umożliwiających integrację różnych form komunikacji, takich jak połączenia głosowe, wideokonferencje,…
Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

Zakupy z urządzeniem Personal Shopping Solutions to nowy CX klienta

Zebra Technologies zaprezentowała nowe urządzenie PS20. To osobiste rozwiązanie zakupowe (Personal Shopping Solution, PSS) szóstej generacji, które umożliwia kupującym skanowanie towarów na bieżąco podczas robienia zakupów. Model pozwala znacząco przyspieszyć proces dokonywania płatności w sklepach. Urządzenie pracuje pod kontrolą systemu operacyjnego Android i oferuje szereg nowych funkcji, które zwiększają efektywność personelu sklepowego, oferując klientom bardziej spersonalizowane i bezproblemowe zakupy.