Budowę jednego punktu kontaktu z mieszkańcami zapoczątkowały największe miasta na świecie. System od kilku lat funkcjonuje w Nowym Jorku, Pekinie, czy Moskwie. Rok temu dołączyły do niego między innymi Warszawa i Wrocław, a wczoraj – Kędzierzyn-Koźle.
– Brakowało nam jednego spójnego kanału komunikacji z mieszkańcami – miejsca, w którym każdy mieszkaniec mógłby uzyskać odpowiedź na pytania, a także zgłaszać problemy, z jakimi każdy z nas czasem się spotyka. To powszechne sprawy, a często nie wiadomo, do kogo należy się z nimi zwrócić. W związku z tym powstała koncepcja jednego numeru obywatelskiego, miejsca, gdzie każdy mógłby uzyskać informację, zgłosić incydent, czy też skargę, mając pewność, że zostanie przez nasz urząd wysłuchany. – informuje Prezydent Tomasz Wantuła.
Telefoniczne Centrum Obsługi Mieszkańca działa od poniedziałku do piątku w godzinach 10:00-12:00. Przez te dwie godziny dziennie można dzwonić pod nr 77 40 50 399 w każdej sprawie obywatelskiej, która nie wymaga interwencji policji ani[1] służb medycznych.
Źródło: UM Kędzierzyn Koźle
Jaki system został wdrożony?
Rozmawiałem z biurem prasowym UM. Aktualnie jest to zwykła centrala telefoniczna i 1 pracownik, który ma swoje codzienne dyżury w stałych godzinach. W planach jest jednak wdrożenie systemu rejestrującego połączenia (nagrania). Aktualnie odbierają kilkanaście telefonów podczas dyżuru dziennie i nie planują inwestycji związanych z wdrożeniem jakiegoś specjalistycznego systemu do zarządzania połączeniami.
W takim razie porównanie do Nowego Jorku jest “troszkę” na wyrost 🙂
Ten Nowy Jork to słowa Pana burmistrza 🙂