Datera wprowadza na rynek nową wersję central telefonicznych Mini-eX i Call-eX. Główny nacisk położono w niej na rozbudowę funkcjonalności dla Call Center[1] i Contact Center[2]. Firmy na co dzień korzystające z central IPBX firmy Datera doceniają elastyczność, intuicyjność i niezawodność rozwiązań trójmiejskiej firmy. Centrale telefoniczne Call-eX, wykorzystujące technologię VoIP[3], od lat sprawdzają się w zarządzaniu całością ruchu telefonicznego przychodzącego do firmy.
Teraz zostały wyposażone w nowe funkcjonalności, które pozwalają planować, realizować i analizować wychodzące kampanie telefoniczne. Dzięki nim w firmie można stworzyć profesjonalne Contact Center, zintegrowane przy pomocy dowolnego, zewnętrznego oprogramowania np. z systemami CRM[4].
Nawiązywanie bezpośredniego kontaktu z klientami przez telefon jest jednym z najskuteczniejszych narzędzi sprzedaży produktów i usług. Sprawdza się w tak różnych branżach jak: usługi finansowe, turystyka, telekomunikacja, medycyna, e-commerce. Na bazie centrali Datera możliwe jest zorganizowanie profesjonalnego Contact Center w każdej firmie. Centrala sprawdzi się też w przypadku firm profesjonalnie świadczących usługi Contact czy Call Center na rzecz innych podmiotów. Rozwiązanie przygotowane przez Daterę może funkcjonować samodzielnie albo zostać zintegrowane przez API lub CTI[5] z dowolnymi zewnętrznymi systemami CRM, aplikacjami wykorzystywanymi przez konsultantów czy narzędziami dobierającymi i wybierającymi numery telefonów. Firmom, które dotychczas nie stosowały narzędzi do automatycznego realizowania połączeń, system Call-eX umożliwia dopasowanie do indywidualnych potrzeb swoich wbudowanych strategii dzwonienia i wykorzystanie ich do prowadzenia skutecznych kampanii sprzedażowych.
– Algorytmy, które Call-eX wykorzystuje do dobierania numerów i parametrów dzwonienia, są unikatowe. Stworzyliśmy je we współpracy z naukowcami z Politechniki Gdańskiej. Tym, co sprawia, że są wyjątkowe, jest umiejętność „uczenia się” na podstawie danych historycznych. W praktyce oznacza to, że czas konsultantów jest wykorzystywany maksymalnie efektywnie, ponieważ nie jest marnowany na przykład na słuchanie sygnału „wolnego” – mówi Marcin Krasowski, wiceprezes zarządu Datera SA.
Doświadczeni menedżerowie Call Center docenią inną nową funkcję central Call-eX – rozbudowany moduł śledzenia rozmów, tzw. Spy. Pozwala on uczestniczyć w wybranych rozmowach w trzech trybach:
- podsłuch – tylko bierne słuchanie tego, co mówią konsultant i klient
- nadzór – słuchanie rozmowy połączone z możliwością udzielania konsultantowi podpowiedzi niesłyszalnych dla klienta
- wejście do rozmowy – słuchanie rozmowy z możliwością aktywnego włączenia się w nią i przejęcia klienta.
Rozwiązania te mają wiele zastosowań. Pozwalają utrzymywać odpowiednią jakość relacji z klientem, szkolić i wspierać mniej doświadczonych konsultantów czy skutecznie radzić sobie z „trudnymi” klientami.
W tym ostatnim przypadku sprawdza się też kolejne udogodnienie, w które został wyposażony Call-eX – nagrywanie rozmów na dwóch kanałach. Dzięki niemu po każdej rozmowie konsultanta z klientem pozostają dwa nagrania – jedno z wypowiedziami klienta i drugie z wypowiedziami konsultanta. Pozwala to je szczegółowo analizować, co jest istotne chociażby w przypadku skarg na pracę konsultantów.
– Cały czas staramy się być o krok przed konkurencją i wymaganiami naszych klientów. Dajemy im do ręki proste w użyciu, ale też bardzo zaawansowane narzędzia, które pozwalają lepiej wykorzystać siłę telekomunikacji. Jeżeli dotychczas prowadząc przez telefon działania prosprzedażowe pracownicy firmy marnowali czas na wybieranie numerów i wsłuchiwanie się w wolny sygnał, to teraz, dzięki nowym funkcjom centrali Call-eX ich efektywność osiągnie zupełnie nowy pułap. A menedżerowie będą mieli dostęp do kompletnych informacji o skuteczności realizowanych kampanii. To również pozwoli lepiej wykorzystać zasoby systemu telekomunikacyjnego i czas pracowników – dodaje Marcin Krasowski wiceprezes zarządu Datera SA.