Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

WFO

(inaczej Workforce Optimisation) to podejście do zarządzania zasobami ludzkimi w contact center, które ma na celu zoptymalizowanie wydajności pracowników i procesów obsługi klienta. W skład tego podejścia wchodzą różne narzędzia i technologie, które pozwalają na zwiększenie produktywności i efektywności pracy w call center.

Głównymi składnikami Workforce Optimisation są:

  1. Planowanie pracy - proces przydzielania zadań i planowania grafiku pracy dla pracowników contact center w oparciu o zapotrzebowanie na obsługę klienta.
  2. Zarządzanie wydajnością - narzędzia, które pozwalają na ocenę wydajności pracowników i wdrożenie działań naprawczych, aby zwiększyć ich produktywność.
  3. Zarządzanie szkoleniami - planowanie i wdrażanie szkoleń i szkoleń doskonalących dla pracowników contact center, które pozwalają na rozwijanie umiejętności i wiedzy.
  4. Optymalizacja jakości - narzędzia i procesy, które pozwalają na monitorowanie i ocenę jakości obsługi klienta, a także wprowadzenie działań naprawczych, aby poprawić jakość obsługi.
  5. Analiza danych - narzędzia analityczne pozwalające na zbieranie i analizowanie danych związanych z pracą pracowników contact center, aby uzyskać informacje na temat efektywności pracy i identyfikować obszary wymagające poprawy.

Wdrożenie Workforce Optimisation w call center pozwala na zwiększenie wydajności pracy pracowników, poprawę jakości obsługi klienta, zmniejszenie kosztów i zwiększenie lojalności klientów. Narzędzia i technologie wykorzystywane w ramach Workforce Optimisation pozwalają na zoptymalizowanie procesów i wykorzystanie w pełni potencjału zasobów ludzkich, co wpływa na zwiększenie efektywności całego contact center.

Universal Agent po CCW 2012 rozszerza współpracę zagraniczną

Podczas tegorocznych targów Call Center[2] World w Berlinie Universal Agent[1] promował polską gospodarkę pod hasłem „Poland a safe place for unsafe times” i przekonywał niemieckich przedsiębiorców do zlecania obsługi call center polskim firmom.  Niekonwencjonalne podejście do tematu, dalekie od bezpośredniego promowania samej firmy, wzbudziło ogromne zainteresowanie stoiskiem, które UA dzielił ze swoim partnerem, firmą Lettel.

 

– Odbyliśmy mnóstwo merytorycznych rozmów, dzięki mocnemu podkreśleniu, skąd nasze firmy się wywodzą – mówi Seweryn Drożdż, członek zarządu UA, odpowiedzialny za kontakty zagraniczne. – Naszym celem było promowanie Polski jako miejsca do outsourcingu dla klientów pochodzących z Niemiec. Okazało się, iż ta wizja jest jak najbardziej spójna z dążeniami zachodnich korporacji.

 

Wielu biznesmenów odwiedzających targi CCW podkreślało, jak bardzo zależy im obecnie na obniżaniu kosztów działalności firmy przy zachowaniu odpowiedniej jakości obsługi. Jednym z narzędzi prowadzących do tego jest przeniesienie części biznesu do innego kraju. Niemcy – w przeciwieństwie np. do Anglii związanej historycznie z Indiami – nie mają kraju, który byłby naturalnym miejscem podzlecania usług. Polska jako najbliższy i silny sąsiad z mocną gospodarką i doskonale przygotowaną kadrą może stać się pierwszym wyborem dla niemieckich firm poszukujących podwykonawców za granicą. Konkurencją dla Polski są kraje takie, jak Turcja lub Maroko czy Bułgaria, gdzie mieszka wiele osób, które przez jakiś czas pracowały w Niemczech i w ten sposób nauczyły się języka.

 

– Przewagą Polski jest obecność w Unii Europejskiej oraz bliskość kulturowa, której brak jest dużym problemem we współpracy z Turcją czy Marokiem – dodaje Seweryn Drożdż. – Dodatkowo, ponieważ zdolności językowe pracowników Universal Agent mają korzenie akademickie, są one bliższe oczekiwaniom zachodnich partnerów.

 

– Firma Universal Agent, posiadając jedną ze swoich lokalizacji w dużym mieście akademickim, jakim jest Kraków, doskonale spełnia oczekiwania zagranicznych klientów. Bezpośredni dostęp do zasobów doskonale wykształconych osób, z których większość to studenci i absolwenci uczelni wyższych, jest gwarantem wysokiej jakości świadczonych usług. Obecność na berlińskich targach potwierdziła, że polskie firmy i świadczone przez nie usługi mogą swobodnie konkurować z europejskimi dostawcami. Jesteśmy przekonani, że nawiązane kontakty zaowocują rozszerzeniem współpracy zagranicznej przez UA – podsumowuje prezes zarządu Marek Kozioł.

 

Targi Call Center World są jednym z największych tego typu wydarzeń w branży call center na całym świecie. Tegoroczne targi, które odbywały się w 7 halach na powierzchni ponad 8 tysięcy m.kw., odwiedziło ponad 8 tysięcy zwiedzających.

Źródło: informacja pras.

Słownik
1. Universal Agent. pojęcie związane z pracownikiem call center lub contact center, który posiada umiejętności i wiedzę potrzebną do obsługi różnych…
2. Call Center. Firma lub dział w firmie zajmujący się telefoniczną obsługą klienta realizowaną przez przeszkolonych pracowników (telemarketerów, konsultantów, agentów). Obsługa…
Total
0
Shares
3 komentarzy
  1. Znowu tytuł wprowadzający w błąd!
    gdzie w tekście mowa o rozszerzeniu wspolpracy ?

    Redakcjo, prosimy o weryfikację nadsyłanych tekstów.

    Przy okazji, polskie stoiska, tak samo jak łotewskie, tureckie czy afrykańskie- od lat cieszyły się dużym zainteresowaniem na tych targach. Jednak efekty w porównaniu do oczekiwań były mizerne.

  2. Ciekawe o jakim niekonwencjonalnym podejściu jest mowa? czy o tym że dzielili stoisko z inną polską firmą, żeby zjechać z kosztami za wystawienie się?

  3. hehehe PROMOCJA polskiej gospodarki poprzez nieznane nawet na polskim rynku call center! to jest właśnie ta innowacyjność

    a znający języki student w Krakowie pójdzie do pracy w jednym z licznych SSC, bo dostanie niestety lepsze warunki:(

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

Polscy pracodawcy otwierają się na nowe kierunki rekrutacji

Polskie firmy najczęściej zatrudniają zdalnych pracowników mieszkających w Brazylii, Kanadzie, Indiach, Argentynie i Niemczech. Rekrutują przede wszystkim specjalistów z branży IT. Jak przedstawiają się najnowsze trendy w zatrudnianiu osób pracujących zdalnie w Polsce i na świecie? Deel, światowy lider cyfrowych rozwiązań dla HR, opublikował raport „State of Global Hiring 2022”