Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

Software as a Service

w skrócie SaaS, z ang. oprogramowanie jako usługa – jeden z modeli chmury obliczeniowej, którym aplikacja jest przechowywana i wykonywana na komputerach dostawcy usługi i jest udostępniana użytkownikom przez Internet. Eliminuje to potrzebę instalacji i uruchamiania programu na komputerze klienta. Model SaaS przerzuca obowiązki instalacji, zarządzania, aktualizacji, pomocy technicznej z klienta na dostawcę usługi. W efekcie użytkownik oddaje kontrolę nad oprogramowaniem dostawcy i obowiązek zapewnienia ciągłości jego działania. Istotą biznesową oprogramowania w modelu SaaS, decydującą o jej rosnącej popularności jest to, że użytkownik kupuje działające rozwiązanie o określonej funkcjonalności bez konieczności wchodzenia w zagadnienia związane z infrastrukturą informatyczną oraz zapleczem technicznym. W wielu przypadkach SaaS umożliwia dostęp do najnowszych technologii informatycznych bez długotrwałych wdrożeń i dużych inwestycji. Model SaaS zakłada najczęściej cykliczne opłaty (abonament) za dostęp do programu, staje się to dla użytkownika wydatkiem stałym, a nie jednorazowym w momencie zakupu. Z punktu widzenia dostawcy SaaS zapewnia lepszą ochronę jego własności intelektualnej, producent może we własnym zakresie udostępniać swoją aplikację, lub przekazać to zadanie wyspecjalizowanej firmie
ZGŁOŚ TEMAT

Daj nam CYNK :)

Rząd chce ograniczyć wydatki telekomów na infolinie

Ministerstwo Gospodarki chce ograniczenia kosztów administracyjnych w gospodarce. Cięcia kosztów będą związane głównie z obowiązkami informacyjnymi wobec administracji publicznej i konsumentów. Ministerstwo chce zmniejszyć wydatki na m.in. wielogodzinne kontrole UKE, wypełnianie formularzy informacji statystycznych, prowadzenie infolinii informacyjnych, rozpatrywanie reklamacji i informowanie konsumentów o realizowanych usługach.

 

Średnio 40,5 mln złotych wydają firmy telekomunikacyjne na obowiązkowe prowadzenie infolinii informacyjnych, prawie 30 mln złotych przeznaczają na obowiązkowe informowanie abonentów o realizowanych usługach (potwierdzenia SMS/mail/telefon). Jak zauważają media – Resort gospodarki posłuje się dość specyficzną i niezbyt jasną metodyką, ponieważ wymienione wyżej sumy nie wydają się całkiem adekwatne do kosztów ponoszonych przez operatorów na właśnie te działania wobec abonentów.

Źródło: własne / Rzeczpospolita

 

Total
0
Shares
1 komentarz
  1. hahaha, lobbying telekomów…wydatki na mail czy SMS? infrastruktura gotowa, wydatki na nią również się dawno zwróciły, na czym tu oszczędzać? na konsumentach pozbawiając ich dostępu do informacji o tym, za co zapłacili

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy