Podczas konferencji VMware Partner Exchange 2012 firmy VMware i Mitel poinformowały o integracji rozwiązań Mitel Contact Center[1] Solution i VMware View. Mitel zapowiedział również udostępnienie swojego zwirtualizowanego oprogramowania klienckiego Unified Communicator (UC[3]) Advanced dla środowiska VMware View.
Wirtualizacja[2] desktopów za pomocą rozwiązania VMware View oddziela komponenty desktopów od urządzeń fizycznych i umożliwia ich dostarczanie w formie usługi zarządzanej z centralnego punktu. Aplikacje contact center i aplikacje komunikacyjne używane w połączeniu z rozwiązaniem Mitel Contact Center Solution można wdrażać jako ujednolicone rozwiązania w środowisku wirtualnych desktopów. Umożliwi to działom informatycznym obniżenie kosztów oraz rozszerzenie środowiska desktopów i urządzeń mobilnych na wszystkie miejsca, w których użytkownicy mają połączenie z Internetem.
Dla dyrektora contact center oznacza to większą elastyczność podczas zatrudniania dodatkowych agentów. Szefowie działów informatycznych mogą osiągnąć podobne korzyści w kategoriach kosztów i kontroli, dostarczając użytkownikom końcowym spójne i wydajne systemy desktopowe na każde zakwalifikowane urządzenie, takie jak tablet lub smartfon, z którego można korzystać w biurze lub poza nim.
Źródło: virtualfocus.pl