Łódź jest kolejnym polskim miastem, które wprowadziło nową usługę: głosowy portal dla pasażerów. Podobne rozwiązanie stosuje u siebie Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie. Dzięki temu pasażer może zapytać bez połączenia się z konsultantem aktualny rozkład jazdy, cenę biletu czy awariach.
Infolinia MPK w Łodzi istniała już od jakiegoś czasu, ale dyżurował przy niej tylko jeden pracownik. Jeśli była jakaś awaria, tylko kilka osób mogło się dodzwonić do MPK w ciągu godziny. Dlatego łódzki przewoźnik zdecydował się o zakupie systemu. W jednym momencie z systemu może korzystać sześć osób, więc zmniejszy się także czas oczekiwania na połączenie.
– W ubiegłym roku udostępniliśmy na naszej stronie internetowej, na facebooku zakładkę z informacjami na temat utrudnień w ruchu. Jest jednak wiele osób, przede wszystkim starszych, którzy korzystają głównie z telefonu – mówi dziennikarzom Faktu – Radosław Podogrocki, wiceprezes MPK.