Po raz czwarty Grupa Call Center[2] przy Stowarzyszeniu Marketingu Bezpośredniego organizuje konkurs na najlepszego konsultanta telefonicznego. W tej edycji wprowadzono kilka zmian. Celem konkursu jest promocja zawodu konsultanta telefonicznego i zwiększenie prestiżu tej trudnej i niewdzięcznej pracy.
W tym roku startujący telemarketerzy będą rywalizowali aż w sześciu kategoriach. Mając na uwadze trendy w branży call center stworzono kategorię, w której można zgłaszać konsultantów i te prowadzone przez nich rozmowy, które nie mieszczą się w kryteriach pozostałych kategorii. Przykładem są projekty wykorzystujące działania w Internecie, na przykład generowanie leadów czy umawianie spotkań na bazie danych wygenerowanych w kampaniach w Internecie.
Kategorie konkursu:
- Sprzedaż inbound – rozmowy przychodzące zakończone sprzedażą produktu lub usługi;
- Sprzedaż outbound – rozmowy wychodzące zakończone sprzedażą produktu lub usługi;
- Obsługa Klienta – rozmowy wychodzące oraz przychodzące polegające na udzielaniu klientowi informacji o produkcie lub usłudze przy zachowaniu zasad profesjonalnej obsługi;
- Help desk – rozmowy przychodzące dedykowanych linii pomocy technicznej zakończone rozwiązaniem problemu;
- Windykacja – rozmowy wychodzące, prowadzone według podstawowych zasad akcji windykacyjnych, zakończone uzyskaniem deklaracji klienta o spłacie należności.
- Inne – rozmowy nie mieszczące się w pozostałych kategoriach
Jury ocenia zgłoszone rozmowy w dwóch etapach: w pierwszym uczestnicy będą oceniani na podstawie przesłanych nagrań rozmów. Etap ten jest w pełni anonimowy. Wszystkie przesyłane nagrania są szyfrowane, dane klientów, konsultantów i nazwy firm usunięte. Jury ocenia jedynie merytorykę rozmów. Drugi etap składa się z rozmów symulacyjnych z kandydatami wybranymi po I etapie oraz rozmów indywidualnych z nimi.
– W tym roku spodziewamy się rekordowej liczby zgłoszeń. Zaczynaliśmy od dwóch kategorii, dzisiaj mamy już 6. Obserwujemy zwiększone zainteresowanie konkursem przez największe banki czy firmy telekomunikacyjne. Udział w naszym konkursie świadczy o dbałości tych firm o poziom obsługi[1] klienta w prowadzonych call centers. Z otrzymanych informacji wynika, że nasz konkurs także mobilizuje konsultantów do lepszej pracy, już samo zgłoszenie konsultanta przez firmę – a często jest to wybór spośród tysiąca pracowników – nobilituje – powiedziała Katarzyna Swatowska- szef Grupy Call Center, dyrektor Marketingu i PR Call Center Poland.
Po raz pierwszy SMB w ramach konkursu promowany jest nie tylko zawód konsultanta telefonicznego, ale również projekty prowadzone przez call center, zarówno wewnętrzne jak i usługowe. Dlatego ustanowiono nagrodę specjalną „Złota Słuchawka 2012” za najlepszy projekt wspierający biznes przedsiębiorstwa i wykorzystujący telefon.
Tym samym kategoria „telemarketing[3]” we współorganizowanym przez SMB konkursie Golden Arrow zostaje zawieszona. – Zdecydowaliśmy się na włączenie tej kategorii do Telemarketera Roku w postaci Nagrody Specjalnej ze względu na ogromne różnice w sposobie oceny takich projektów w porównaniu z innymi projektami kampanii marketingu bezpośredniego. Zgłoszone projekty będą oceniane przez specjalnie powołane jury, złożone z praktyków managerów i ekspertów rynku call center – powiedział Jacek Barankiewicz, Wiceprezes SMB ds. strategicznych, prezes Data Contact.
Podsumowanie konkursu oraz uroczyste wręczenie nagród zwycięzcom odbędzie się podczas corocznej gali największego konkursu marketingu bezpośredniego Golden Arrow – spotkania, w którym uczestniczą przedstawiciele zwycięskich firm, ludzie związani ze światem call center, marketingu, reklamy i mediów.
Żeby przystąpić do konkursu, należy zapoznać się z regulaminem na stronie www.telemarketerroku.pl, pobrać stosowne formularze i wysłać zgłoszenie w Konkursie na „Telemarketer Roku„ do 16 kwietnia 2012 roku, a w konkursie „Złota Słuchawka” do 31 maja 2012 roku.
Po raz pierwszy partnerem medialnym konkursu jest serwis CallCenterNews.pl