W 2011 roku firma Call Center[2] Poland zanotowała wzrost liczby wywiadów i przychodów z projektów badawczych. Zrealizowano 162 380 ankiet metodą CATI. Liczba przeprowadzonych wywiadów w stosunku do 2010 roku zwiększyła się o ok. 10 %.
Usługa badań CATI świadczona jest przez dedykowany dział (Researcher by Call Center Poland), który realizuje je na rynku polskim i – wspólnie z działem usług wielojęzycznych call center – na rynkach światowych. Około 45% ankiet prowadzona jest w obcych językach, głownie w angielskim i niemieckim.
Wzrost liczby wywiadów komentuje Katarzyna Swatowska, dyrektor Marketingu i PR Call Center Poland: -„ Do niedawno panowało przekonanie, ze w sytuacji kryzysu gospodarczego należy ciąć budżety marketingowe. Jednak okres spowolnienia to najlepszy czas dla firm na skoncentrowanie się na badaniach potrzeb klientów i analizę tych potrzeb, właśnie poprzez najbardziej efektywne kosztowo badania CATI. Obecnie firmy – w obliczu bardziej rozważnych decyzji zakupowych klientów – zwiększają budżety na badania. Wiedza o klientach stanowi główny element przewagi konkurencyjnej”
W Polsce do głównych klientów Researchera należą branża bankowa, ubezpieczeniowa i media, na rynkach zagranicznych – branża motoryzacyjna i chemiczna.
Researcher by Call Center Poland jest także prekursorem badań jakościowych obsługi klientów przy użyciu Systemu IVR[3] (Interactive Voice Response[1]). Od 2005 roku przeprowadzono ponad 800.000 wywiadów telefonicznych.