Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

Software as a Service

w skrócie SaaS, z ang. oprogramowanie jako usługa – jeden z modeli chmury obliczeniowej, którym aplikacja jest przechowywana i wykonywana na komputerach dostawcy usługi i jest udostępniana użytkownikom przez Internet. Eliminuje to potrzebę instalacji i uruchamiania programu na komputerze klienta. Model SaaS przerzuca obowiązki instalacji, zarządzania, aktualizacji, pomocy technicznej z klienta na dostawcę usługi. W efekcie użytkownik oddaje kontrolę nad oprogramowaniem dostawcy i obowiązek zapewnienia ciągłości jego działania. Istotą biznesową oprogramowania w modelu SaaS, decydującą o jej rosnącej popularności jest to, że użytkownik kupuje działające rozwiązanie o określonej funkcjonalności bez konieczności wchodzenia w zagadnienia związane z infrastrukturą informatyczną oraz zapleczem technicznym. W wielu przypadkach SaaS umożliwia dostęp do najnowszych technologii informatycznych bez długotrwałych wdrożeń i dużych inwestycji. Model SaaS zakłada najczęściej cykliczne opłaty (abonament) za dostęp do programu, staje się to dla użytkownika wydatkiem stałym, a nie jednorazowym w momencie zakupu. Z punktu widzenia dostawcy SaaS zapewnia lepszą ochronę jego własności intelektualnej, producent może we własnym zakresie udostępniać swoją aplikację, lub przekazać to zadanie wyspecjalizowanej firmie
ZGŁOŚ TEMAT

Daj nam CYNK :)

Mocna pozycja Grupy OEX w sektorze ubezpieczeń

Grupa Outsourcing Experts umacnia swoją pozycję w branży ubezpieczeniowej. Obecny kontrakt na archiwizację dokumentacji realizowany przez spółkę ArchiDoc – lidera w dziedzinie innowacyjnego zarządzania dokumentami i outsourcingu procesów biznesowych – na rzecz Spółek z Grupy PZU plasuje Grupę OEX w czołówce polskich firm, oferujących usługi z zakresu back-office w modelu zewnętrznym. W ramach umowy ArchiDoc odpowiada za archiwizację oraz rejestrację archiwizowanych dokumentów PZU SA i PZU Życie.

 

Sektor ubezpieczeniowy – ze względu na zakres i skalę działalności firm funkcjonujących na tym rynku – jest jednym z najbardziej perspektywicznych obszarów aktywności Grupy Outsourcing Experts. Zgodnie z wynikami badań, przeprowadzonymi przez IPSOS na zlecenie ArchiDoc1, z rozwiązań outsourcingowych w zakresie usług back-office korzysta aż 83% podmiotów z sektora bankowości i ubezpieczeń, przy czym 81% z nich deklaruje stałe delegowanie tego typu działań do zewnętrznych operatorów, a 37% badanych firm z tej branży planuje w najbliższym czasie rozszerzyć zakres współpracy realizowanej w modelu outsourcingowym.

 

Współpraca pomiędzy ArchiDoc a PZU trwa od maja 2010 roku. Kluczowym zadaniem spółki z Grupy Outsourcing Experts w pierwszym etapie współpracy było kompleksowe uporządkowanie, zarejestrowanie i archiwizacja zarówno aktywnej, jak i nieaktywnej dokumentacji PZU. Kontrakt – realizowany przez ArchiDoc na rzecz PZU SA oraz PZU Życie – obejmuje:

 

  • przejęcie lokalnych archiwów dokumentacji klienckiej PZU z jednostek terenowych ubezpieczyciela
  • przechowywanie dokumentacji
  • rejestrację danych w systemie informatycznym na różnych poziomach jednostek aktowych (segregator, teczka, dokument)
  • zapewnienie pracownikom PZU bieżącego dostępu do zarchiwizowanej dokumentacji
  • udostępnianie oryginałów oraz skanów dokumentów na życzenie klienta
  • przechowywanie elektronicznych wersji akt, które zostały udostępnione

 

Zlecenie spółce ArchiDoc procesu archiwizacji dokumentów pozwoliło PZU nie tylko na efektywność kosztową, ale też czasową, związaną z archiwizacją oraz magazynowaniem akt. Dzięki tej współpracy PZU zyskał także dostęp do nowoczesnej technologii outsourcera.

 

Projekt na rzecz PZU początkowo realizowany był w trzech lokalizacjach. Obecnie główne Archiwum PZU mieści się w centrum operacyjnym ArchiDoc przy ul. Niedźwiedzinie w Chorzowie.

 

Proces związany z archiwizacją dokumentacji PZU SA i PZU Życie wykonywany jest w oparciu o autorski system kancelaryjny INDO , wykorzystywany w Polsce jedynie przez spółkę ArchiDoc z Grupy Outsourcing Experts.

 

„Projekt związany z przejęciem i archiwizacją dokumentacji największego w Polsce ubezpieczyciela był dla nas ogromnym przedsięwzięciem, m.in. ze względu na skalę działalność PZU. Istotny element naszej współpracy stanowiło utworzenie klucza rejestracyjnego dla każdego obszaru dokumentacji. Dzięki ujednoliceniu i zoptymalizowaniu procesu przejęcia akt, pracownicy PZU zyskali natychmiastowy dostęp do wszystkich zarchiwizowanych danych. Łącznie, dla PZU delegowaliśmy aż 230 pracowników” – mówi Konrad Rochalski, prezes zarządu ArchiDoc SA.

 

Total
0
Shares
3 komentarzy
  1. Hm… fakt. Ale jak spojrzeć na to globalnie, to mamy tutaj do czynienia z usługami BPO. Rola CC w organizacji to już nie tylko telefoniczna obsługa klienta, ale także zespół innych procesów mających wpływ na zadowolenie klienta końcowego…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

PolyAI opublikowało listę 100 pionierów CX

PolyAI, dostawca asystentów głosowych dla przedsiębiorstw, ogłosiło wydanie drugiej dorocznej listy CX 100. Ta prestiżowa lista wyróżnia 100 pionierskich osób, które zmieniły krajobraz doświadczeń klientów dzięki niezachwianemu zaangażowaniu w innowacje i wzmacnianie pozycji, jednocześnie koncentrując się na kliencie.