Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

Software as a Service

w skrócie SaaS, z ang. oprogramowanie jako usługa – jeden z modeli chmury obliczeniowej, którym aplikacja jest przechowywana i wykonywana na komputerach dostawcy usługi i jest udostępniana użytkownikom przez Internet. Eliminuje to potrzebę instalacji i uruchamiania programu na komputerze klienta. Model SaaS przerzuca obowiązki instalacji, zarządzania, aktualizacji, pomocy technicznej z klienta na dostawcę usługi. W efekcie użytkownik oddaje kontrolę nad oprogramowaniem dostawcy i obowiązek zapewnienia ciągłości jego działania. Istotą biznesową oprogramowania w modelu SaaS, decydującą o jej rosnącej popularności jest to, że użytkownik kupuje działające rozwiązanie o określonej funkcjonalności bez konieczności wchodzenia w zagadnienia związane z infrastrukturą informatyczną oraz zapleczem technicznym. W wielu przypadkach SaaS umożliwia dostęp do najnowszych technologii informatycznych bez długotrwałych wdrożeń i dużych inwestycji. Model SaaS zakłada najczęściej cykliczne opłaty (abonament) za dostęp do programu, staje się to dla użytkownika wydatkiem stałym, a nie jednorazowym w momencie zakupu. Z punktu widzenia dostawcy SaaS zapewnia lepszą ochronę jego własności intelektualnej, producent może we własnym zakresie udostępniać swoją aplikację, lub przekazać to zadanie wyspecjalizowanej firmie
ZGŁOŚ TEMAT

Daj nam CYNK :)

Contact Center uruchomiła rozwiązanie typu cloud

Firma Contact Center[1] wprowadziła do swojej oferty nowoczesne rozwiązanie teleinformatyczne – contact center w chmurze. Nowa usługa to pakiet aplikacji oraz narzędzi niezbędnych do uruchomienia profesjonalnego contact center. Wraz z zakupem usługi klient otrzymuje również wsparcie techniczne pracowników IT.

 

Nowy pakiet usług przeznaczony jest zarówno dla firm posiadających już własne call center[2], jak i dla przedsiębiorstw tworzących od zera swoje telecentrum. Zastosowanie rozwiązania „w chmurze” umożliwia znaczącą redukcję kosztów tworzenia nowych stanowisk pracy konsultantów. Zamiast ponosić znaczące nakłady finansowe na licencje, serwery, infrastrukturę oraz profesjonalną kadrę IT, firma płaci tylko miesięczną opłatę za udostępnienie tych wszystkich zasobów. Klient może zamówić cały pakiet lub wybrać dowolne z oferowanych modułów. Standardowe narzędzia call center mogą być wzbogacone o moduły odpowiedzialne za: wirtualne CC, zarządzanie wiedzą o kliencie – CRM[3] CC, monitoring nagrań, masową wysyłkę SMS, raportowanie operacyjne. Wszystkie funkcjonalności są możliwe do szybkiego wdrożenia w każdej firmie, a całość jest dostępna z poziomu przeglądarki WWW. Dzięki temu bardzo łatwe jest łączenie rozproszonych lokalizacji i pracowników w jedno centrum obsługi.

 

„Budowa profesjonalnego contact center to duża inwestycja. Z drugiej strony zakup tańszego, prostego rozwiązania nie pozwala na uzyskanie pełnej efektywności działań oraz często negatywnie wpływa na jakość obsługi klientów. Rozwiązanie, jakim jest contact center w chmurze, skutecznie uzupełnia tę lukę” – powiedział Bartosz Zieliński Dyrektor Departamentu Utrzymania IT w Contact Center sp. z o.o.

Słownik
1. Contact Center. wydzielona z organizacji jednostka zajmująca się ogółem kontaktów z klientami przedsiębiorcy poprzez nieograniczoną ilość dostępnych kanałów kontaktu. Do…
2. call center. Firma lub dział w firmie zajmujący się telefoniczną obsługą klienta realizowaną przez przeszkolonych pracowników (telemarketerów, konsultantów, agentów). Obsługa…
3. CRM. inaczej Customer Relationship Management – system informatyczny, którego zadaniem jest automatyzacja oraz wspomaganie procesów na styku klient-organizacja w zakresie pozyskania…
Total
0
Shares
5 komentarzy
  1. a nadal potrzebna jest fizyczna lokalizacja z odpowiednią infrastrukturą teleinformatyczną, zaplecze administracyjne i przede wszystkim ludzie….:)

  2. fizyczna lokalizacja hm… zapewne tak, ale jeśli postawimy na telepracę, to już ten problem nam odchodzi. Infrastruktura – wystarczy często szybki dostęp do internetu, telefon VoIP i człowiek. Masz rację KS – tutaj potrzebni są nadal ludzie. Wszystko inne to technologia, która z roku na rok staje się nowocześniejsza i często tańsza.

  3. @AK, juz ponad rok temu zgłaszałam szefowi marketingu spolce Contact Center – czyli dedykowanemu call center firmy TP SA- o naruszeniu praw do znaku towarowego. Przyczyn braku reakcji mogą być dwie:

    1. CC TPSA nie ma pojęcia o czymś takim jak w.w naruszenie praw, mimo ze ta nazwa jest zarejestrowana przez spółkę TPSY w UPRP
    2. Nazwą, jaką przyjęli, zrobili sobie kuku – to tak jakby nazwać firmę “odkurzacz” albo “jabłko” (vide case Apple). Jest to nazwa potoczna i być może sąd oddalił pozew…

    Ja bym sobie na to nie pozwoliła….teraz jedna firma- cc z Norwegii ma w Polsce problem..:)))

  4. BTW ze strony ccenter.pl- uwielbiam takie sformułowania:

    “możliwość dotarcia do blisko 100 000 potencjalnych nabywców dziennie”

    zakładając, ze dzwonią przez 10 godzin dziennie, 12 rozmów na godzinę, co i tak jest za dużo- dzwoniąc do “nabywców, to ta firma ma ponad 800 stanowisk!!!

    WOW!!!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

Sprzedawcy książek telefonicznych pod kontrolą UOKiK

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów rozpoczął postępowanie przeciwko sprzedawcom książek telefonicznych z Dąbrowy Górniczej. Konsumenci skarżą się, że po odstąpieniu od umowy zakupu produktów nie dostają zwrotu pieniędzy lub otrzymują go po bardzo długim czasie.
Czytaj więcej

PayPal wprowadza nowe rozwiązania w obsłudze klienta

PayPal Holdings Inc., dostawca usług płatności cyfrowych, ogłosił wprowadzenie sześciu nowych rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji (AI), które angażują klientów. Nowości te będą stopniowo wdrażane w ciągu całego 2024 roku. Jednak tylko część usług trafi do użytkowników PayPal spoza USA.