Połączenie Aster z UPC – wspólne call center i większe nakłady na telemarketing

Aster i UPC Polska w pierwszej kolejności połączą swoje call center[1], a dopiero później infrastrukturę techniczną i IT. – Integrujemy call center i IT. Oferta zmieni się stopniowo w kolejnych lokalizacjach, o czym będziemy informować klientów na bieżąco – mówi Jarosław Pijanowski, członek zarządu UPC Polska ds. marketingu i sprzedaży.

 

Ludzie już wydzwaniają na infolinię UPC Polska z pytaniem, kiedy zmieni się oferta. Zwłaszcza ci, którzy płacą w Aster znacznie więcej niż w UPC Polska, i to za słabszy serwis. Ten drugi operator oferuje większy pakiet kanałów cyfrowych premium oraz szybszy internet o prędkości nawet do 154 Mbit/s. Zanim jednak dotychczasowi klienci Aster dostaną możliwość skorzystania z pełnej oferty UPC, muszą poczekać kilka miesięcy. Tyle potrwa fizyczne połączenie sieci, baz danych klientów i IT.

 

Zgadzając się na fuzję obu operatorów, UOKiK[2] postawił warunek: tam, gdzie sieci się dublują, UPC musi sprzedać sieć należącą do Aster. UPC Polska nie ujawnia, o jaką liczbę klientów chodzi. Jest to jednak dla niego najbardziej ryzykowna część transakcji wartej 2,4 mld zł (około 800 mln zł zapłacił w gotówce, reszta to przejęty dług). Klienci na tak zwanej dublującej się sieci będą mieli prawo zostać na starych umowach lub skorzystać z usług konkurencji lub operatora, który kupi tę sieć. UPC Polska założył, że wszystkich uda im się przekonać do przejścia do siebie na nowe kontrakty. Dlatego operator już teraz kusi ich ofertami. Trwa akcja telemarketingowa, mająca na celu utrzymanie klientów przy usługach sieci UPC. – Skorzystało z nich już paręnaście tysięcy klientów – ujawnia Jarosław Pijanowski.

 

Konkurenci jednak nie odpuszczą. Najwięksi z nich na czele z Telekomunikacją Polską, Vectrą, Multimediami i Netią tylko czekają, aż UPC Polska powinie się noga. Warszawa i Kraków mogą w najbliższych miesiącach spodziewać się, że będą traktowane jak nigdy przedtem: wszyscy operatorzy będą o nich walczyć, oferując niskie ceny. Spodziewać się więc możemy większej ilości zleceń na przeprowadzanie akcji telemarketingowych w outsourcingowych call center.

 

Źródło: Gazeta Wyborcza / własne

Słownik
1. call center. Firma lub dział w firmie zajmujący się telefoniczną obsługą klienta realizowaną przez przeszkolonych pracowników (telemarketerów, konsultantów, agentów). Obsługa…
2. UOKiK. Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów jest centralnym organem administracji państwowej. Odpowiada bezpośrednio przed Prezesem Rady Ministrów. Powoływany jest…
3 comments
  1. Z punktu widzenia klienta to dobrze, że połączono te dwie sieci. Ale tam, gdzie działa jeden operator, tam ceny są gigantyczne. Dziwie się spółdzielniom, że tolerują monopolistyczną pozycję operatorów kablowych… To szkodzi rynkowemu podejściu do biznesu i bezpośrednio godzi w konsumenta. I dla mnie śmieszne są twierdzenia, że to w trosce o mienie spółdzielni, które może ucierpieć podczas instalacji. Panowie i Panie – bez przesady. Wystarczy zobowiązać instalatorów do tego, by pozostawili po sobie porządek…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *