16 grudnia upłynął termin przyjmowania przez Komisję Europejską komentarzy i propozycji zmian w projekcie rozporządzenia dotyczącego ochrony danych osobowych w UE. Projekt ten ma być zaakceptowany już 25 stycznia.
Wszystkie stowarzyszenia będące członkami Federacji Europejskich Stowarzyszeń Marketingu Bezpośredniego (FEDMA) negatywnie oceniają zaproponowane zmiany. A do najważniejszych z nich należą m.in.
- zakaz profilowania baz danych
- zakaz przetwarzania danych przez osoby trzecie (likwidację firm brokerskich)
Przedstawiciele działającego w Polsce Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego uważają, że wprowadzenie w życie proponowanych regulacji prawnych pociągnie za sobą likwidację tysięcy miejsc pracy, podniesienie kosztów reklamy, dystrybucji i sprzedaży, obniżenie konkurencyjności w stosunku do firm spoza UE, zwiększenie barier działalności dla małych i średnich firm oraz wzrost biurokratyzacji.