Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

Software as a Service

w skrócie SaaS, z ang. oprogramowanie jako usługa – jeden z modeli chmury obliczeniowej, którym aplikacja jest przechowywana i wykonywana na komputerach dostawcy usługi i jest udostępniana użytkownikom przez Internet. Eliminuje to potrzebę instalacji i uruchamiania programu na komputerze klienta. Model SaaS przerzuca obowiązki instalacji, zarządzania, aktualizacji, pomocy technicznej z klienta na dostawcę usługi. W efekcie użytkownik oddaje kontrolę nad oprogramowaniem dostawcy i obowiązek zapewnienia ciągłości jego działania. Istotą biznesową oprogramowania w modelu SaaS, decydującą o jej rosnącej popularności jest to, że użytkownik kupuje działające rozwiązanie o określonej funkcjonalności bez konieczności wchodzenia w zagadnienia związane z infrastrukturą informatyczną oraz zapleczem technicznym. W wielu przypadkach SaaS umożliwia dostęp do najnowszych technologii informatycznych bez długotrwałych wdrożeń i dużych inwestycji. Model SaaS zakłada najczęściej cykliczne opłaty (abonament) za dostęp do programu, staje się to dla użytkownika wydatkiem stałym, a nie jednorazowym w momencie zakupu. Z punktu widzenia dostawcy SaaS zapewnia lepszą ochronę jego własności intelektualnej, producent może we własnym zakresie udostępniać swoją aplikację, lub przekazać to zadanie wyspecjalizowanej firmie
ZGŁOŚ TEMAT

Daj nam CYNK :)

Aktywni i Responsywni konsumenci w bazie danych Acxiom

W jaki więc sposób dowiedzieć się, czy osoba, do której kierujemy przekaz marketingowy drogą bezpośredniego kontaktu, tj. np. przez telefon lub email, zareaguje tak jak byśmy chcieli? W odpowiedzi na potrzebę optymalizacji kampanii marketingowych i podniesienia wyników dotarcia do właściwych konsumentów, Acxiom przygotował dwie nowe grupy docelowe – Active Universe i Active Players – bazy danych konsumentów aktywnych w świecie nowoczesnych mediów i reagujących na przekaz marketingowy.

 

W gąszczu różnych baz danych dostępnych na rynku, zbieranych wieloma metodami i zawierających różnorodne profile konsumentów, niezwykle trudno jest określić spodziewane wyniki akcji marketingowych. Jednocześnie dziś bardziej niż kiedykolwiek wcześniej, każda wydawana na marketing złotówka jest przeliczana na potencjalny zwrot z inwestycji. Active Universe to osoby charakteryzujące się wysokim wskaźnikiem aktywności w zakresie otwierania kierowanych do nich wiadomości email. Grupa ta została wybrana w oparciu o zwrotne dane z wielu zrealizowanych kampanii emailingowych. Jeśli dana osoba chętnie otwiera przesyłane do niej wiadomości i klika w zawarte w nich łącza, dane Acxiom potwierdzają, że znacząco wzrasta prawdopodobieństwo, że uczyni to też przy okazji następnej wysyłki. Dzięki unikalnej wiedzy na temat profilu respondentów, która Acxiom posiada, można dokonać wielowymiarowych analiz, łączących np. skłonność do otwierania emailingów z cechami społeczno-demograficznymi.

 

Active Players to z kolei grupa osób, które chętnie i regularnie wypełniają ankiety on-line oraz rejestrują się w konkursach. Można nazwać ichkonkursowiczami. Możliwość wygrania nagrody jest dla nich dużą motywacją. To idealna grupa osób, którą można zaprosić do wzięcia udziału w konkursie, promocji, loterii. Jeśli firmie zależy na skutecznym i szybkim dotarciu do osób, którzy wezmą udział w konkretnej promocji, zapraszamy do skorzystania z Active Players.

 

Oprócz wyodrębnienia dwóch atrakcyjnych grup konsumenckich, Acxiom przygotował też profil Aktywnych. To właśnie dzięki znajomości cech charakterystycznych osób, do których wysyłamy komunikat, możemy osiągać lepsze wyniki kampanii. Wiemy, w jaki sposób przygotować przekaz, aby zmaksymalizować efekty.

 

Okazuje się, że to mężczyźni, częściej niż kobiety, otwierają emaile. Bardziej aktywnie na emailingi reagują też osoby powyżej 35 roku życia. Patrząc na kolejne cechy wyróżniające aktywnych odbiorców przekazów emailingowych można zaobserwować, że osoby z wykształceniem średnim i wyższym otwierają częściej mailingi, niż te z zasadniczym , zawodowym i podstawowym. Przy zmiennej „dochód”, skłonność do reagowania na emailingi wzrasta dla kwoty powyżej 10 000 zł. Pracujący i emeryci częściej otwierają emaile niż uczący się i studiujący. Pracownicy handlu i usług, managerowie w biurach oraz specjaliści mają też większą łatwość do sprawdzania zawartości emailingów. Okazuje się też, że osoby z mniej licznych gospodarstw domowych częściej reagują na emailingi od tych, których gospodarstwa liczą wiele osób.

 

„Przystępując do realizacji kampanii marketingowych większość klientów musi z góry oszacować ich efektywność. Chcemy dać im narzędzia do tego by ich szacunki były jak najbliższe prawdziwym wynikom. Dlatego Acxiom ciągle optymalizuje swoją ofertę i przygotowuje narzędzia pomagające klientom obniżać koszty pozyskania klientów i podnosić sprzedaż” – powiedział Mikołaj Twardowski, Szef Działu Analiz i Produktów Online.

 

Źródło: Acxiom Polska/SMB.pl

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

4 ponadczasowe trendy call center

Mimo że od stworzenia pierwszego call center upłynęło już niemal pół wieku, pewne jego aspekty niewiele się zmieniły i wszystko wskazuje na to, że nie zmienią ich nawet najnowsze technologie. Jakie są ponadczasowe trendy CC? Postanowiliśmy sprawdzić, w którym wypadku klasyka oznacza ponadczasowość.