Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

Software as a Service

w skrócie SaaS, z ang. oprogramowanie jako usługa – jeden z modeli chmury obliczeniowej, którym aplikacja jest przechowywana i wykonywana na komputerach dostawcy usługi i jest udostępniana użytkownikom przez Internet. Eliminuje to potrzebę instalacji i uruchamiania programu na komputerze klienta. Model SaaS przerzuca obowiązki instalacji, zarządzania, aktualizacji, pomocy technicznej z klienta na dostawcę usługi. W efekcie użytkownik oddaje kontrolę nad oprogramowaniem dostawcy i obowiązek zapewnienia ciągłości jego działania. Istotą biznesową oprogramowania w modelu SaaS, decydującą o jej rosnącej popularności jest to, że użytkownik kupuje działające rozwiązanie o określonej funkcjonalności bez konieczności wchodzenia w zagadnienia związane z infrastrukturą informatyczną oraz zapleczem technicznym. W wielu przypadkach SaaS umożliwia dostęp do najnowszych technologii informatycznych bez długotrwałych wdrożeń i dużych inwestycji. Model SaaS zakłada najczęściej cykliczne opłaty (abonament) za dostęp do programu, staje się to dla użytkownika wydatkiem stałym, a nie jednorazowym w momencie zakupu. Z punktu widzenia dostawcy SaaS zapewnia lepszą ochronę jego własności intelektualnej, producent może we własnym zakresie udostępniać swoją aplikację, lub przekazać to zadanie wyspecjalizowanej firmie
ZGŁOŚ TEMAT

Daj nam CYNK :)

T-Mobile z pierwszą w Polsce usługą biometrii

Firma Nuance Communications ogłosiła, że Polska Telefonia Cyfrowa, operator sieci T-Mobile, korzystając z rozwiązania „Nuance Vocal Password”, uruchomił usługę głosowej weryfikacji użytkownika na potrzeby wewnętrznego systemu automatycznego resetu haseł dostępowych w sieci wewnętrznej. Całodobowa dostępność usługi ułatwi codzienną pracę pracownikom biur i sklepów polskiego operatora.

 

„W T-Mobile cenimy innowacyjne, poprawiające efektywność codziennej pracy, proste dla użytkownika rozwiązania. Traktujemy uruchomienie tej usługi jako okazję do „oswojenia się” z biometrią głosową, gdyż jej zastosowanie daje możliwości wykorzystania ogromnego potencjału technologii głosowych. Dziś można u nas bezpiecznie odzyskać hasło używając jedynie samego głosu, ale myślę że w temacie biometrii dopiero „powiedzieliśmy pierwsze i nie ostatnie słowo”. Rozważamy udostępnienie w przyszłości naszym klientom podobnych usług pozwalających na bezpieczną i wygodną weryfikację głosem” – mówi Maciej Zawada Dyrektor Biura Rozwoju Platform i Systemów PTC.

 

Wdrożenie zostało przeprowadzone przez Algotech – polskiego partnera firmy Nuance Communications. Zastosowane rozwiązanie Nuance Vocal Password pozwala na automatyczną i zdalną weryfikację tożsamości użytkownika na podstawie unikalnych cech jego głosu. Oprogramowanie sprawdza, czy dana osoba rzeczywiście jest tą, za którą się podaje, porównując jej głos w trakcie wypowiedzi z zachowanym wcześniej wzorcem głosu, uzyskanym w trakcie jednorazowej rejestracji. Zaletą systemu jest to, że nie ma konieczności zadawania już szeregu pytań dotyczących danych osobowych związanych z użytkownikiem, weryfikowanych dotychczas w trakcie procedur bezpieczeństwa i wymagających kontaktu z „żywym” konsultantem.

 

Operacja jest dokonywana w całości automatycznie, możliwa do przeprowadzenia 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, a czas procedury resetu hasła skrócił się do ok. 20 sekund. Oszczędza to czas nie tylko użytkowników, ale także pracowników wsparcia informatycznego firmy.

 

„Cieszy nas realizacja wspólnego projektu, który stanie się „poligonem doświadczalnym” dla różnych przyszłościowych zastosowań biometrii głosowej. Doświadczenie naszych klientów z różnych branż potwierdza dobitnie, że wdrożenie systemu przynosi szybki efekt, podnosząc jednocześnie satysfakcję użytkowników, którzy cenią sobie łatwość i szybkość procesu weryfikacji. Dodatkowo zwiększa bezpieczeństwo korzystania z systemów. Dla porównania niedawno Turkcell – wiodący telekom w Turcji – wdrożył podobne rozwiązanie dla klientów indywidualnych i biznesowych, osiągając w krótkim czasie zainteresowanie ponad 2 milionów użytkowników” – mówi Peter Martis, Dyrektor Regionu CEE Nuance Communications.

„Każdy z nas ma inny głos i ludzie na co dzień rozpoznają się wzajemnie po głosie. Nasz głos jest tak unikalny, jak linie papilarne i doskonale nadaje się do skutecznej i bezpiecznej weryfikacji tożsamości w Contact Center[1] i telefonicznych systemach dostępowych. Nie trzeba już podawać PIN-ów, haseł i loginów, które w dzisiejszym bardzo „zagonionym” świecie są coraz trudniejsze do zapamiętania i niestety coraz mniej bezpieczne. Na świecie wśród klientów wykorzystujących z powodzeniem tę technologię są m.in. banki, dostawcy usług telekomunikacyjnych i teleinformatycznych, policja i agendy rządowe na całym świecie. W Polsce również mamy duże zainteresowanie systemami biometrycznymi”- stwierdza Zbigniew Marcinkowski Dyrektor Zarządzający Algotech.

 

Biometria głosowa jest jedną z najbezpieczniejszych i najłatwiejszych w masowych zastosowaniach metodą identyfikacji i uwierzytelniania użytkowników. Biorąc pod uwagę powszechne użycie telefonów za pośrednictwem których użytkownik może skorzystać z systemu, praktycznie nie istnieje potrzeba inwestycji w dodatkowy specjalistyczny sprzęt, a użytkownik zyskuje wygodę korzystania z własnego głosu jako zabezpieczenia.

 

Aplikacje wykorzystujące biometrię głosową mogą służyć do weryfikacji klientów w call center[2], urządzeniach mobilnych i aplikacjach internetowych, tym samym pomagają firmom spełniać standardy i wymagania dotyczące bezpieczeństwa, np. w obszarze zarządzania ryzykiem czy zapobiegania oszustwom i kradzieżom tożsamości.

Słownik
1. Contact Center. wydzielona z organizacji jednostka zajmująca się ogółem kontaktów z klientami przedsiębiorcy poprzez nieograniczoną ilość dostępnych kanałów kontaktu. Do…
2. call center. Firma lub dział w firmie zajmujący się telefoniczną obsługą klienta realizowaną przez przeszkolonych pracowników (telemarketerów, konsultantów, agentów). Obsługa…
Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

SentiOne z profilowaniem idealnego klienta

SentiOne uruchamia nową funkcję w ramach analizy kanałów własnych marki - Profil Idealnego Klienta. Dzięki analizie bazy jej obserwatorów w social media w ciągu minuty będzie można określić jakiej płci jest statystyczny klient marki, ile ma lat, skąd pochodzi, w jakim mieście mieszka i jakim językiem się posługuje.
Czytaj więcej

Integrated Solutions wdrożył system UCaaS w Banku Spółdzielczym we Wschowie

Integrated Solutions wdrożył system kompleksowej i ujednoliconej komunikacji w modelu chmurowym - Unified Communication as a Service (UCaaS) - w 24 oddziałach Banku Spółdzielczego we Wschowie i sześciu punktach kasowych. Z UCaaS korzysta łącznie 260 pracowników banku zlokalizowanych w placówkach na terenie trzech województw oraz kilkanaście tysięcy klientów.