Rozwiązania Datera usprawnią komunikację ze Strażą Miejską

Straż Miejska w Gdańsku zyskała lepszą i tańszą łączność zewnętrzną i wewnętrzną dzięki serwerowi telekomunikacyjnemu Call-eX firmy Datera SA. Dzięki wdrożeniu tego nowoczesnego rozwiązania telekomunikacyjnego usprawniona została praca na stanowisku kierowania, czyli w miejscu, do którego trafiają wszystkie połączenia z numeru interwencyjnego 986. Serwer jest zintegrowany z zewnętrznym systemem informatycznym, co sprawia, że dyżurujący strażnik na ekranie komputera widzi, skąd przychodzi połączenie i może na specjalnej formatce zanotować najważniejsze informacje.

 

Dzwoniącego na numer 986 wita komunikat: „Straż Miejska w Gdańsku, rozmowa jest nagrywana, proszę czekać na zgłoszenie się dyspozytora”. Wprowadzono też tzw. kolejkowanie rozmów, co sprawia, że obsługa dzwoniących jest sprawniejsza i bardziej efektywna. Obecnie średni czas oczekiwania na połączenie wynosi 10 sekund. Jeśli zdarzy się, że wszystkie linie dyżurujących są zajęte, dzwoniący usłyszy komunikat: „Wszyscy dyspozytorzy są zajęci, proszę czekać, w sytuacjach zagrożenia życia prosimy dzwonić na numer 112”.

 

Wszystkie stanowiska dyżurnych zostały wyposażone w nowe intuicyjne aparaty telefoniczne oraz nagłowne bezprzewodowe słuchawki, co zwiększa komfort pracy strażników.

 

– Straż Miejska jest jedną ze służb, z którymi mieszkańcy kontaktują się najczęściej. W ciągu jednej doby przyjmujemy średnio około 500 zgłoszeń. Dlatego zależy nam na ułatwieniu mieszkańcom kontaktu z nami. Zwłaszcza w sytuacjach, które wymagają szybkiej interwencji, sprawna komunikacja jest niezwykle ważna. Dzięki wdrożeniu nowoczesnego serwera firmy Datera, poprawiła się jakość reakcji Straży Miejskiej w Gdańsku na zgłoszenia na numer interwencyjny 986 i możliwości analizy tych zgłoszeń – mówi inspektor Miłosz Jurgielewicz, rzecznik prasowy Straży Miejskiej.

 

Wykorzystanie serwera Datera Call-eX to nie tylko poprawa komunikacji ze Strażą Miejską, ale również korzyści dla samej Straży – przede wszystkim oszczędności. Dzięki łączu IP pracownicy referatów Straży Miejskiej zlokalizowanych w różnych punktach miasta mogą za darmo dzwonić do komendy i między sobą. Z kolei dzięki podłączeniu sytemu telekomunikacyjnego do sieci operatora VoIP[1] znacznie obniżono koszty pozostałych połączeń. Co ważne, system można łatwo i szybko rozbudować, zwiększając liczbę linii telefonicznych i użytkowników. Jest to szczególnie ważne w przypadku wydarzeń masowych, takich jak zbliżające się Euro 2012.

 

– Wdrożenie serwera Call-eX w Straży Miejskiej w Gdańsku jest pierwszym, które zrealizowaliśmy dla tego typu służby. Nasze rozwiązania od lat sprawdzają się w obsłudze podmiotów, które każdego dnia przyjmują nawet kilkadziesiąt tysięcy połączeń telefonicznych – to jeden z jego głównych atutów. Elastyczność tego rozwiązania pozwoliła precyzyjnie dostosować system do potrzeb Straży Miejskiej –mówi Marcin Krasowski, wiceprezes zarządu Datera SA.

Słownik
1. VoIP. (inaczej Voice over Internet Protocol) to technologia umożliwiająca prowadzenie rozmów telefonicznych za pośrednictwem Internetu. W przeciwieństwie do tradycyjnych…
Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *