Komputer rozpozna Twoje emocje

Zły? Zmęczony? Znudzony? A może niepewny? Twój głos wyrazi wszystko za Ciebie. Dzięki nowemu systemowi opracowanemu przez hiszpańskich naukowców, komputer, na podstawie analizy głosu, będzie umiał rozpoznać emocje. Czy to koniec denerwujących automatycznych systemów telefonicznych?

Badania przeprowadzone na dwóch hiszpańskich uczelniach – Universidad Carlos III de Madrid i Universidad de Granada mogą sprawić, że scenariusz automatycznej rozmowy nie będzie się kończył nerwowym odłożeniem słuchawki. Dzięki komputerowej identyfikacji stanu emocjonalnego rozmówcy, będzie można tak poprowadzić rozmowę, by była mniej uciążliwa.

System analizuje 60 kryteriów takich jak ton, szybkość mówienia, długość trwania przerw, czy siła głosu. Ma w pierwszej kolejności wykrywać negatywne emocje takie jak złość, znudzenie, wahanie. W oparciu o metody statystyczne, może też przewidywać emocje na podstawie prowadzonej rozmowy i wcześniejszych konwersacji. Jeśli rozmówca jest często proszony o powtórzenie jakiejś wiadomości, łatwo domyślić się, że może być znudzony lub zdenerwowany.

Naukowcy testowali system i na razie działa on najlepiej dla krótkich rozmów. W najbliższej przyszłości nie będzie jeszcze powszechnie dostępny, jednakże badania te mogą być z powodzeniem stosowane przy wykrywaniu bólu u pacjentów, w wykrywaczach kłamstw czy też jako wsparcie nauczania dzieci autystycznych. Czy ta „komputerowa empatia” stanie się ważnym elementem naszej rzeczywistości?

Źródło: gizmag.com/tech.pgs-soft.com



Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
więcej

IVR nowej generacji

Nuance Communications, Inc. poinformowała o testowym uruchomieniu w Polsce usługi wykorzystującej nowatorską technologię rozpoznawania mowy. Firma AngelFund na…