Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

Software as a Service

w skrócie SaaS, z ang. oprogramowanie jako usługa – jeden z modeli chmury obliczeniowej, którym aplikacja jest przechowywana i wykonywana na komputerach dostawcy usługi i jest udostępniana użytkownikom przez Internet. Eliminuje to potrzebę instalacji i uruchamiania programu na komputerze klienta. Model SaaS przerzuca obowiązki instalacji, zarządzania, aktualizacji, pomocy technicznej z klienta na dostawcę usługi. W efekcie użytkownik oddaje kontrolę nad oprogramowaniem dostawcy i obowiązek zapewnienia ciągłości jego działania. Istotą biznesową oprogramowania w modelu SaaS, decydującą o jej rosnącej popularności jest to, że użytkownik kupuje działające rozwiązanie o określonej funkcjonalności bez konieczności wchodzenia w zagadnienia związane z infrastrukturą informatyczną oraz zapleczem technicznym. W wielu przypadkach SaaS umożliwia dostęp do najnowszych technologii informatycznych bez długotrwałych wdrożeń i dużych inwestycji. Model SaaS zakłada najczęściej cykliczne opłaty (abonament) za dostęp do programu, staje się to dla użytkownika wydatkiem stałym, a nie jednorazowym w momencie zakupu. Z punktu widzenia dostawcy SaaS zapewnia lepszą ochronę jego własności intelektualnej, producent może we własnym zakresie udostępniać swoją aplikację, lub przekazać to zadanie wyspecjalizowanej firmie
ZGŁOŚ TEMAT

Daj nam CYNK :)

Rok 2012 pod znakiem UC

Jak wynika z analizy marki Jabra, producenta innowacyjnych zestawów słuchawkowych obecnie na świecie jest blisko 7,8 mln użytkowników technologii Unified Communications[1] (UC[3], komunikacja zintegrowana). Do 2015 roku liczba ta może sięgnąć nawet 49,5 mln. Rosnącą rolę UC prezentują także badania Frost & Sullivan z 2010 roku. Analitycy tej firmy prognozują, że w 2015 roku z UC będzie korzystać 50 mln osób. Dla porównania w 2009 było ich około 2 mln.

„Z naszych obserwacji wynika, że trend popularyzacji zarówno samej koncepcji, jak i narzędzi komunikacji zintegrowanej, nie ominie Polski. Pomimo systematycznego wzrostu zainteresowania rozwiązaniami wpisującymi się w UC, doświadczenie pokazuje, że polscy przedsiębiorcy nadal posługują się tym terminem intuicyjnie” – wyjaśnia Tomasz Miller, Product Manager, Jabra, Veracomp.

 

Raport Kantarmedia zrealizowany na zlecenie marki Jabra pokazuje, że pełna wiedza na temat technologii UC to domena zaledwie 5 proc. osób decyzyjnych w polskich firmach Call Center[2]. Zdecydowana większość, 64 proc. nie potrafi zdefiniować, czym jest komunikacja zintegrowana.

 

„Chociaż badanie zostało wykonane wśród przedstawicieli centrów kontaktowych, to z naszych obserwacji wynika, że wciąż niski poziom znajomości rozwiązań UC można rozpatrywać w skali niemal całego rynku. Nie oznacza to jednak, że polskie firmy nie wprowadzają do codziennej pracy elementów komunikacji zintegrowanej.

 

Dla przykładu, obecność bezprzewodowych zestawów słuchawkowych bądź softphone’ów to ważny krok w stronę pełnej integracji procesów komunikacyjnych firmy” – mówi Natasa Peric, Marketing Manager Jabra na Środkowo – Wschodnią Europę.

 

Przyczyn rozbieżności pomiędzy wiedzą o UC a jej stosowaniem można upatrywać w wielości sposobów rozumienia tej technologii. Jest to konsekwencja dużej ilości narzędzi, które wspierają efekt komunikacji zintegrowanej.

 

„Uważam, że elastyczność tego pojęcia powinna być traktowana jako jego zaleta. Biorąc pod uwagę różnorodność rozwiązań, z jakich możemy korzystać w ramach UC, trudno byłoby opracować jedyną i ścisłą definicję. Każdy sprzęt IT czy styl pracy, który ma na celu ujednolicenie komunikacji wpisuje się w założenia tej koncepcji. Dla przykładu w kontekście teleinformatycznym UC umożliwia zarządzania za pomocą wspólnego interfejsu wszelkimi kanałami komunikacji, od połączeń głosowych po wiadomości elektroniczne” – mówi Tomasz Miller.

 

UC w służbie mobilności

 

W dobie rosnącej mobilności pracowników oraz dynamiki pracy rozwiązania Unified Communication & Collaboration pozwalają dzięki jednej platformie przesyłać dane, prowadzić tele- czy wideokonferencji, nawet wtedy, gdy przebywamy poza stałym miejscem pracy. Z raportu GN Netcom i E-media na temat wpływu mobilności na efektywność pracowników wynika, że coraz więcej osób decyduje się na pracę w trybie mieszanym, w biurze i poza nim. Do grupy mobilnych pracowników można zaliczyć około 75 proc. osób. UC wpisuje się w trend mobilności ułatwiając wykonywanie obowiązków z dowolnego miejsca na świecie.

 

Narzędzia UC to również odpowiedź na rosnącą dynamikę naszego zawodowego życia. „Aktualnie wielofunkcyjność przestała odnosić się jedynie do sprzętu IT. Dziś w dużej mierze wielofunkcyjni muszą być także ludzie. UC pozwala na lepszą organizację zadań

i swobodniejszy sposób pracy” – tłumaczy Tomasz Miller, Product Manager, Jabra, Veracomp.

Słownik
1. Unified Communications. (inaczej UC) to zestaw narzędzi i technologii umożliwiających integrację różnych form komunikacji, takich jak połączenia głosowe, wideokonferencje, wiadomości…
2. Call Center. Firma lub dział w firmie zajmujący się telefoniczną obsługą klienta realizowaną przez przeszkolonych pracowników (telemarketerów, konsultantów, agentów). Obsługa…
3. UC. (inaczej Unified Communications) to zestaw narzędzi i technologii umożliwiających integrację różnych form komunikacji, takich jak połączenia głosowe, wideokonferencje,…
Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

Obraz wart więcej niż 1000 słów – firmy stawiają na komunikację wizualną

Nie da się ukryć, że w dzisiejszym świecie obraz stał się najszybszą i najbardziej skuteczną metodą komunikacji. Zmysł wzroku transmituje 10 000 000 bodźców na sekundę, dla porównania – słuch „tylko” 100 000. Obrazy szybciej zapamiętujemy i lepiej rozumiemy a jak wskazują badania aż 90% informacji transmitowanej do mózgu to jej część wizualna. To istotne dane z perspektywy firm, które chcą zwiększyć efektywność kontaktów ze swoimi klientami.