Poczta nie zapłaci kary za fatalną obsługę

UOKiK[1] surowo ukarał pocztę za fatalną jakość usług monopolisty. Firma jednak odwołała się do sądu i… wygrała. Firma nie zapłaci więc ani[2] grosza za poziom usług, jaki oferuje klientom.

 

Poczta Polska nie musi płacić 6,6 mln zł kary za naruszanie zbiorowych interesów konsumentów. Tak wczoraj uznał Sąd Apelacyjny w Warszawie, który uchylił wyrok sądu pierwszej instancji podtrzymujący decyzję Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Chodziło o decyzję UOKiK z 2008 r., w której UOKiK uznał, że niska jakość świadczonych przez publicznego operatora pocztowego usług naruszała zbiorowe interesy konsumentów. Chodziło o to, że Poczta Polska nie dostarczała w terminie paczek i listów.

Źródło: Dziennik Gazeta Prawna/Pap MK

Słownik
1. UOKiK. Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów jest centralnym organem administracji państwowej. Odpowiada bezpośrednio przed Prezesem Rady Ministrów. Powoływany jest…
2. ani. inaczej Automatic Number Identification lub caller id – numer telefonu dzwoniącego.
Total
0
Shares
1 komentarz
  1. No i nadal mamy super jakość obsługi na poczcie. 30 minut stania w kolejce, by dowiedzieć się, że listonosz jeszcze nie przyniósł do urzędu poleconego. I na nic pomogły zapewnienia poczty na awizo, że mogę odebrać list po godz. 18 – mimo, że już 19:30 🙁 Nie ma to jak jakość obsługi naszej kochanej Poczty

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

Rekordowy zysk Arterii

– Ubiegły rok zakończyliśmy najlepszym w historii wynikiem – powiedział dziennikowi “Parkiet” Wojciech Bieńkowski, prezes spółki Arteria S.A.…
Czytaj więcej

8 na 10 konsumentów regularnie odkłada gotówkę, czyli pozytywne skutki pandemii

Eksperci ze świata finansów i media, szczególnie teraz w oczekiwaniu na tzw. czwartą falę pandemii, nie zajmują się analizowaniem pozytywnych skutków korona-kryzysu. Paradoksalnie, ich lista nie jest tak krótka, jakby się mogło wydawać sceptykom. Zdecydowanie na jej szczycie znajduje zwiększenie świadomości konsumentów w kwestii oszczędzania. Według danych zebranych przez Intrum, 8 na 10 osób w naszym kraju stara się oszczędzać każdego miesiąca. Co więcej 12 proc. pytanych przyznaje, że w porównaniu z okresem sprzed pandemii, obecnie oszczędza jeszcze więcej pieniędzy.