TIM S.A. zainwestuje w call center

Tim S.A., który w październiku br stał się większościowym akcjonariuszem spółki Marketeo.com poinformował, że chce przejętą spółkę przenieść na rynek główny GPW. Najbliższy rok to też spore inwestycje w nowe portale, IT i przede wszystkim call center[1]. Spółka chce przeznaczyć na to nawet 3 mln zł.

 

“Interesują nas podmioty spoza naszej obecnej branży, które dadzą nam dostęp do nowych rynków, kompetencji, czy technologii. Chcemy wejść w inną grupę klientów – odbiorców finalnych” – dodał prezes TIM, Krzysztof Flota.

We wrześniu TIM kupił od Oponeo 2,5 mln akcji spółki Marketeo.com za 7,25 mln zł, a w październiku objął 2,85 mln akcji nowej emisji Marketeo.com po 2,9 zł za sztukę, czyli za ponad 8 mln zł. W efekcie ma 53,5 proc. akcji tej spółki.

 

Pytany o perspektywy rozwoju Marketeo.com w ramach nowej grupy Folta odpowiedział: “Przyjęliśmy wariant, że przez najbliższe trzy lata będziemy dynamicznie zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych Narzedzia.pl. Myślę, że w 2015 r. udział sprzedaży tej spółki w przychodach grupy wyniesie około 10 proc. Do tego w kolejnych latach powinna zwiększać się rentowność tego podmiotu”.

 

Marketeo.com działa w branży e-commerce od 12 lat, a w segmencie elektronarzędzi od 6 lat. Sprzedaje je m.in. pod domenami Narzedzia.pl, Narzedzia.com, Narzedzia.com.pl, Meganarzedzia.pl, Makitapro.pl, Boschpro.pl, Rotopino.pl, Pronarzedzia.pl.

 

W komentarzu do wyników za III kwartał br. TIM poinformował, że jeśli utrzyma się trend wzrostu sprzedaży notowany od początku roku, spółka powinna osiągnąć w całym roku wzrost przychodów na poziomie ok. 20 proc. Oznaczałoby to osiągniecie rocznych obrotów na poziomie ok. 400 mln zł.

 

“Na razie nic nie wskazuje na to, żeby 20-proc. dynamika wzrostu przychodów nie utrzymała się do końca 2011 r., jednak istotne w tym względzie będą warunki atmosferyczne oraz ceny miedzi w IV kwartale” – poinformował prezes.

 

Pytany o to, jak ocenia możliwość utrzymania się 20-proc. dynamiki sprzedaży w kolejnych okresach odpowiedział: “Wydaje się, że sektor budownictwa, z którym jesteśmy na razie silnie powiązani, będzie jeszcze do I połowy przyszłego roku szedł siłą rozpędu. Ile w tej sile rozpędu będzie miejsca dla nas, czas pokaże. Będę zadowolony, jeśli dotrwamy ze wzrostem na poziomie 20 proc. do końca roku.”

 

Źródło: PAP

 

Słownik
1. call center. Firma lub dział w firmie zajmujący się telefoniczną obsługą klienta realizowaną przez przeszkolonych pracowników (telemarketerów, konsultantów, agentów). Obsługa…


Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy