Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

Software as a Service

w skrócie SaaS, z ang. oprogramowanie jako usługa – jeden z modeli chmury obliczeniowej, którym aplikacja jest przechowywana i wykonywana na komputerach dostawcy usługi i jest udostępniana użytkownikom przez Internet. Eliminuje to potrzebę instalacji i uruchamiania programu na komputerze klienta. Model SaaS przerzuca obowiązki instalacji, zarządzania, aktualizacji, pomocy technicznej z klienta na dostawcę usługi. W efekcie użytkownik oddaje kontrolę nad oprogramowaniem dostawcy i obowiązek zapewnienia ciągłości jego działania. Istotą biznesową oprogramowania w modelu SaaS, decydującą o jej rosnącej popularności jest to, że użytkownik kupuje działające rozwiązanie o określonej funkcjonalności bez konieczności wchodzenia w zagadnienia związane z infrastrukturą informatyczną oraz zapleczem technicznym. W wielu przypadkach SaaS umożliwia dostęp do najnowszych technologii informatycznych bez długotrwałych wdrożeń i dużych inwestycji. Model SaaS zakłada najczęściej cykliczne opłaty (abonament) za dostęp do programu, staje się to dla użytkownika wydatkiem stałym, a nie jednorazowym w momencie zakupu. Z punktu widzenia dostawcy SaaS zapewnia lepszą ochronę jego własności intelektualnej, producent może we własnym zakresie udostępniać swoją aplikację, lub przekazać to zadanie wyspecjalizowanej firmie
ZGŁOŚ TEMAT

Daj nam CYNK :)

Platforma Nuance NDEV otwarta dla programistów

Firma Nuance Communications ogłosiła dziś, że zasięg programu partnerskiego NDEV Mobile firmy Nuance dla producentów rozwiązań mobilnych, poszerzył się o kolejne kraje europejskie: Danię, Portugalię i Polskę. Dzięki dostępności platformy deweloperskiej programiści i producenci oprogramowania z tych krajów zyskali możliwość wykorzystania funkcjonalności rozpoznawania mowy przy rozwijaniu własnych aplikacji głosowych na najpopularniejsze systemy iOS, Android, Windows Phone7, w oparciu o wiodącą dostępną na rynku technologię i pakiet Dragon Mobile SDK.

Program NDEV Mobile odniósł wielki sukces rynkowy, ciesząc się uznaniem wśród producentów aplikacji, którzy otrzymują elastyczne rozwiązanie, dopasowane cenowo i funkcjonalnie w zależności od ich potrzeb i preferencji. Od momentu uruchomienia w styczniu 2011 r., odnotował ponad 6000 rejestracji producentów rozwiązań ze Stanów Zjednoczonych, Europy, Azji i Australii. Dragon Mobile SDK obsługuje aktualnie 20 języków w zakresie rozpoznawania mowy i transkrypcji na tekst oraz ponad 30 języków w odniesieniu do syntezy głosu z tekstu pisanego.

Dzięki programowi NDEV Mobile możliwa jest obsługa głosu w dostępnych obecnie na rynku popularnych aplikacjach, tj. Price Check w portalu Amazon, Ask dla urządzeń iPhone, Merriam-Webster, Dictionary.com, RemoteLink firmy OnStar, SpeechTrans, Yellow Pages oraz AirYell firmy Avantar, iTranslate, Taskmind, SayHi Translate, Vocre, Bon’App oraz wielu innych.

 

„Powstawanie kolejnych aplikacji głosowych dobitnie pokazuje, że deweloperzy widzą duży potencjał w rozwiązaniach pozwalających na rozumienie ludzkiej mowy. Oczekują jednak od dostawców technologii dużej różnorodności funkcjonalnej i językowej, elastyczności i prostoty oraz dopasowanej pod ich indywidualne potrzeby platformy technologicznej. Sukces naszego programu dowodzi, że NDEV Mobile dla producentów rozwiązań mobilnych spełnia takie oczekiwania, przynosząc owoce w postaci kolejnych aplikacji, które szybko stają się hitami rynkowymi”- mówi Peter Martis Dyrektor Regionu CEE firmy Nuance Communications.

Program NDEV Mobile obejmuje obecnie trzy poziomy obsługi — Silver (bezpłatny), Gold oraz Emerald — aby lepiej sprostać zróżnicowanym potrzebom globalnej społeczności producentów rozwiązań mobilnych:

• NDEV Silver (bezpłatny): w ramach tego poziomu usług producenci aplikacji dla systemów Android, Windows Phone 7 oraz iOS uzyskują możliwość darmowego wdrażania swoich aplikacji z precyzją i niezawodnością, którą może zagwarantować tylko firma Nuance. Producenci będą mieć również darmowy dostęp do obsługiwanej przez firmę Nuance funkcji zamiany tekstu na mowę w ponad 30 językach, która zapewnia naturalne brzmienie odczytywanego tekstu i jest realizowana w środowisku tzw. „chmury”. Co więcej, klienci usług NDEV Silver uzyskają dostęp do przykładów użycia interfejsu Bluetooth oraz aplikacji głosowych obsługujących zestawy głośnomówiące.

 

Klienci usług NDEV Silver mają dostęp do najlepszej na świecie technologii rozpoznawania mowy w rozwiązaniach ogólnych związanych z dyktowaniem oraz wyszukiwaniem głosowym. Ponadto rozwiązanie Dragon Mobile Developer Center zapewnia dostęp do scentralizowanych zasobów danych głosowych oraz wiedzy z tej dziedziny, w tym do forów internetowych, przykładów wykorzystania kodu oraz pełnej dokumentacji.

 

 

• NDEV Gold: w ramach tego poziomu usług klienci uzyskują dostęp do szyfrowania danych za pomocą protokołu SSL, większą elastyczność wdrożeń oraz lepsze wsparcie. Oprócz rozwiązań dla systemów iOS, Android i Windows Phone 7 klienci usług Gold mogą również korzystać z opracowanego przez firmę Nuance interfejsu usług sieciowych HTTP, który rozszerza zastosowanie technologii Dragon na dowolne urządzenia mobilne, zapewniając producentom większą kontrolę nad interfejsem użytkownika.

 

Klienci usług NDEV Gold mogą korzystać w swoich aplikacjach z protokołu SSL w celu szyfrowania transmisji danych, a także mają swobodny dostęp do narzędzi analitycznych, które pomogą im zmaksymalizować siłę oddziaływania oraz skuteczność obsługi mowy w tych aplikacjach. Co więcej, oprócz dostępu do zasobów społeczności internetowej NDEV Mobile, klienci usług Gold mogą również korzystać z indywidualnej pomocy firmy Nuance.

 

• NDEV Emerald: usługi NDEV Emerald zostały opracowane z myślą o wyjątkowych potrzebach członków społeczności NDEV Mobile, którzy poszukują wyróżniających się funkcji obsługi mowy na potrzeby swoich aplikacji. Klienci usług NDEV Emerald mają do wyboru szeroki wachlarz opcji dostosowywania rozwiązania do indywidualnych potrzeb. Spersonalizowaną obsługę, która umożliwiak korzystanie z dogłębnej wiedzy i usług firmy Nuance dla bardzo zróżnicowanej rzeszy producentów — od początkujących firm po duże przedsiębiorstwa, operatorów telefonii komórkowej czy producentów sprzętu (OEM). Usługi Emerald obejmują dostęp do niestandardowego słownictwa i gramatyki. Ponadto doradztwo w zakresie komfortu obsługi, systemową integrację funkcji mowy, zaawansowane przetwarzanie tekstu na mowę, wdrażanie rozwiązań o wysokiej dostępności oraz niezrównane wsparcie firmy Nuance — zarówno przed, jak i po wdrożeniu, w tym dedykowane zasoby dotyczące zarządzania kontem klienta.

Wszyscy klienci usług NDEV Silver, Gold i Emerald mają dostęp do funkcji przetwarzania mowy na tekst w dziewięciu nowych językach, obsługiwanych w ramach pakietu Dragon Mobile SDK — francuskim kanadyjskim, hiszpańskim amerykańskim, niderlandzkim, norweskim, szwedzkim, koreańskim, tajwańskim, mandaryńskim i kantońskim — oprócz dostępnych już na potrzeby dyktowania i wyszukiwania głosowego języków: angielskiego w odmianie amerykańskiej, australijskiej i brytyjskiej, hiszpańskiego europejskiego, francuskiego europejskiego, niemieckiego, włoskiego, chińskiego mandaryńskiego oraz japońskiego. Do końca roku dodawane będą kolejne języki, co umożliwi producentom większą ekspansję geograficzną oraz udostępnianie innowacyjnych aplikacji obsługujących głos na całym świecie.

Dostępność

 

Pakiet Dragon Mobile SDK jest dostępny dla systemów iOS 4.0 i iOS5.0 (iPhone/iPad/iPod touch), Android 2.1 Windows Phone 7.1 oraz poprzez interfejs usług sieciowych HTTP. Więcej informacji na temat usług NDEV Silver, Gold i Emerald można znaleźć w portalu NDEV Mobile dla producentów pod adresem www.dragonmobile.nuancemobiledeveloper.com

 

Dragon to wiodąca od wielu lat aplikacja do rozpoznawania mowy przeznaczona na komputery stacjonarne, używana przez miliony ludzi na całym świecie. Firma Nuance wprowadziła na rynek wiele aplikacji Dragon dla różnych platform mobilnych, w tym iOS, Android, BlackBerry, Windows Phone 7 i innych.

 

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

Biometryczna video identyfikacja Alfavoxu Hitem Roku 2018

Nowoczesne i przełomowe – tym charakteryzuje się Hit Roku, zwycięskie rozwiązanie technologiczne wybrane przez elitarne grono doświadczonych ekspertów z branży IT w ramach prestiżowego konkursu Gazety Bankowej. Podczas tegorocznej edycji wydarzenia uznanie jury zdobył system biometrycznej video identyfikacji Alfavox, producenta wielokrotnie nagradzanych i wyróżnianych rozwiązań dla sektora finansowego.
Czytaj więcej

Zebra Technologies podniesie poziom jakości obsługi klienta

Rosnące oczekiwania klientów napędzają model gospodarki „na żądanie” i stymulują wprowadzanie rozwiązań podnoszących poziom obsługi i satysfakcji. W odpowiedzi na ten trend firma Zebra Technologies Corporation (NASDAQ: ZBRA) oferuje przedsiębiorstwom z różnych branż innowacyjne rozwiązania brzegowe i nawiązuje współpracę z odpowiednimi partnerami, by ułatwić swoim klientom cyfryzację działalności oraz umożliwić im zwiększenie wydajności, dzięki czemu mogą utrzymać pozycję na rynku oraz zachować konkurencyjność.
Czytaj więcej

SMS-y są z nami już od ćwierć wieku!

Autorem pierwszej w historii krótkiej wiadomości tekstowej był pracujący w Sema Group brytyjski inżynier Neil Papworth. 3 grudnia 1992 r. wysłał SMS-a o treści "Merry Christmas" do dyrektora spółki Vodafone Richarda Jarvisa. Dziś to najbardziej rozpowszechniony na świecie komunikacyjny standard. Tylko w 2016 roku Polacy wysłali 50,2 mld wiadomości tekstowych. Coraz więcej firm i instytucji wykorzystuje SMS-y również w ramach kampanii marketingowych.
Czytaj więcej

Internet Rzeczy pomoże w walce ze smogiem

Technologia może skutecznie wesprzeć proces tworzenia mapy zanieczyszczeń powietrza w Polsce – twierdzi Maciej Kocięcki, dyrektor rozwoju IoT w Orange Polska. Zdaniem eksperta w walce ze smogiem przydatne mogą okazać się inteligentne sensory montowane np. na latarniach miejskich. Pozyskiwane w ten sposób dane dostarczą wiarygodnych informacji o jakości powietrza i ułatwią lokalizowanie źródeł zanieczyszczeń.