2/3 telemarketerów pracuje krócej niż miesiąc

Tylko ok. 1/3 konsultantów pracuje w firmach call center[1] dłużej niż miesiąc. A średni okres pracy w jednej firmie to 6-7 miesięcy – wynika z raportu Siły Telemarketingu. Rotacja[2] pracowników call center to jedna z największych bolączek w tego typu przedsiębiorstwach.

[mv]- Częstym zjawiskiem jest rotacja między kilkoma firmami, ale pozostawanie w tej branży – mówi Aneta Michałkowicz, dyrektor Operacyjny Call One SA. – Dla każdego przedsiębiorstwa jest to niekorzystne, gdyż początkowy okres pracy wymaga największego zaangażowania z punktu widzenia pracodawcy. Nowy pracownik to czas i pieniądze zainwestowane w pozyskanie oraz wstępne wyszkolenie.

 

Jak zatrzymać najlepszych konsultantów? Według dyrektor Michałkowicz, klucz do sukcesu tkwi w rekrutacji i systemach zarządzania zasobami ludzkimi. Jak podkreśla, rotacja się zmniejszy, gdy pracownicy będą czuli satysfakcję zawodową i zadowolenie z pracy w danym miejscu.

Źródło: wp.pl
[/mv]

 

Słownik
1. call center. Firma lub dział w firmie zajmujący się telefoniczną obsługą klienta realizowaną przez przeszkolonych pracowników (telemarketerów, konsultantów, agentów). Obsługa…
2. Rotacja. (rotacja personelu) zwana także rotacją kadr lub rotacją pracowników, to proces, w którym pracownicy zmieniają stanowiska pracy wewnątrz…
Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *