Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

Software as a Service

w skrócie SaaS, z ang. oprogramowanie jako usługa – jeden z modeli chmury obliczeniowej, którym aplikacja jest przechowywana i wykonywana na komputerach dostawcy usługi i jest udostępniana użytkownikom przez Internet. Eliminuje to potrzebę instalacji i uruchamiania programu na komputerze klienta. Model SaaS przerzuca obowiązki instalacji, zarządzania, aktualizacji, pomocy technicznej z klienta na dostawcę usługi. W efekcie użytkownik oddaje kontrolę nad oprogramowaniem dostawcy i obowiązek zapewnienia ciągłości jego działania. Istotą biznesową oprogramowania w modelu SaaS, decydującą o jej rosnącej popularności jest to, że użytkownik kupuje działające rozwiązanie o określonej funkcjonalności bez konieczności wchodzenia w zagadnienia związane z infrastrukturą informatyczną oraz zapleczem technicznym. W wielu przypadkach SaaS umożliwia dostęp do najnowszych technologii informatycznych bez długotrwałych wdrożeń i dużych inwestycji. Model SaaS zakłada najczęściej cykliczne opłaty (abonament) za dostęp do programu, staje się to dla użytkownika wydatkiem stałym, a nie jednorazowym w momencie zakupu. Z punktu widzenia dostawcy SaaS zapewnia lepszą ochronę jego własności intelektualnej, producent może we własnym zakresie udostępniać swoją aplikację, lub przekazać to zadanie wyspecjalizowanej firmie
ZGŁOŚ TEMAT

Daj nam CYNK :)

Twoje wymarzone call center

Wyobraź sobie, że nie musisz płacić za infrastrukturę call center[1]. Cały sprzęt, całe oprogramowanie wybierzesz jakie chcesz i dostaniesz za darmo. Co wybierzesz?

[mv]A wyobraź sobie, że możesz wybrać dowolny samochód. Co tylko sobie wyobrazisz. Limuzyna, sportowy bolid, ogromny SUV, mały zwinny kabriolet? Jaki samochód chciałbyś dostać na własność? Nie chodzi o to, żeby go dostać i sprzedać, ale dostać i używać? Gdyby nie trzeba było myśleć o cenie zakupu?

 

W ten sposób chcę naświetlić bardzo powszechny w Polsce problem związany ze zbyt uproszczonym podejściem do zakupu nowego systemu, bądź elementu systemu call center. W praktyce ten komentarz ma zastosowanie do wszystkich inwestycji w teleinformatykę. Zapraszam do lektury na http://otherwise.pl/2011/call-center-marzen/

[/mv]
Słownik
1. call center. Firma lub dział w firmie zajmujący się telefoniczną obsługą klienta realizowaną przez przeszkolonych pracowników (telemarketerów, konsultantów, agentów). Obsługa…
Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

Komunikacja przyszłości

Niewiele jest obszarów, które w ciągu ostatnich kilku lat przeszły tak dramatyczne zmiany jak świat komunikacji. Listy do przyjaciół i długie rozmowy telefoniczne odchodzą w przeszłość; młodzież realizuje swoje potrzeby społeczne w grupach społecznościowych, na forach i czatach, a z oddaloną o wiele kilometrów rodziną utrzymuje kontakt za pomocą połączeń wideo. Komunikacja w sieci wypiera komunikację głosową.