Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

Software as a Service

w skrócie SaaS, z ang. oprogramowanie jako usługa – jeden z modeli chmury obliczeniowej, którym aplikacja jest przechowywana i wykonywana na komputerach dostawcy usługi i jest udostępniana użytkownikom przez Internet. Eliminuje to potrzebę instalacji i uruchamiania programu na komputerze klienta. Model SaaS przerzuca obowiązki instalacji, zarządzania, aktualizacji, pomocy technicznej z klienta na dostawcę usługi. W efekcie użytkownik oddaje kontrolę nad oprogramowaniem dostawcy i obowiązek zapewnienia ciągłości jego działania. Istotą biznesową oprogramowania w modelu SaaS, decydującą o jej rosnącej popularności jest to, że użytkownik kupuje działające rozwiązanie o określonej funkcjonalności bez konieczności wchodzenia w zagadnienia związane z infrastrukturą informatyczną oraz zapleczem technicznym. W wielu przypadkach SaaS umożliwia dostęp do najnowszych technologii informatycznych bez długotrwałych wdrożeń i dużych inwestycji. Model SaaS zakłada najczęściej cykliczne opłaty (abonament) za dostęp do programu, staje się to dla użytkownika wydatkiem stałym, a nie jednorazowym w momencie zakupu. Z punktu widzenia dostawcy SaaS zapewnia lepszą ochronę jego własności intelektualnej, producent może we własnym zakresie udostępniać swoją aplikację, lub przekazać to zadanie wyspecjalizowanej firmie
ZGŁOŚ TEMAT

Daj nam CYNK :)

SMS-y zamiast znaczków pocztowych

Koniec ze staniem z kolejce po znaczek pocztowy – teraz za wysłanie list będzie można zapłacić SMS-em. Niestety… nie w Polsce.  Wysyłając list lub paczkę, zwykle musimy odstać swoje w sporej kolejce do pocztowego okienka. Każda przesyłka musi mieć przecież znaczek. Jak zrewolucjonizować pocztę? Dobry przykład dają nam kraje skandynawskie – w Szwecji zwykłe znaczki zostaną zastąpione przez SMS-y. 

Szwedzka poczta szykuje się do wprowadze[mv]nia sporej zmiany w sposobie nadawania przesyłek. Zamiast kupować znaczki pocztowe, klienci poczty będą mogli po prostu wysłać SMS z telefonu. Zamiast znaczków na kopertach znajdą się kody, które będą przychodzić w wiadomościach zwrotnych. System ruszy w Szwecji najprawdopodobniej już po wakacjach.

Podobnej rewolucji mogą spodziewać się w Danii, gdzie SMS-owe opłaty zostaną wprowadzone już 1 kwietnia.

Przedstawiciele poczty z Danii i Szwecji uważają, że nowy sposób przekona ludzi do korzystania z nieco wysłużonej formy komunikacji, jaką są listy. Niestety, wprowadzenie SMS-owych opłat ułatwi życie jedynie tym, którzy wysyłają przesyłki o wadze poniżej dwóch kilogramów. Reszta wciąż będzie tkwić w kolejkach.

 

Źródło: Interia NT[/mv]

 

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

Czy Twoja firma sprosta oczekiwaniom milenialsów?

Czego by nie mówić o milenialsach, ich wpływ na zmiany w miejscach pracy nie podlega dyskusji. Studium Gallupa “What Millennials Want From Work and Life” (Czego milenialsi chcą od pracy i życia) wskazuje, że podobnie jak inne generacje milenialsi chcą „dobrze żyć”, pracując trzydzieści parę godzin w tygodniu i regularnie otrzymywać wypłatę.