Z nowym numerem ruszyła infolinia konsumencka. Pod numerem 0-800-007-707 można uzyskać bezpłatną pomoc prawną dotyczącą konsumentów. Telefoniczne wsparcie dla konsumentów wróciło po prawie dwumiesięcznej przerwie.
[mv]Umowa na obsługę tej infolinii obowiązywała do 31 grudnia. Zaś przetarg na infolinię został rozpisany dopiero 20 grudnia 2010 r., a zatem nie było szans na uruchomienie telefonicznych porad dla konsumentów od pierwszego dnia nowego roku. Konkurs na obsługę infolinii może zostać rozpisany dopiero w momencie, kiedy ustawa budżetowa trafia do senatu. Wówczas można określić jakimi środkami finansowymi dysponuje Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta i ile może przeznaczyć na infolinię. – W ubiegłym roku wyjątkowo długo trwały prace nad ustawą budżetową w parlamencie – mówi rzecznik prasowy UOKiK[1], Małgorzata Cieloch.
Zainteresowanie tą formą pomocy prawnej w UOKiK jest olbrzymie. W 2010 roku konsultanci odebrali niespełna 40 tys. połączeń, w których udzielili ponad 33 tys. porad prawnych. Daje to średnią 3 029 porad miesięcznie. Mniejszym zainteresowaniem cieszą się wskazówki dla konsumentów udzielane drogą mailową. – Przez 11 miesięcy funkcjonowania w 2010 roku pomogliśmy w 5 096 sprawach, czyli średnio mamy 436 informacji miesięcznie – dodaje M. Cieloch.
A z jakimi sprawami dzwonimy na infolinię? Według danych UOKiK niespełna połowa telefonów w 2010 roku dotyczyła sprzedaży konsumenckiej (42,28 proc.). Prawie 10 procent stanowiły rozmowy dotyczące umów zawieranych na odległość, a o jeden procent mniej prawnicy udzielili porad w sprawach usług telekomunikacyjnych.
Źródło: Onet.pl/Piotr Król[/mv]
