W najnowszym wywiadzie wideo opublikowanym przez Interactive Intelligence analitycy i eksperci rynku dyskutują na temat trendów związanych z rozpowszechnieniem hostingu systemów komunikacyjnych. Do najważniejszych zmian należy wzrost nacisku na funkcjonalność oprogramowania w stosunku do kosztów oraz nowe podejście dostawców do kwestii bezpieczeństwa.[mv]W dyskusji uczestniczyli analitycy z firmy analityczno-doradczej Ventana Research oraz Interactive Intelligence.
„Tradycyjnie jako czynniki decydujące o przejściu użytkowników w model hostingu wymienia się oszczędności w kosztach, zasobach oraz niższe ryzyko” – powiedział Richard Snow, wiceprezes i dyrektor ds. badań, Ventana Research. – „Ale zauważyliśmy, że wśród naszych partnerów najczęściej wymienianymi ostatnio czynnikami są elastyczność i innowacyjność. Szeroka skalowalność oraz możliwość szybkiego wprowadzania nowych funkcji jest dla użytkowników bardzo istotna. Równie ważna jest innowacyjność, to znaczy wykorzystanie komunikacji hostowanej do modyfikacji i usprawnienia procesów komunikacji z klientami.”
Joe Staples, dyrektor ds. marketingu Interactive Intelligence, zwraca uwagę na ostrożność klientów w kwestii bezpieczeństwa rozwiązań hostowanych.
„Klienci, szczególnie duże korporacje, nadal mają obawy związane z bezpieczeństwem przenoszenia aplikacji komunikacyjnych do chmury” – powiedział. – „Jednak dostawcy oferują nowe sposoby eliminacji potencjalnych zagrożeń. Interactive Intelligence oferuje model hostingowy, który umożliwia klientom zatrzymywanie ruchu głosowego i nagrań wewnątrz ich sieci. Nasze centra przetwarzania danych uzyskały certyfikat SAS 70. Wszystkim klientom zapewniamy izolowane wirtualizowane serwery.”
Eksperci zgadzają się, że rozwiązania komunikacyjne oparte na chmurze w ciągu najbliższych lat będą cieszyć się coraz większym zainteresowaniem.
„Komunikację hostowaną można porównać do technologii Voice over IP, której udział w rynku też na początku był liczony w pojedynczych procentach, a dziś stała się de facto standardem” – powiedział Snow. – „Czynniki promujące technologię VoIP[1] były zasadniczo takie same, jak dziś korzyści związane z migracją do rozwiązań hostowanych: mniejsze koszty, ograniczone zasoby i zwiększona innowacyjność. Z tego powodu uważam, że w ciągu najbliższych siedmiu lat upowszechnienie rozwiązań komunikacji opartej na chmurze osiągnie poziom od 50 do 60 procent.”
„Nasze zyski z komunikacji jako usługi w 2010 wzrosły w porównaniu do 2009 roku o 70 procent – dodaje Staples. – „Obserwowany popyt wskazuje na duże zmiany na rynku. W odpowiedzi na to zapotrzebowanie ciągle rozszerzamy nasze usługi. Nasze plany ten rok obejmują wprowadzenie możliwości testu naszych usług przed zakupem, a także dodanie centralnego ośrodka operacji sieciowych do naszych sześciu globalnych ośrodków przetwarzania danych.”
[/mv]